2021-08-21, 00:07
Medlem
Fappy11s avatar
Folk är ju efterblivna och står jämfota på sparkcykeln, man ska stå bredbent på sidan, märks att gemene man aldrig hållt på med nån brädsport eller har någon som helst balans.
Trillar man får man skylla sig själv.
Citera
2021-08-21, 06:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Eftersom rubriken är "Olyckor med elsparkcyklar - samlingstråd": finns det nån sammanställning hur många olyckorna är?
Citera
2021-08-21, 11:19
Medlem
Riktigt pissig boomermentalitet att hata på dom. Var väl samma skit när bilarna kom. Häst och vagn är enda trafiksäkra fordonet!

Faktum är att bilar är betydligt farligare, deras infrastruktur tar upp hela jävla stan och dom gör det förjävligt för alla andra trafikanter att ta sig runt. Dock är folk är vana vid dom och samhället är byggt för dom så blir inget gnäll om det.

Pendlar numera på 1/3 av tiden det tar att åka buss/vagn/buss samma sträcka annars, och de är fan billigare än att åka spårvagn med. Slipper dessutom skrikiga kids, stinkande pundare och övrigt drägg som hänger i kollektivtrafiken. Inget väntande 10 minuter på bussar, spårvagnar och annan skit heller.

Samma typ av människa som tvunget ska köra in med sin SUV i stan för att handla under rusningstrafik som hatar på skiten.
Bara för att ni helt tappat balanssinnet, bryter höften om ni råkar lyfta armen för högt och hatar på allt som är nytt behöver ni inte sabba rörelsefriheten för resten av befolkningen.

Visst, behövs regler för att glin och idioter inte ska kasta skiten i gatan, men det är typ 1 på 500 som ligger kastad på något efterblivet sätt. Bara ge den idioten som kasta den där böter så är problemet löst.
Citera
2021-08-21, 11:48
Medlem
Ghandis avatar
jag åkte och handlade på coop idag och gick hur bra som helst. Åkte en liten tur innan för att reka lite inför en kommande resa. Har egen och ingen hyrskit.
Använder man den som ett transportmedel och inte en leksak. Och har en förståelse för hur man ska och kan framföra den så är det inga problem.
Citera
2021-08-21, 20:49
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amensentis
Faktum är att bilar är betydligt farligare
Vilka siffror gäller eller hur har du räknat? Eftersom cykel och moped är många gånger farligare än bil per personkilometer kan man undra hur du kommit fram till detta något oväntade "faktum".
Citera
2021-08-25, 01:21
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om du inte är en fjortonårig tjej, skrikig blatte eller metrosexuell stockholmsfjolla så finns det ju ingen anledning för skiten att finnas kvar. Bort med skräpet.
Instämmer. I min bajskorvshåla gäller även elvaåriga småglin med 0% trafikvett. Vissa stryker t.o.m. runt på bilvägen.

Regler som måste införas:
* Minst AM-kort som avläses med chip och samma trafikregler som för övriga fordon (Zebralag, högerregel etc).
* Stopplikt för alla korsande och icke-korsande fordon och fotgängare
* Plikt att agera föredöme för nollvisionen. (0 km/h)
Då blir alla jävlar nöjda och skitglada

Citat:
Ursprungligen postat av amensentis
Riktigt pissig boomermentalitet att hata på dom.

Visst, behövs regler för att glin och idioter inte ska kasta skiten i gatan, men det är typ 1 på 500 som ligger kastad på något efterblivet sätt. Bara ge den idioten som kasta den där böter så är problemet löst.
"Hata på"

Vem i helvete skall ge böter när inte ens Ainhild hinner med utdelningen till alla skitnödiga cyklistfanskap som bryter mot trafikreglerna? Där kan man lägga resurser. Stoppa varenda jävel
Senast redigerad av avc 2021-08-25 kl. 02:17.
Citera
2021-08-25, 01:38
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Om du inte är en fjortonårig tjej, skrikig blatte eller metrosexuell stockholmsfjolla så finns det ju ingen anledning för skiten att finnas kvar. Bort med skräpet.
Jag har skaffat mig en. Perfekt när jag ska ta mig 1,7 km till högskolan. Jag äger fö både motorcykel och v8 jänkare så inget av de stereotyperna passar in på mig. Bra komplement
Citera
2021-08-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag har skaffat mig en. Perfekt när jag ska ta mig 1,7 km till högskolan. Jag äger fö både motorcykel och v8 jänkare så inget av de stereotyperna passar in på mig. Bra komplement
Jag gissar att det för med sig en helt annan inställning när man äger sin egen elspark som reflekteras i hur man kör och parkerar den.
Citera
2021-08-25, 12:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

wow du orkar inte gå eller cykla knappa 2km ? hur jävla lat får man bli...

då är din stereotyp bara lat

grattis!
Citera
2021-08-26, 01:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Varje dag bör man gå 10 000 steg, vilket motsvarar 6 km - du har tagit ett steg i fel riktning.
Citera
2021-09-03, 09:36
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Varje dag bör man gå 10 000 steg, vilket motsvarar 6 km - du har tagit ett steg i fel riktning.

rätt riktning. Visar på bra kompetens att ta in nya saker och utnyttja dom rätt. inte leva med skygglappar och i en tidsålder som dom flesta lämnat förra årtusendet.
Citera
2021-09-04, 16:13
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
rätt riktning. Visar på bra kompetens att ta in nya saker och utnyttja dom rätt. inte leva med skygglappar och i en tidsålder som dom flesta lämnat förra årtusendet.
"Kompetens" ... förhäv dig inte, du är en konsument, dvs sist i den näringskedjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in