Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Kanske under fel kategori, i så fall får det flyttas.
Jag såg 3 MC killar vid en bensinmack idag. Typ vanliga 45-55 års man/gubb åkare från Svenssonfamiljer. Ordinärt klädda. Lite typ han som skrapar fram trissvinsten och drar med hojåkarna i trissreklamen. Nåväl, en av männen hade en typ fleecehoodie med ett budskap i stora bokstäver bak på ryggen. Tyckte de pratade lite om att han stoppats eller tilltalats 2 gånger i närtid om det men kan ha hört fel.Nåväl, texten var för mig väldigt störande. Det stod ” Kill your local pedophile”. Det som störde mig var ordet kill framförallt, det uppmanade till brott och vem vet överhuvudtaget om ett sånt spritt budskap kan få folk att slå ihjäl bussige Bengt som bara faktiskt bjuder barnen på godis och låter dem leka lite med sin hobby modelljärnvägen. Det kan absolut vara så att personen som hade budskapet själv var drabbad i barndomen eller har drabbad inom familjen, släkten men oavsett bakgrund så var det inte okey för mig..lika lite som pedofeli. Hade inte heller uppskattat kill racists, kill- valfri politiskt parti/ideologi osv.
Era synpunkter ? Tror ni att personen skulle kunna bli dömd för uppvigling till grovt brott? Samt förståss vilka budskap har ni sett på folks kläder som ni kanske lika oväntat som mig reagerade starkt negativt emot?
Tror att det är det enda som går att öppet att hata nu förutom SD. Vissa lever ju på sin ilska och hat samt är extroverta och då måste det ju ut. Är man introvert som jag, så går det ju fortfarande bra att förnedra rödingar på typ flashback. Men skulle jag springa omkring med dåliga skämt på t-shirts om rödingar, så hade de tagit till våld, i likhet med islam.