2021-08-06, 02:17
  #673
Medlem
MrSkargards avatar
Borgerlig liberalism och röd socialism är för övrigt två sidor av samma mynt och båda dessa filosofier måste bekämpas. Ni som omhuldar liberalismen är ett lika stort problem för det här landet som socialister men ni är för självgoda (ett typiskt drag hos liberaler) för att kunna inse detta.
Citera
2021-08-06, 02:17
  #674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt SVT/Novus ökar vänstern kraftigt i partisympatiundersökningarna och får hela 13,3 % av rösterna. Samtidigt backar S med 1 % medans Centern återigen ökar 1 % efter sitt tapp.

Hur står det till i Sverige egentligen? Vart kommer alla dessa rösterna ifrån? Bor folk under en sten, eller?

SÅ RÖSTAR SVENSKARNA OM DET VORE VAL I DAG

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2)

Med det sagt. Skulle MP nå 4 % spärren så är skräcken ett faktum. Regeringen når sin majoritet på 50 % och svetsarn sitter kvar.

Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre. Man velar lite, tycker Noshi är lite häftig som står upp mot Löven, unga tjejer gillar Annie och tycker hon är cool och de äldre kör S ända in i döden. Man röstar på partiledaren och inte partiets politik.

Vi måste öppet börja prata om politiken nu och inte vara så tystlåtna för så här kan vi verkligen inte ha det. Snälla, alla ni som känner folk som röstar på nuvarande regeringspartier. Prata med dem!

Många äldre Sossar röstar numera på SD

Bra att V tar röster från MP och S
Fler från S C och FP måste till M KD och SD

Nya partier med Islam som grund kommer ta fler från S.

Kommer bli en riktig soppa nästa val
Citera
2021-08-06, 02:33
  #675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja, det hade varit bättre. Då hade samhället reformerats i långsammare takt. Vi hade förmodligen varit mer som Schweiz idag.


Det är ju där jag har mina rötter ser jag.

Ja till dödstraff av sjukglada småglin.
Ja till sänkt sjukersättning till lata fuskare.
Ja till sänkta ersättningar till lata arbetslösa , höjd ersättning till de som motpresterar genom tex omskolning.
Ja till sänkta miljöavgifter och skatt på skatter.
Ja till mer i plånboken till de som går till jobbet.
Ja till att avskaffa statliga monopol som systembolag
Ja till försäljning av statliga bolag, riktade erbjudanden till svenska folket.
Ja till att livstid skall vara just livstidsstraff.
Ja till minskad invandring.
Ja till privata alternativ , alla är inte lika mycket värda, elit skall få vara just elit och inte blandas ihop med slödder utan hjärna.
Ja till att få bort fusk i ersättningar, system skall sammköras och informationer utbytas mellan myndigheter.
Ja till borttagning av arvs , gåvo och förmögnhetsskatter.
Ja till att ta bort statlig inkomstskatt för höginkomsttagare.
Ja till sänkta bistånd, affärsmässigta avtal som gynnar Sverige om det skall ges bort några pengar.
Ja till minskad EU makt. Sverige skall bestämma själv på fler områden.
Ja till att bygga bra stabil elkraft. Bort med vindkraftsverken . Fula , dåliga för miljön, blinkar i mörkret, och lever om.

Fy fan vad M är bra helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av Etttryggareland 2021-08-06 kl. 02:35.
Citera
2021-08-06, 02:36
  #676
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Det är ju där jag har mina rötter ser jag.

Ja till dödstraff av sjukglada småglin.
Ja till sänkt sjukersättning till lata fuskare.
Ja till sänkta ersättningar till lata arbetslösa , höjd ersättning till de som motpresterar genom tex omskolning.
Ja till sänkta miljöavgifter och skatt på skatter.
Ja till mer i plånboken till de som går till jobbet.
Ja till att avskaffa statliga monopol som systembolag
Ja till försäljning av statliga bolag, riktade erbjudanden till svenska folket.
Ja till att livstid skall vara just livstidsstraff.
Ja till minskad invandring.
Ja till privata alternativ , alla är inte lika mycket värda, elit skall få vara just elit och inte blandas ihop med slödder utan hjärna.
Ja till att få bort fusk i ersättningar, system skall sammköras och informationer utbytas mellan myndigheter.
Ja till borttagning av arvs , gåvo och förmögnhetsskatter.
Ja till att ta bort statlig inkomstskatt flr höginkomsttagare.
Ja till sänkta bistånd, afförsmässiga avtal som gynnar Sverige om det skall ges bort npgra pengar.
Ja till minskad EU makt. Sverige skall bestämma själv på fler områden.
Ja till att bygga bra stabil elkraft. Bort med vindkraftsverken . Fula , dåliga för miljön, blinkar i mörkret, och lever om.

Fy fan vad M är bra helt enkelt.

M FÖRSTÖRDE arbetsmarknaden, släppte in skräpet i 8 år. Visst sossarna fortsatte bara tåget. Men ingen av dom gjorde ett SKIT bättre för mig iaf, så där säger jag, tomma ord från förrädarnas parti!
Citera
2021-08-06, 03:11
  #677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Väljarkåren lider av Alzheimers och minns inte vad som hände igår. Skulle man dock fråga dem om någon folk-porr såpa på TV. Då jäklar hade minnet blivit klart.
I ett samtal Göran Greider hade så medgav motparten att de hade målat in sig ett hörn rörande invandring och integration som de inte längre kan stå för men som de är tvungna att göra för de annars råkar ut för samma behandling de själva har utsatt SD för. De har helt enkelt begränsat sin egen yttrandefrihet och kan nu inte ta sig ur den.
Citera
2021-08-06, 03:49
  #678
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Ja till sänkt sjukersättning till lata fuskare.
Hur tänker ni göra för att ta reda på om man är för lat? Har du några förslag på det? Finns det en allmängiltig Moderatstandard här som vi kan eller ska utgå från?

Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Ja till sänkta ersättningar till lata arbetslösa , höjd ersättning till de som motpresterar genom tex omskolning.
Mera av myndighetstvång, det är enligt er modell, rätt väg för att "återupprätta samhällskontraktet"?

Vad vi kan se, det är bara mer av samma, och detta är alltså den nivå av nytänkande som Moderaterna erbjuder idag. Själv ser jag dock tydliga problem i paradoxen; att tvång ger individen större självbestämmanderätt. Att bildade Moderater inte gör det är minst sagt oroväckande.

Vill du kanske redogöra för om UK fortfarande anser att det är var mans ansvar att hålla sig i topptrim för att kunna orka med ett helt yrkesliv? Ska vi förvänta oss tvångsträningsaktiviteter i framtiden också eller?
__________________
Senast redigerad av Poor.Boy.Valentine 2021-08-06 kl. 03:55.
Citera
2021-08-06, 07:11
  #679
Medlem
Mer av samma? Att ställa krav skulle vara helt nytt.

Till exempel SFI är ett vuxenfritids med svängdörrar där man kan vara inskriven i stort sett hur länge som helst utan krav på framsteg och utan större krav på närvaro. Till 70% ett sätt att hålla folk borta ur arbetslöshetsstatistiken, till 20% en möjlighet för kvinnor att för en stund lämna hem, spis och barn, och bara till 10% ett sätt att lära invandrare svenska.
Citera
2021-08-06, 11:38
  #680
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Visst vet vi vilka villkoren blir om f.d socialförsäkringsministern, Ulf Kristersson, får basa över Sverige: det blir mer gratisarbetande för arbetslösa, tvångsskolning för vuxna, och sannolikt startskottet på en auktoritär hjärntvist: svenska barnfängelser.

Vänsterpartiet är vad jag förstår, även mycket mindre benägna till att lägga hinder i vägen för vanliga människor. Sen önskar man naturligtvis inte kasta ut sjuka från försäkringskassan, när folk faktiskt är för sjuka att jobba. Något som Moderaterna, utan betänkligheter, har för vana att göra. Det vill säga innan man höjt skatten för låginkomsttagare.

Men det ska ju löna sig att jobba säger idiothögern! Jo, visst, fast gör man inte det? Lägsta ersättning ligger i runda slängar på 8.000 SEK, jämfört med en arbetstagare som i snitt får ut cirka 25.000 SEK, vilket är en skillnad på 17.000 SEK. (Det är även skillnaden mellan att leva i fattigdom och att ha en hygglig inkomst.) Så högerdrömmarna kan väl förklara för mig varför ni inte anser att detta är en tillräcklig stor skillnad för att låginkomsttagare ska vilja arbeta.
Citera
2021-08-07, 22:32
  #681
Medlem
Jag hållet med dig i det sista stycket. Sverige behöver nyanställa partier. Dock har M och KD förändrats sedan sist de regerade. Annars har de ju exempelvis fortsatt med en ny omgång av DÖ istället för att börja samarbeta med SD. Reinfeldt ville inte ta i SD med en tång. De har också anpassat sin invandringspolitik sedan dess. Så det är ju snarare du som är en idiot då som påstå att de inte har förändrats...
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Själv så utgår jag från hur det har sett ut när Moderaterna och Kristdemokraterna har haft regeringsmakten och kan då konstatera att den som är villig att ge dessa partier chansen att styra landet en gång till måste vara något slags idiot.



Det är väl lite det som är min poäng: När det gäller riksdagspartierna så finns faktiskt inga vettiga alternativ för oss som på allvar vill rensa upp i det här landet. Nej, inte ens Sverigedemokraterna är ett vettigt alternativ då ett parti som agerar stödparti till Moderaterna måste betraktas som höggradigt opålitligt. Men om du vill ge ditt stöd till det "konservativa" blocket (det finns inga konservativa partier i Sveriges riksdag) så får du göra det men kom inte och gnäll sen när det enda din röst resulterade i var tandlösa åtgärder och intetsägande ordbajsande.
Citera
2021-08-10, 14:34
  #682
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Den fria marknaden.

Sådana sagor tror jag inte på.
Citera
2021-08-10, 14:48
  #683
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Själv så utgår jag från hur det har sett ut när Moderaterna och Kristdemokraterna har haft regeringsmakten och kan då konstatera att den som är villig att ge dessa partier chansen att styra landet en gång till måste vara något slags idiot.



Det är väl lite det som är min poäng: När det gäller riksdagspartierna så finns faktiskt inga vettiga alternativ för oss som på allvar vill rensa upp i det här landet. Nej, inte ens Sverigedemokraterna är ett vettigt alternativ då ett parti som agerar stödparti till Moderaterna måste betraktas som höggradigt opålitligt. Men om du vill ge ditt stöd till det "konservativa" blocket (det finns inga konservativa partier i Sveriges riksdag) så får du göra det men kom inte och gnäll sen när det enda din röst resulterade i var tandlösa åtgärder och intetsägande ordbajsande.

Sund inställning, empiri framför antagande. 2006 var det många som framförde en lättnad över att Moderaterna "äntligen skulle göra något åt massinvandringen" (jo, redan då var folk trötta på det). Hur det gick sedan behöver knappast nämnas.

Att Moderaterna och Kristdemokraterna "har förändrats" är enbart en förhoppning hos folk tills dess att det testats i skarpt läge. Det är som bekant väldigt lätt att snacka, vilket hittills är det enda som gjorts.

Vänta till du har en moderatregering och miljontals afghaner knackar på Europas dörr, först då kommer du få svar på om de har förändrats eller ej. Inte innan.
Citera
2021-08-11, 07:38
  #684
Medlem
Jag hoppas på ett rekordval resultat för Vänsterpartiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in