Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Testa den andra boxen redan ikvll, och funkar det inte dr s kr och till en offentlig laddare med fast AC kabel och testa ladda AC.
Funkar det d dr, s kr till en AC-stolpe utan kablel, och plugga in din egen typ 2 kabel
D fr du reda p om det r boxen, din Typ 2 kabel eller bilens AC-laddare som klyddar.
Har du testat ladda med Schukokabeln?
r ganska sker p att det r boxen eller ngon skring eftersom den alltid str och lyser grnt dygnet runt varje dag om inget r inkopplat, men nu lyser den inte alls.
Men ja, jag br absolut testa kabeln p en publik typ 2 laddare och vnta en 10 minuter eller s fr att se s att det inte r nn kortslutning i kabeln som tagit ut nn skring som gr till boxen i garaget.
Lter osannolikt eftersom den laddade fint i nstan 2 minuter och ingen rrde kabeln under tiden, men man vet aldrig.
Nej har inte testat schukokabeln. Det r fr att de som var tidigt ute med elbil fr mnga r sedan innan det fanns laddboxar i garaget, de kopplade in sig p schuko dr och hyresvrden upptckte det och satt in timers som gr att dra upp p max 2 timmar.
Har lyckats lsa det frr nr jag behvt ladda nt MC-batteri och d satt silvertejp p den analoga timern s att den inte kan ticka ner till 0, men nyligen nr jag gjort det s r det nn granne som inte gillar det och gr och tar bort tejpen.