2021-09-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Folk är ju efterblivna och står jämfota på sparkcykeln, man ska stå bredbent på sidan, märks att gemene man aldrig hållt på med nån brädsport eller har någon som helst balans.
Trillar man får man skylla sig själv.

Av vilken anledning ska man göra det? Det påverkar inte balansen plus att det är väldigt obekvämt. Märks att du aldrig har stått på en elsparkcykel med ordentlig ståplatta, för dom enda som står sidledes likt idioter gör det för att deras ståplatta är för smal för något annat.

PS åkte bräda hela min barndom och upp till ganska vuxen ålder.
Citera
2021-09-14, 20:27
Medlem
Fappy11s avatar
Så du menar att man har bättre balans när man står jämfota jämfört med bredbent? Prova åk en skateboard jämfota
Citera
2021-09-14, 22:36
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Så du menar att man har bättre balans när man står jämfota jämfört med bredbent? Prova åk en skateboard jämfota

Detta är en fråga jag funderade över när jag skaffade min elspark.. Nästan alla man sett har stått jämfota på sådana här, men när jag skaffade en egen så kändes det helt kefft att stå så.
Kändes definitivt som att man har bättre kontroll på elsparken om man står bredbent, dessutom är t ex M365 alldeles för smal för att stå jämfota såvida du inte råkar ha små flickfötter.
Citera
2021-09-15, 11:46
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Detta är en fråga jag funderade över när jag skaffade min elspark.. Nästan alla man sett har stått jämfota på sådana här, men när jag skaffade en egen så kändes det helt kefft att stå så.
Kändes definitivt som att man har bättre kontroll på elsparken om man står bredbent, dessutom är t ex M365 alldeles för smal för att stå jämfota såvida du inte råkar ha små flickfötter.

En normal människa med lite koll och erfarenhet kanske står inte jämfota.
Man står som man ska, med ena foten framför den andra.
Citera
2021-09-15, 11:48
Medlem
swebarbs avatar
man ska stå med ett ben längre fram och ett längre bak men det gör inte dom flesta vad jag ser.
Citera
2021-09-15, 11:50
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
man ska stå med ett ben längre fram och ett längre bak men det gör inte dom flesta vad jag ser.

Och därför har dom ingen balans och kontroll över den. Och man se massa olyckor.
Citera
2021-09-22, 13:28
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Och därför har dom ingen balans och kontroll över den. Och man se massa olyckor.

du har fel.
Citera
2021-09-24, 14:53
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
du har fel.

Ja kåt oss fråga alla som åker skateboard eller har sett någon stå på en sådan bräda en kort bit ovanför marken åkandes fram...hur står dom...?

get.
Citera
2021-09-24, 15:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Ja kåt oss fråga alla som åker skateboard eller har sett någon stå på en sådan bräda en kort bit ovanför marken åkandes fram...hur står dom...?

get.

elspark är ingen skateboard.

åsna.
Citera
2021-10-05, 20:33
Medlem
Är det statiatiskt bevisat att kvinnorhar hamnar i olyckor med elscooter mer än män?

Om ja, varför? Är de sämre på att hantera en elscooter än män, sämre på att läsa av omgivningen runtomkring sig?
Sämre simultankapacitet och koordination?

Fyll på gärna!
Citera
2021-10-05, 20:37
Medlem
Trevligt när man läser att den eller den trillat o brutit benen, krossat käken, whatever, för de där idioterna är ju fullkomligt livsfarliga.
Citera
2021-10-13, 22:19
Medlem
Helsingborg har anställt parkeringskonsulter, nyanlända som går runt och parkerar om felparkerade scotrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in