2021-07-30, 07:13
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Enligt SVT/Novus ökar vänstern kraftigt i partisympatiundersökningarna och får hela 13,3 % av rösterna. Samtidigt backar S med 1 % medans Centern återigen ökar 1 % efter sitt tapp.

Hur står det till i Sverige egentligen? Vart kommer alla dessa rösterna ifrån? Bor folk under en sten, eller?

SÅ RÖSTAR SVENSKARNA OM DET VORE VAL I DAG

V 13,3 (+2,1)
S 23,8 (-1,7)
MP 3,8 (+0,3)
C 8,9 (+1,0)
L 2,2 (-0,3)
M 21,0 (-0,8)
KD 4,5 (-0,5)
SD 21,6 (+0,2)

Med det sagt. Skulle MP nå 4 % spärren så är skräcken ett faktum. Regeringen når sin majoritet på 50 % och svetsarn sitter kvar.

Därför borde det vara allas skyldighet som vill få bort regeringen att förklara för nära, kära, vänner och familj hur de ska rösta. För uppenbarligen vet svenskarna inte bättre. Man velar lite, tycker Noshi är lite häftig som står upp mot Löven, unga tjejer gillar Annie och tycker hon är cool och de äldre kör S ända in i döden. Man röstar på partiledaren och inte partiets politik.

Vi måste öppet börja prata om politiken nu och inte vara så tystlåtna för så här kan vi verkligen inte ha det. Snälla, alla ni som känner folk som röstar på nuvarande regeringspartier. Prata med dem!

Du är en idiot. INGEN. Jag upprepar, INGEN vill få det berättat för sig hur vederbörande ska rösta.
Citera
2021-07-30, 07:22
  #434
Bannlyst
Risken är stalinisterna bli rumsrena. VPK Har sina rötter i stalinismen. Stalin är för Kommunisterna som för pedofil profeten Muhammed är för Muhammaderna.

Men det är inte bra för Sverige om VPK får mer makt, se på Albaninen, Rumäninen och Östratyskland, alla är dom fd kommunist stater, där folket lider svårt. Men än så länge äter VPK bara röster ifrån MP och S.

Blir det så att MP inte klara 4% spärren i valet 2022, då finns verkligen en Gud.
Citera
2021-07-30, 07:24
  #435
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Du är en idiot. INGEN. Jag upprepar, INGEN vill få det berättat för sig hur vederbörande ska rösta.

Opion undersökningar innehåller ofta mycket. Men just VPK siffror var väldig säkre. Stalin njuter i sin grav.
Citera
2021-07-30, 07:31
  #436
Medlem
[Assman]s avatar
Hela storstockholm är tyvärr överfyllt av småpojkar och miljötalibaner av alla möjliga olika typer och kön. Dessutom pratar varannan människa inte svenska.


VS

Epa-kultuten och hagelgevärspapporna och deras fruar med barn ute på landet.


Jag tror att storstadsregionerna och importfolket växer snabbare än vad lantistjejerna hinner skapa barn. Barnen formas ju av föräldrarna och den miljö de växer upp i.

Jag tror att SD blir större men att vänsterblocket växer för varje år som går, tyvärr.
Citera
2021-07-30, 07:33
  #437
Bannlyst
Nu förstår vi varför det vi har världen högsta skatter. Plus att VPK har gjort så att Sverige är nerlusade av Goat Fuckers och negrer. Hur kan du påstå att moderaterna tog avstånd ifrån något på 60 talet? M fanns inte då.

Glöm inte att VPK aktiv hata oss Svenskar, dom begick

193x Begick Vänsterpartiet Kommunisterna och KPLM(r) folkmord på Kiruna Svenskarna. Ca 5000 Svenska avrättade av Stalin på order ifrån V.
194x Norrskens flamman sprider Pro sovjetisk propaganda , så Svenska frivilliga måste ingripa och stänga ner kommunist propaganda maskineriet med risk för sina egna liv som instats.
1952 VPK hjälper sina kamrater i Sovjet att skjuta ner en Svensk DC3 och ett Cataline plan, båda Civila.
1975 VPK väpnade gren Kommando Holger Mein köttar runt i Sverige värsta terrror handing på 70 talet på Tyska ambassaden. Fler familjer färder bli mördare av Vänsterparitet
1979 Partifunktionär Stig Berling spionera åt främmande makt. Största spionskandalen någonsin.
1985 Kommunistledare Lars Werner får stora mängder sprit ifrån DDR , för att fira sin 40 års dag. Samtidig pågår fruktsvärda människorrätts brott i Karl Marx stadt för att hylla Kamrat Stalin.


Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Hade vi haft ett bättre samhälle om vi låtit högern styra landet istället för vänstern från början av 1900-talet och framåt? Om du tror det så kan du ju kolla denna lista över hur Moderaterna har röstat genom tiderna:

•1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
• 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
• 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1927: Nej till folkskolereform.
• 1931: Nej till sjukkassan.
• 1933: Nej till beredskapsarbete.
• 1934: Nej till a–kassa.
• 1935: Nej till höjda folkpensioner.
• 1938: Nej till två veckors semester.
• 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
• 1946: Nej till fria skolmåltider.
• 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
• 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
• 1951: Nej till tre veckors semester.
• 1953: Nej till fri sjukvård.
• 1959: Nej till ATP.
• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
• 1963: Nej till fyra veckors semester.
• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
• 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
• 1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
• 1976: Nej till femte semesterveckan.
• 1983: Nej till löntagarfonderna.
• 1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
• 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
• 2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom moderaterna.
• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.
• 2006: Nej till gröna jobb.
• 2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
• 2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
• 2006: Nej till höjd a- kassa.
• 2006: Ja till sänkt a-kassa.
• 2006: Nej till höjd sjukersättning.
• 2007: Ja till sänkt sjukersättning.
Citera
2021-07-30, 07:39
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Hade vi haft ett bättre samhälle om vi låtit högern styra landet istället för vänstern från början av 1900-talet och framåt? Om du tror det så kan du ju kolla denna lista över hur Moderaterna har röstat genom tiderna:

•1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
• 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
• 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1927: Nej till folkskolereform.
• 1931: Nej till sjukkassan.
• 1933: Nej till beredskapsarbete.
• 1934: Nej till a–kassa.
• 1935: Nej till höjda folkpensioner.
• 1938: Nej till två veckors semester.
• 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
• 1946: Nej till fria skolmåltider.
• 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
• 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
• 1951: Nej till tre veckors semester.
• 1953: Nej till fri sjukvård.
• 1959: Nej till ATP.
• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
• 1963: Nej till fyra veckors semester.
• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
• 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
• 1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
• 1976: Nej till femte semesterveckan.
• 1983: Nej till löntagarfonderna.
• 1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
• 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
• 2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom moderaterna.
• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.
• 2006: Nej till gröna jobb.
• 2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
• 2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
• 2006: Nej till höjd a- kassa.
• 2006: Ja till sänkt a-kassa.
• 2006: Nej till höjd sjukersättning.
• 2007: Ja till sänkt sjukersättning.

Det spelar ju ingen roll med dessa nej och ja längre. Då socialdemokraterna och vänstern numera hjälper borgarna att rasera Sverige med försäljning utav statliga företag, försämringar inom arbetslivet, försämringar med sjukskrivningar, försämringar för arbetslösa, försämringar som lett till hög arbetslöshet, försämring för pensionärerna. Försämringar mycket pga denna massinvandring till Sverige och mycket ökad brottslighet som kostar skattebetalarna massor med pengar till sjukvård, advokater, fängelser, tolkar mm. mm. Likaså att Sverige är med i EU som är en underlig institution, kostar massor med pengar. Sveriges alla politiker har sett till att de får höga feta löner som väl ligger mellan 100 000 kronor - 184 000 kronor i månaden före skatt. Sänk deras löner till högst 40 000 kronor i månaden före skatt och fördela pengarna mellan svenska medborgarna.
Citera
2021-07-30, 07:57
  #439
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det vore fasansfullt om Moderaterna och Kristdemokraterna hamnar i regeringsställning igen. Vi har ju testat dessa partier som makthavare flera gånger och det har gått käpprätt åt helvete varenda gång. Detta gäller samtliga riksdagspartier utom Sverigedemokraterna för övrigt så börja inte gapa om att jag står bakom Löfven och hans vänner.
Jag står inte bakom den klassiska sjuklövern överhuvudtaget och ni som nu stöttar M och KD bara för att Jimmie Åkesson (som verkar vara mer ryggradslös och sjaskig än någonsin tidigare) gör det är på väg att göra något väldigt, väldigt dumt.
Det faktum att en moderat säger att hans parti har en förnuftig migrationspolitik innebär ju inte att denna moderat talar sanning och det borde vi veta nu.
Jag hoppas med andra ord att det "konservativa" blocket kollapsar.

Ok, jag förstår vad du anser om detta nya block. Men vad ser du som bästa alternativ? Dina små nassepartier som AfS och olika sorts nazzefronter samlar ju totalt ca 0.3% och kommer aldrig få högre vad det verkar.
Citera
2021-07-30, 08:03
  #440
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Hade vi haft ett bättre samhälle om vi låtit högern styra landet istället för vänstern från början av 1900-talet och framåt? Om du tror det så kan du ju kolla denna lista över hur Moderaterna har röstat genom tiderna:

•1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
• 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
• 1921: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
• 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
• 1927: Nej till folkskolereform.
• 1931: Nej till sjukkassan.
• 1933: Nej till beredskapsarbete.
• 1934: Nej till a–kassa.
• 1935: Nej till höjda folkpensioner.
• 1938: Nej till två veckors semester.
• 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
• 1946: Nej till fria skolmåltider.
• 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
• 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
• 1951: Nej till tre veckors semester.
• 1953: Nej till fri sjukvård.
• 1959: Nej till ATP.
• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
• 1963: Nej till fyra veckors semester.
• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.
• 1973: Nej till möjligheten till förtidspensionering vid 63.
• 1974: Nej till fri abort. Den 29 maj 1974 röstade riksdagen ja till fri abort, vilket resulterade i den svenska abortlagen som låter kvinnan själv besluta om abort upp till den 18 graviditetsveckan. Moderaterna röstade nej.
• 1976: Nej till femte semesterveckan.
• 1983: Nej till löntagarfonderna.
• 1994: Nej till partnerskapslag för homosexuella.
• 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
• 2003: Ja till Irakkriget. Alla riksdagspartier demonstrerade mot och kritiserade Irakkriget utom moderaterna.
• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.
• 2006: Nej till gröna jobb.
• 2006: Nej till sex timmars arbetsdag.
• 2006: Nej till upprustning av offentliga sektorn.
• 2006: Nej till höjd a- kassa.
• 2006: Ja till sänkt a-kassa.
• 2006: Nej till höjd sjukersättning.
• 2007: Ja till sänkt sjukersättning.

Före 1980 kan man säga att Moderaterna utgjorde en kraft för att inte samhällsförändringarna skulle gå för fort.

De punkter du listar efter 1980, jag håller med om de flesta med några undantag där M nu ändrat ställning.
Citera
2021-07-30, 08:05
  #441
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har du koll på sossarnas invandringspolitik? De ligger rätt nära SD nuförtiden.

V har traditionellt varit emot arbetskraftsinvandring och jag vet faktiskt inte hur de ställer sig numera.

Men i ärlighetens namn, tycker ni inte forumet har ballat ur när det gäller invandringsfrågorna. Det finns annat som är minst lika viktigt. Det är verkligen att förenkla, att tro allt ska vara löst bara man slänger ut dem.

Det spelar ingen roll vad S har för migrationspolitik om de inte har för avsikt att implementera den utan i stället samarbeta med massmigrationspartier som MP, V och C.

Nej, det finns ingen viktigare fråga än migrationspolitiken.
Den påverkar exakt ALLA andra områden (ekonomiskt och socialt) och är den ENDA fråga som har direkt och irreversibel påverkan på landets framtid.
Därför är detta den enda skiljelinjen i svensk politik idag, allt annat är små detaljer.

Varför tror du MÖK, DÖ, JÖK I, JÖK II, och nuvarande konstellation kom till?
Citera
2021-07-30, 08:08
  #442
Medlem
Seemves avatar
Hur många röster från Nya borgerligheten tar V röster ifrån då? De kan ha 49,9% av rösterna, spelar liksom ingen roll om de inte tar ett enda mandat från högern.

Sedan tror jag vi får ett regeringsskifte även om MP klarar sig, förutsatt att valet inte blir riktigt jävla jämnt. 51-49 blir liksom inte 51-53 direkt, även de röda tappar mandat till dem.
Citera
2021-07-30, 08:11
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vi pratar väl om V och valet 2022 här?

Inte vad några unkna gamla maktlösa utopister kan tänkas drömma om.
https://youtu.be/x3ZH6_bgMQI
Kola 3:25
Citera
2021-07-30, 08:11
  #444
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
V blir populära efter Dagostars move. Som jag tyckte var tufft som fan. Men det är EN FRÅGA. De komme ju att köra sin” importera Mellanöstern och svenskar är rasister” vänsterliberalpolitik ändå. ”Saft och bullar i st för hårda straff. Fler fritidsgårdar. Mångkultur är bra. Handhjärta och låt afghanerna stanna”

Medan Nooshi bärs omkring iförd mantel och krona för att hon gav fingret åt marknadshyror. MAn måste se hela bilden. Sverige är trasigt, och behöver lagas. Nuvarande vänsterpolitik och resten av sjuklövern är inget alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in