• 2
  • 3
2021-12-18, 22:22
Medlem
magnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
7g är ~ 1/4 ounce och 3.5 an eighth. Malteserna utgår alltså i likhet med britterna och amerikanerna från unset.

Jag har aldrig någonsin talats om några ounces när jag köpt gräs i malta och då har jag ändå gått genom ganska många kranar under de sex år jag bott här. De gånger jag hjälpt maltesiska vänner med röka så har även de specificerat mängd i gram.

Frågar man kranen efter en femma så får man fem gram.
Citera
2022-05-18, 22:53
Medlem
Någon uppdatering gällande försäljning av cannabis på Malta? Shops och liknande syftar jag på i första hand!
Citera
2022-05-19, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnatte112
Någon uppdatering gällande försäljning av cannabis på Malta? Shops och liknande syftar jag på i första hand!

Var det inte avkriminalisering det skulle bli?
Du pratar legalisering, det är helt andra saker.
Citera
2022-05-19, 14:59
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Var det inte avkriminalisering det skulle bli?
Du pratar legalisering, det är helt andra saker.

Precis. Vi tar det från början.

Legalisering - sälja det som vilken produkt som helst. Typ som alkohol

Avkriminalisering - inte göra det lagligt, men att polisen inte lägger resurser på att haffa vanliga medelsvensson för de rökt på. Erbjuda vård istället för böter och fängelse och indraget körkort
Citera
2023-03-21, 10:45
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag var i Malta 2015 och då vare strängt förbjudet med Cannabis. Det var tydligen en svensk som satt 8år straff för några gram Cannabis och nått gram Cola. Och det var relativt svårt för mig och mina kompisar att fixa bra röka. Vi köpte en stång på 4g stenhårt hasch av någon afrikansk langare. Vilket var rent skit. Sen köpte vi också mindre än 1g weed för typ 20euro. Tog lite tid att hitta en bra kran, ett par dagar sisådär. Tillslut fick vi tag på en bra femma hasch som vi rökte upp.

Satt och blicka tillbaka litegrann på Youtube med klipp ifrån Malta, såg då också skyltar där det stog något i liknande med "Buy your Seeds here" och en affisch med Cannabis plantan/buds på. Blev lite chockad och behövde kolla upp det.

Så Cannabis har alltså mer eller mindre blivit lagligt i Malta? Vad jag förstår det som.

Tycker det är konstigt att inte fler skrivit om det här på flashback då Malta är ett europeiskt land. Lixom när Tyskland prata om legalisering blev det en jävla massa trådar om det.

Kul för dem som bor i Malta! Stort steg för landet. Grattis till dem.
Citera
2025-09-27, 22:46
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Jag var i Malta 2015 och då vare strängt förbjudet med Cannabis. Det var tydligen en svensk som satt 8år straff för några gram Cannabis och nått gram Cola. Och det var relativt svårt för mig och mina kompisar att fixa bra röka. Vi köpte en stång på 4g stenhårt hasch av någon afrikansk langare. Vilket var rent skit. Sen köpte vi också mindre än 1g weed för typ 20euro. Tog lite tid att hitta en bra kran, ett par dagar sisådär. Tillslut fick vi tag på en bra femma hasch som vi rökte upp.

Satt och blicka tillbaka litegrann på Youtube med klipp ifrån Malta, såg då också skyltar där det stog något i liknande med "Buy your Seeds here" och en affisch med Cannabis plantan/buds på. Blev lite chockad och behövde kolla upp det.

Så Cannabis har alltså mer eller mindre blivit lagligt i Malta? Vad jag förstår det som.

Inte bara cannabis verkar det som.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...arkar-dagligen

Citat:
– Folk dealar öppet på gatan, säger Ida.

Aftonbladet har till och med sett personer ta kokain på gatan.

– Det är ju inte lagligt, så klart. Men jag tror att polisen gör så här, säger hon och viftar med händerna framför ögonen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in