• 1
  • 2
2021-07-25, 19:47
Medlem
Pantone297Cs avatar
Rapport har ett inslag dr FOI varnar fr hatiska sajter, utan moderering och total avsaknad av censur.
Ngon som vet vilka sajter som syftas? Tacksam fr tips.
Citera
2021-07-25, 19:54
Medlem
Hat, kaos och brist p moderering kan du finna p 8chan, Twitter och i stnga mammis-grupper p Facebook.
Citera
2021-07-29, 10:06
Medlem
Notera hur solariemannen i brjan sger "vldsbejakande extremism hgerextremism" med ett outtalat likhetstecken. Det r uppenbart hur narrativet har frskjutits under det senaste ret. Ta till exempel Joe Bidens konstaterande "white supremacy is terrorism". Frst sger man att all saklig kritik mot folkutbytet r "white supremacy" eller "hgerextremism" och sedan ristar man lngsamt in ett likhetstecken med "terrorism" i propagandan.

https://dissident-mag.com/2021/07/28...ial-criminals/

Citat:
Racism and crime, presented synonymously. Thats not done by accident- its an example of neurolinguistic programming designed to train, or condition, readers to view the two as the same.

Law and policy enforcement resources are finite. PayPals further expansion into censorship on behalf of Jewish special interests will necessarily come at the expense of monitoring actual financial crimes being conducted on their platform.

S tnkt p det nsta gng du frargar dig ver gangsterblatten som viftar med automatvapnet i Youtube-videon. Det r inte honom man r ute efter.
Citera
2021-07-29, 15:41
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Rapport har ett inslag dr FOI varnar fr hatiska sajter, utan moderering och total avsaknad av censur.

Tnker inte nmna ngra specifika sidor d jag vill hindra att de fr mer spridning, men vill nd betona att detta r ett enormt problem som jag hoppas man snart fr bukt med. Alternativmedierna frgiftar folk med falska nyheter som vnder oss mot varandra.
Citera
2021-07-29, 16:02
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Tnker inte nmna ngra specifika sidor d jag vill hindra att de fr mer spridning, men vill nd betona att detta r ett enormt problem som jag hoppas man snart fr bukt med. Alternativmedierna frgiftar folk med falska nyheter som vnder oss mot varandra.

S du vil betona ett "problem" utan att visa ngra kllor s folk kan avgra sjlva?

Tror du r full i skit.
Citera
2021-07-29, 17:07
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Jag kan inte fatta att inte fler har reagerat p denna PRAKTSKANDAL.

I den statliga tvngsskattefinansierade TV-kanalen SVT1 sitter Lisa Kaati,
avlnad av vra skattepengar som forskningsledare p vrt Totalfrsvars
Forskningsinstitut, FOI, och ojar sig ver den siktsfrihet och yttrandefrihet
som r stipulerad i vr Grundlag Regeringsformen,
och i de Frenta Nationernas Allmnna Frklaring om de Mnskliga Rttigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Kaati, FOI

Man fr uttrycka nstan, i princip, vad man vill p plattformarna, utan att ngon gr in och tar bort det hr innehllet.
Klla: SVT1 @8:10 25/7-2021
https://www.svtplay.se/video/3173377...5-juli-19-30-1

Citat:
Ursprungligen postat av Grundlagen, Regeringsformen

2 kap. Grundlggande fri- och rttigheter
Opinionsfriheter
1 Var och en r gentemot det allmnna tillfrskrad
1. yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller p annat stt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, sikter och knslor,
Klla: Riksdagens webplats:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...m_sfs-1974-152

Citat:
Ursprungligen postat av Regeringskansliet

Vra grundlggande fri- och rttigheter r bland andra:
Yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller p annat stt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, sikter och knslor.
Klla: Regeringen webplats:
https://www.regeringen.se/sa-styrs-s...h-rattigheter/

Citat:
Ursprungligen postat av Allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna

Artikel 19.

Var och en har rtt till siktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rtt innefattar frihet att utan ingripande hysa sikter samt ska, ta emot och sprida information och ider med hjlp av alla uttrycksmedel och oberoende av grnser.
Klla: De Frenta Nationerna:
https://fn.se/wp-content/uploads/201...tigheterna.pdf

Som en extra bonus r denna Lisa Kaati gift med en viss Musa Sayed,
som anvnder vra skattepengar till att p Uppsala Universitet sitta och
beklaga sig ver att vi inte anvnder den "uppenbarade och gudomligt
inspirerade rttsordningen, Sharia-lagen" hr i Sverige.
Klla:
https://books.google.se/books/about/...d=JFsYcgAACAAJ

Jag anser mig ha rtt att hysa och yttra sikten att Lisa Kaati som person
utgr ett hot mot det svenska folket, och att hon r olmplig att ha en
befattning inom vrt Totalfrsvar.
Men hon har rtt att ha, och yttra, vilka sikter hon vill.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2021-07-29 kl. 17:10.
Citera
2021-08-02, 14:22
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
S du vil betona ett "problem" utan att visa ngra kllor s folk kan avgra sjlva?

Tror du r full i skit.

Nu vet inte jag vilka sidor som SVT rapporterade om, men jag vill nd understryka att det r av allra strsta vikt att dessa alternativmedier och hatforum inte ska f komma till tals d innehllet r direkt skadligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag kan inte fatta att inte fler har reagerat p denna PRAKTSKANDAL.

I den statliga tvngsskattefinansierade TV-kanalen SVT1 sitter Lisa Kaati,
avlnad av vra skattepengar som forskningsledare p vrt Totalfrsvars
Forskningsinstitut, FOI, och ojar sig ver den siktsfrihet och yttrandefrihet
som r stipulerad i vr Grundlag Regeringsformen,
och i de Frenta Nationernas Allmnna Frklaring om de Mnskliga Rttigheterna.

Klla: SVT1 @8:10 25/7-2021
https://www.svtplay.se/video/3173377...5-juli-19-30-1

Klla: Riksdagens webplats:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...m_sfs-1974-152

Klla: Regeringen webplats:
https://www.regeringen.se/sa-styrs-s...h-rattigheter/

Klla: De Frenta Nationerna:
https://fn.se/wp-content/uploads/201...tigheterna.pdf

Som en extra bonus r denna Lisa Kaati gift med en viss Musa Sayed,
som anvnder vra skattepengar till att p Uppsala Universitet sitta och
beklaga sig ver att vi inte anvnder den "uppenbarade och gudomligt
inspirerade rttsordningen, Sharia-lagen" hr i Sverige.
Klla:
https://books.google.se/books/about/...d=JFsYcgAACAAJ

Jag anser mig ha rtt att hysa och yttra sikten att Lisa Kaati som person
utgr ett hot mot det svenska folket, och att hon r olmplig att ha en
befattning inom vrt Totalfrsvar.
Men hon har rtt att ha, och yttra, vilka sikter hon vill.

Du fr tycka vad du vill, men att sprida hat och desinformation som du gr r att g ver grnsen.
Vi ska inte hlla en debatt om statlig tv hr i denna trden, mer n att rapporteringen i sig inte blir mindre relevant av att den snds p SVT, tvrtom.
Att du sedan gr till angrepp mot Musa Sayed och vill strypa hans rtt att uttrycka sig saknar nstan motstycke. Det r djupt beklagligt att ven du fallit offer fr extremhgerns pverkanskampanjer.
Citera
2021-08-02, 17:09
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Nu vet inte jag vilka sidor som SVT rapporterade om, men jag vill nd understryka att det r av allra strsta vikt att dessa alternativmedier och hatforum inte ska f komma till tals d innehllet r direkt skadligt.

Hur ska vi kunna bedma dit pstenden utan ngon referens? Kom med en klla om det du pratar om. Eller t skit.
Senast redigerad av tomatlars 2021-08-02 kl. 17:11.
Citera
2021-08-02, 22:18
Medlem
Custom_mades avatar
SVT har inte vrnat yttrandefrihet p lnge, utan tvrt om har man frskt tysta folk med hat, hot och vld.

Detta betalar allts vi alla skatt till.
Att bli tystade.

Det r en hal vg, frst tystar man dom som ALLA vill tysta, pedofiler, mrdare, "onda".
Sen dom som r obekvma, sikter, tyckande och fri debatt.
Sen kommer dom tysta er godhetsknarkare, var s sker! Ni grver vr grav era frrdare!
Citera
2021-08-02, 22:20
Medlem
Citat:

Du fr tycka vad du vill, men att sprida hat och desinformation som du gr r att g ver grnsen.
Vi ska inte hlla en debatt om statlig tv hr i denna trden, mer n att rapporteringen i sig inte blir mindre relevant av att den snds p SVT, tvrtom.
Att du sedan gr till angrepp mot Musa Sayed och vill strypa hans rtt att uttrycka sig saknar nstan motstycke. Det r djupt beklagligt att ven du fallit offer fr extremhgerns pverkanskampanjer.

Du r felinformerad. Hat r inte olagligt och gr inte ver grnsen fr yttrandefriheten heller. Det r fullstndigt lagligt att hata. Hot dremot, r olagligt. Med tanke p hur likriktad mainstreammedia r i Sverige s r det synnerligen viktigt fr demokratin att alternativmedia kommer till tals s att fler vinklar finns. Det r ju ocks s att journalister i mainstreammedia har varit vldigt usla p att granska makten i Sverige, varfr alternativmedia behvs av den anledningen ocks.
Citera
2021-08-02, 23:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Jag hatar inget av det jag har skrivit om.
Vad r det fr hat du syftar p?
Vilken information r det du anser vara felaktig?

Citat:
Att du sedan gr till angrepp mot Musa Sayed och vill strypa hans rtt att uttrycka sig saknar nstan motstycke.

Jag vill inte strypa Musa Sayeds rtt att uttrycka sig.
Jag tror att du helt har missuppfattat det jag skrev.
Det var ju just Lisa Kaatis prat om begrnsningar av vr, inklusive Musa Sayeds, yttrandefrihet,
som skyddas av vr grundlag och av FN's Allmna Frklaring om de Mnskliga Rttigheterna,
jag skrev var en praktskandal.

Om nu det jag har skrivit NSTAN saknar motstycke, vad r d det motstycke som "nstan",
men nd inte riktigt, saknas?

Citat:
Det r djupt beklagligt att ven du fallit offer fr extremhgerns pverkanskampanjer.

P vilket stt anser du att jag har blivit ett offer, bara fr att jag tycker att man ska
respektera vr grundlag och de mnskliga friheterna och rttigheterna?
Citera
2021-08-03, 12:59
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C

(FB) Gab - dissenter extension

MagI
------
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in