2021-07-25, 19:47
Medlem
Pantone297Cs avatar
Rapport har ett inslag där FOI varnar för hatiska sajter, utan moderering och total avsaknad av censur.
Någon som vet vilka sajter som åsyftas? Tacksam för tips.
Citera
2021-07-25, 19:54
Medlem
Hat, kaos och brist på moderering kan du finna på 8chan, Twitter och i stänga mammis-grupper på Facebook.
Citera
2021-07-29, 10:06
Medlem
Notera hur solariemannen i början säger "våldsbejakande extremism högerextremism" med ett outtalat likhetstecken. Det är uppenbart hur narrativet har förskjutits under det senaste året. Ta till exempel Joe Bidens konstaterande "white supremacy is terrorism". Först säger man att all saklig kritik mot folkutbytet är "white supremacy" eller "högerextremism" och sedan ristar man långsamt in ett likhetstecken med "terrorism" i propagandan.

https://dissident-mag.com/2021/07/28/paypal-adl-partner-to-treat-dissidents-like-financial-criminals/

Citat:
Racism and crime, presented synonymously. That’s not done by accident- it’s an example of neurolinguistic programming designed to train, or “condition,” readers to view the two as the same.

Law and policy enforcement resources are finite. PayPal’s further expansion into censorship on behalf of Jewish special interests will necessarily come at the expense of monitoring actual financial crimes being conducted on their platform.

Så tänkt på det nästa gång du förargar dig över gangsterblatten som viftar med automatvapnet i Youtube-videon. Det är inte honom man är ute efter.
Citera
2021-07-29, 15:41
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Rapport har ett inslag där FOI varnar för hatiska sajter, utan moderering och total avsaknad av censur.

Tänker inte nämna några specifika sidor då jag vill hindra att de får mer spridning, men vill ändå betona att detta är ett enormt problem som jag hoppas man snart får bukt med. Alternativmedierna förgiftar folk med falska nyheter som vänder oss mot varandra.
Citera
2021-07-29, 16:02
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Tänker inte nämna några specifika sidor då jag vill hindra att de får mer spridning, men vill ändå betona att detta är ett enormt problem som jag hoppas man snart får bukt med. Alternativmedierna förgiftar folk med falska nyheter som vänder oss mot varandra.

Så du vil betona ett "problem" utan att visa några källor så folk kan avgöra själva?

Tror du är full i skit.
Citera
2021-07-29, 17:07
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Jag kan inte fatta att inte fler har reagerat på denna PRAKTSKANDAL.

I den statliga tvångsskattefinansierade TV-kanalen SVT1 sitter Lisa Kaati,
avlönad av våra skattepengar som forskningsledare på vårt Totalförsvars
Forskningsinstitut, FOI, och ojar sig över den åsiktsfrihet och yttrandefrihet
som är stipulerad i vår Grundlag Regeringsformen,
och i de Förenta Nationernas Allmänna Förklaring om de Mänskliga Rättigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Kaati, FOI

Man får uttrycka nästan, i princip, vad man vill på plattformarna, utan att någon går in och tar bort det här innehållet.
Källa: SVT1 @8:10 25/7-2021
https://www.svtplay.se/video/31733778/rapport/rapport-25-juli-19-30-1

Citat:
Ursprungligen postat av Grundlagen, Regeringsformen

2 kap. Grundläggande fri- och rättigheter
Opinionsfriheter
1 § Var och en är gentemot det allmänna tillförsäkrad
1. yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor,
Källa: Riksdagens webplats:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/kungorelse-1974152-om-beslutad-ny-regeringsform_sfs-1974-152

Citat:
Ursprungligen postat av Regeringskansliet

Våra grundläggande fri- och rättigheter är bland andra:
Yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor.
Källa: Regeringen webplats:
https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/grundlaggande-fri--och-rattigheter/

Citat:
Ursprungligen postat av Allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna

Artikel 19.

Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.
Källa: De Förenta Nationerna:
https://fn.se/wp-content/uploads/2016/07/Allmanforklaringomdemanskligarattigheterna.pdf

Som en extra bonus är denna Lisa Kaati gift med en viss Musa Sayed,
som använder våra skattepengar till att på Uppsala Universitet sitta och
beklaga sig över att vi inte använder den "uppenbarade och gudomligt
inspirerade rättsordningen, Sharia-lagen" här i Sverige.
Källa:
https://books.google.se/books/about/Islam_och_arvsrätt_i_det_mångkulturell.html?id=JFs YcgAACAAJ

Jag anser mig ha rätt att hysa och yttra åsikten att Lisa Kaati som person
utgör ett hot mot det svenska folket, och att hon är olämplig att ha en
befattning inom vårt Totalförsvar.
Men hon har rätt att ha, och yttra, vilka åsikter hon vill.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2021-07-29 kl. 17:10.
Citera
2021-08-02, 14:22
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Så du vil betona ett "problem" utan att visa några källor så folk kan avgöra själva?

Tror du är full i skit.

Nu vet inte jag vilka sidor som SVT rapporterade om, men jag vill ändå understryka att det är av allra största vikt att dessa alternativmedier och hatforum inte ska få komma till tals då innehållet är direkt skadligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag kan inte fatta att inte fler har reagerat på denna PRAKTSKANDAL.

I den statliga tvångsskattefinansierade TV-kanalen SVT1 sitter Lisa Kaati,
avlönad av våra skattepengar som forskningsledare på vårt Totalförsvars
Forskningsinstitut, FOI, och ojar sig över den åsiktsfrihet och yttrandefrihet
som är stipulerad i vår Grundlag Regeringsformen,
och i de Förenta Nationernas Allmänna Förklaring om de Mänskliga Rättigheterna.

Källa: SVT1 @8:10 25/7-2021
https://www.svtplay.se/video/31733778/rapport/rapport-25-juli-19-30-1

Källa: Riksdagens webplats:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/kungorelse-1974152-om-beslutad-ny-regeringsform_sfs-1974-152

Källa: Regeringen webplats:
https://www.regeringen.se/sa-styrs-sverige/grundlagar-och-demokratiskt-deltagande/grundlaggande-fri--och-rattigheter/

Källa: De Förenta Nationerna:
https://fn.se/wp-content/uploads/2016/07/Allmanforklaringomdemanskligarattigheterna.pdf

Som en extra bonus är denna Lisa Kaati gift med en viss Musa Sayed,
som använder våra skattepengar till att på Uppsala Universitet sitta och
beklaga sig över att vi inte använder den "uppenbarade och gudomligt
inspirerade rättsordningen, Sharia-lagen" här i Sverige.
Källa:
https://books.google.se/books/about/Islam_och_arvsrätt_i_det_mångkulturell.html?id=JFs YcgAACAAJ

Jag anser mig ha rätt att hysa och yttra åsikten att Lisa Kaati som person
utgör ett hot mot det svenska folket, och att hon är olämplig att ha en
befattning inom vårt Totalförsvar.
Men hon har rätt att ha, och yttra, vilka åsikter hon vill.

Du får tycka vad du vill, men att sprida hat och desinformation som du gör är att gå över gränsen.
Vi ska inte hålla en debatt om statlig tv här i denna tråden, mer än att rapporteringen i sig inte blir mindre relevant av att den sänds på SVT, tvärtom.
Att du sedan går till angrepp mot Musa Sayed och vill strypa hans rätt att uttrycka sig saknar nästan motstycke. Det är djupt beklagligt att även du fallit offer för extremhögerns påverkanskampanjer.
Citera
2021-08-02, 17:09
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Nu vet inte jag vilka sidor som SVT rapporterade om, men jag vill ändå understryka att det är av allra största vikt att dessa alternativmedier och hatforum inte ska få komma till tals då innehållet är direkt skadligt.

Hur ska vi kunna bedöma dit påståenden utan någon referens? Kom med en källa om det du pratar om. Eller ät skit.
Senast redigerad av tomatlars 2021-08-02 kl. 17:11.
Citera
2021-08-02, 22:18
Medlem
Custom_mades avatar
SVT har inte värnat yttrandefrihet på läääänge, utan tvärt om har man försökt tysta folk med hat, hot och våld.

Detta betalar alltså vi alla skatt till.
Att bli tystade.

Det är en hal väg, först tystar man dom som ALLA vill tysta, pedofiler, mördare, "onda".
Sen dom som är obekväma, åsikter, tyckande och fri debatt.
Sen kommer dom tysta er godhetsknarkare, var så säker! Ni gräver vår grav era förrädare!
Citera
2021-08-02, 22:20
Medlem
Citat:

Du får tycka vad du vill, men att sprida hat och desinformation som du gör är att gå över gränsen.
Vi ska inte hålla en debatt om statlig tv här i denna tråden, mer än att rapporteringen i sig inte blir mindre relevant av att den sänds på SVT, tvärtom.
Att du sedan går till angrepp mot Musa Sayed och vill strypa hans rätt att uttrycka sig saknar nästan motstycke. Det är djupt beklagligt att även du fallit offer för extremhögerns påverkanskampanjer.

Du är felinformerad. Hat är inte olagligt och går inte över gränsen för yttrandefriheten heller. Det är fullständigt lagligt att hata. Hot däremot, är olagligt. Med tanke på hur likriktad mainstreammedia är i Sverige så är det synnerligen viktigt för demokratin att alternativmedia kommer till tals så att fler vinklar finns. Det är ju också så att journalister i mainstreammedia har varit väldigt usla på att granska makten i Sverige, varför alternativmedia behövs av den anledningen också.
Citera
2021-08-02, 23:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Jag hatar inget av det jag har skrivit om.
Vad är det för hat du syftar på?
Vilken information är det du anser vara felaktig?

Citat:
Att du sedan går till angrepp mot Musa Sayed och vill strypa hans rätt att uttrycka sig saknar nästan motstycke.

Jag vill inte strypa Musa Sayeds rätt att uttrycka sig.
Jag tror att du helt har missuppfattat det jag skrev.
Det var ju just Lisa Kaatis prat om begränsningar av vår, inklusive Musa Sayeds, yttrandefrihet,
som skyddas av vår grundlag och av FN's Allmäna Förklaring om de Mänskliga Rättigheterna,
jag skrev var en praktskandal.

Om nu det jag har skrivit NÄSTAN saknar motstycke, vad är då det motstycke som "nästan",
men ändå inte riktigt, saknas?

Citat:
Det är djupt beklagligt att även du fallit offer för extremhögerns påverkanskampanjer.

På vilket sätt anser du att jag har blivit ett offer, bara för att jag tycker att man ska
respektera vår grundlag och de mänskliga friheterna och rättigheterna?
Citera
2021-08-03, 12:59
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C

(FB) Gab - dissenter extension

MagI
------
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in