• 1
  • 2
2021-07-26, 20:09
Kanske under fel kategori, i så fall får det flyttas.

Jag såg 3 MC killar vid en bensinmack idag. Typ vanliga 45-55 års man/gubb åkare från Svenssonfamiljer. Ordinärt klädda. Lite typ han som skrapar fram trissvinsten och drar med hojåkarna i trissreklamen. Nåväl, en av männen hade en typ fleecehoodie med ett budskap i stora bokstäver bak på ryggen. Tyckte de pratade lite om att han stoppats eller tilltalats 2 gånger i närtid om det men kan ha hört fel.Nåväl, texten var för mig väldigt störande. Det stod ” Kill your local pedophile”. Det som störde mig var ordet kill framförallt, det uppmanade till brott och vem vet överhuvudtaget om ett sånt spritt budskap kan få folk att slå ihjäl bussige Bengt som bara faktiskt bjuder barnen på godis och låter dem leka lite med sin hobby modelljärnvägen. Det kan absolut vara så att personen som hade budskapet själv var drabbad i barndomen eller har drabbad inom familjen, släkten men oavsett bakgrund så var det inte okey för mig..lika lite som pedofeli. Hade inte heller uppskattat kill racists, kill- valfri politiskt parti/ideologi osv.

Era synpunkter ? Tror ni att personen skulle kunna bli dömd för uppvigling till grovt brott? Samt förståss vilka budskap har ni sett på folks kläder som ni kanske lika oväntat som mig reagerade starkt negativt emot?
Citera
2021-07-26, 20:38
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Hammaren och skäran och Röda Stjärnan på tishor & annat burna av hipsters.

Prominente riksdagsmannen Tuffe Uffe KrisToffelson (M) bar en keps med röd stjärna up front ifjol. Våra M-röstande vänner på Östermalm säger han måst' ursäktas då ingen jävel som gått i svensk grundskola vet vad Röda Stjärnan står för.

Kommarna, har enligt senaste forskning whackat cirkus 200 mille (...vi närmar oss en kvarts miljard avdagatagna då sköna, befriade länder som PRC, Kuba och Venezuela är alive & counting).

Jupp. Vi skulle spy i munnen åt hak-kors lika mycket men nazi-symboler är i Sverige förbjudna i lag. Det kommer aldrig komme-logos bli. Släktskapet med SAP, historiskt är garant.
Citera
2021-07-26, 20:43
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
............text..............

Era synpunkter ? Tror ni att personen skulle kunna bli dömd för uppvigling till grovt brott? Samt förståss vilka budskap har ni sett på folks kläder som ni kanske lika oväntat som mig reagerade starkt negativt emot?

I Sverige blir du aldrig dömd för sådant, saft & bullar och ett armband möjligen från dom blåa ....

I andra länder bla Tyskland är det en helt annan femma .

Det värsta man sett?? ja inte sett det själv men var ju i media med bild och allt en idiot som gjorde en studie resa till Auschwitz och hade T-shirt och Hoddie med en massa symboler på, från något rockband, problemet var bara att dessa hade en massa exakta likheter med Nazisterns text och symboler.
Citera
2021-07-26, 20:47
Medlem
Farbaute666s avatar
Inte dummast, som i betydelsen ointelligent, men ändå dumt i fel miljö och situation har ju Charlie Hebdos t-shirt varit.

Speaker's corner - London....
Citera
2021-07-26, 21:23
Medlem
I sommar har jag sett flera T-shirts med tryck som jag antar provocerar vissa:

1) "Koranen är en bögblaska" (den har man kunnat köpa på Roskilde och Sweden Rock länge)
2) "Feta vita män rular världen"
3) "Homo är det nya Hetero"
4) "Öppna era stjärtar svenska flickor // Reinfeldt"
Citera
2021-07-26, 21:53
Medlem
RedForces avatar
kan väl säga som så att jag hatar att pedofili finns. Men det första jag tänkte på när jag läste trådrubriken var just det ts tar upp (Kill your local pedophile).

Det är så jävla korkat att jobba som Patrik Sjöberg gör. Han räddar inga barn, han bara förstör möjligheterna att komma på hur vi ska få bort de pedofila brottshändelserna. Varje gång någon inte håller med honom så är de "pedofilkramare" eller något annat nedsättande som han slänger sig med för att slippa ta debatt. Sannolikt så förstår han själv att han inte är den smartaste och inte lär vinna någon debatt.

Han är en idiot så det var väl tur att han hittade höjdhoppningen för utan den i sitt liv så hade han nog dött av en överdos för många år sedan.
Citera
2021-07-26, 22:13
Medlem
sommarlovs avatar
För mig är det obegripligt att folk ser upp till Che Guevara!

https://www.fruugo.se/che-guevara-re...37336-24489150
Citera
2021-07-26, 23:09
Medlem
Brunafingrarnas avatar
SD 2022! På ett ölindränkt fetto med dålig munhygien.
Citera
2021-07-27, 01:16
Medlem
toreraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Kanske under fel kategori, i så fall får det flyttas.

Jag såg 3 MC killar vid en bensinmack idag. Typ vanliga 45-55 års man/gubb åkare från Svenssonfamiljer. Ordinärt klädda. Lite typ han som skrapar fram trissvinsten och drar med hojåkarna i trissreklamen. Nåväl, en av männen hade en typ fleecehoodie med ett budskap i stora bokstäver bak på ryggen. Tyckte de pratade lite om att han stoppats eller tilltalats 2 gånger i närtid om det men kan ha hört fel.Nåväl, texten var för mig väldigt störande. Det stod ” Kill your local pedophile”. Det som störde mig var ordet kill framförallt, det uppmanade till brott och vem vet överhuvudtaget om ett sånt spritt budskap kan få folk att slå ihjäl bussige Bengt som bara faktiskt bjuder barnen på godis och låter dem leka lite med sin hobby modelljärnvägen. Det kan absolut vara så att personen som hade budskapet själv var drabbad i barndomen eller har drabbad inom familjen, släkten men oavsett bakgrund så var det inte okey för mig..lika lite som pedofeli. Hade inte heller uppskattat kill racists, kill- valfri politiskt parti/ideologi osv.

Det var ett vackert budskap.
Citera
2021-07-27, 03:47
Medlem
Textning på en vit, stor Suv av okänt märke som jag såg nere i Skåne nånstans för ett tag sedan:
"Vit makt"
Jag pekade finger när jag körde förbi.
Citera
2021-07-27, 05:23
Medlem
Tillsammans med några kompisar på mitten av åttiotalet beställdes t-shirts som annonserades i Soldier of Fortune magazine i USA.
Samtliga hade texter och bilder som redan på den tiden var minst sagt kontroversiella.

De västerblivna på skolan tittade förstås snett på oss men inget annat hände.
Idag hade man förmodligen blivit anmäld för HMF eller blivit nerslagen på stan av någon med ”rätt värdegrund”.

Minns t.ex:
Peace through superior firepower

FDN fuerza democratica nicaragüense (Contras)
och den grövsta;
Visit Lebanon help a Syrian meet Allah.
Citera
2021-07-27, 07:50
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
SD 2022! På ett ölindränkt fetto med dålig munhygien.

Hade du inte tyckt det var värre (för dig personligen åtminstone) om den satt på en vältränad chad med utmärkt munhygien?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in