• 2
  • 3
2021-07-20, 16:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Varför ska andra stå till svars för att de inte driver din hjärtefråga åt dig? Vilka brancher är det du syftar på, där klädkoderna är så pass lycket striktare för män än för kvinnor? Instagram (som är det enda exemplet du tar upp) har, så vitt jag vet, inga direkta klädkoder. Vill du sminka dig så lär du knappast bli bannad för det.
Kolla upp vad som menas med "formell", till att börja med.
Citera
2021-07-20, 17:08
Medlem
radfittans avatar
Finns det verkligen manliga feminister? Är inte det nått en del män säger bara för att få ligga?
Citera
2021-07-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Just klädkoder på arbetsplatsen och hur de appliceras hårdare/annorlunda för män än kvinnor är ju för fasen ett globalt fenomen!!

Finns ju t.o.m inom flotta, militär o.s.v.!
https://www.airforcetimes.com/news/y...th-mess-dress/

..hur jävla verklighetsfrånvänd får man vara om man försöker argumentera för att det inte finns?!?

Var vänlig citera vart jag argumenterade för det. Jag frågade vilka branscher han syftade på, ditt ägg.
Citera
2021-07-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
1. Varför kräver feminister att jag kämpar för deras sociala rättigheter?
2. Varför hävdar feminister att den manliga könsrollen enbart har fördelar och den kvinnliga enbart har nackdelar?
3. Varför ska vi då ha en feministisk hycklande regering? Är det inte dags att du erkänner att etablisemanget hycklar då och att jag blir lika lite "sexist" som du för jag inte stödjer feminism? Vi har här nu svart på vitt att du är ett hycklande svin, du är ej länge i position att anklaga andra för "sexism" för de inte stödjer feminism, det leder tillbaka till denna kommentar du nu skrev
Varför ska jag kämpa för andras individuella frihet om det nu som du säger är subjektivt och inte lika viktigt för andra som det kan vara för individen? Det går precis lika bra att montera ned feminism med samma relevatism, bara för feminism är en helig ko för dig så är det inte det för andra

Jag åsyftar serviceyrken främst, det är då man får höra att visa hänsyn till kunder, men det gäller även yrken överlag
Du hävdar tydligen att männen kan klä sig som de vill och sminka sig på fritiden medans kvinnor även kan göra det på arbetstid så innebär det jämlikhet
Du menar att det skulle vara jämlikt att män bara kan ha tillfällig utklädnad medans kvinnor kan ge ett ständigt intryck med sin personliga stil
Vad tror du Dregen och Yohio hade gjort om de ej hade jobbat som musiker? Inte fan hade de sminkat sig dagligen
Och kommentaren om intagram åsyftade den jag kommenterades påstående om att hon ville ha sin manlige jämlike, alltså någon som skulle vara lika utåtriktad som en kvinna och exprimentera med smink och stilar på instagram, som du såg så fegade användfen ur när jag ställde henne mot väggen angående detta
Feminister vill ha Tomas Ledin-typen

Vem har krävt det utav dig och när har de gått fram till dig personligen och bett dig om bevis för att du har gjort det? Och varför anser du att någon ska göra så för dig? Tycker du att det är ett så pass bra beteende att du vill anamma det själv och göra det till en del av din personlighet?

Angående hur fria olika människor tillåts vara i hur de klär sig osv så ber jag dig om exempel (och har gjort så förut, då du har nämnt detta i en mängd olika trådar) för att jag försöker förstå vad du menar. Jag har inte upplevt något av det där, utan känner flera personer som passar in på det. Går jag ut ser jag folk i serviceyrken som passar in på beskrivningen (senast en tågvärd som körde Yohio-stilen med smink och långhårig j-pop frilla). Givetvis är det en process men jag upplever att det har blivit mycket mer accepterat att sticka ut idag än det var förr.

Jag tänker att det bästa sättet att fortsätta normalisera det är att klä sig som man vill och ta de eventuella strider man möter på vägen. Jag förstår inte vad du tänker att alla de som inte vill klä sig som Dregen eller Yohio ska göra åt saken?
Citera
2021-07-20, 19:59
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Manliga s.k. feminister kallar sig ju för feminister endast för att få ett knull eller för att ingen ska misstänka dem för att vara våldtäktsmän.
Citera
2021-07-20, 23:06
Medlem
Citat:
Vem har krävt det utav dig och när har de gått fram till dig personligen och bett dig om bevis för att du har gjort det? Och varför anser du att någon ska göra så för dig? Tycker du att det är ett så pass bra beteende att du vill anamma det själv och göra det till en del av din personlighet?
Feminister kräver ständigt att jag kämpar för deras sak och anser att jag skulle vara "sexist" om jag inte accepterar att en kvinna gör något jag är OK med att en man gör i sociala sammanhang, de gjorde ju för fan till och med en politisk aktion på Dreamhack då de klagade på "grabbig stämning" (inte vårt fel i övrigt att fler män än kvinnor är intresserade av tv-spel, ni resonerar likadant med att fler kvinnor än män är intresserade av kläder och smink)
Jag anser att en feminist skall bemöta andra som hon vill bli bemött själv, detta gör ni aldrig, det är också därför jag aldrig någonsin kommer att köpa ert tugg om att kvinnor är supertoleranta och att enbart män sysslar med grupptryck, till och med feministerna själva sysslar med samma grupptryck

Citat:
Angående hur fria olika människor tillåts vara i hur de klär sig osv så ber jag dig om exempel (och har gjort så förut, då du har nämnt detta i en mängd olika trådar) för att jag försöker förstå vad du menar. Jag har inte upplevt något av det där, utan känner flera personer som passar in på det. Går jag ut ser jag folk i serviceyrken som passar in på beskrivningen (senast en tågvärd som körde Yohio-stilen med smink och långhårig j-pop frilla). Givetvis är det en process men jag upplever att det har blivit mycket mer accepterat att sticka ut idag än det var förr.
Räcker att du tittar på alla män som slutar med sin individuella stil när det är dags för jobb, att de mognar eller tröttnat tar ni alltid upp då, men det förklarar inte om t ex en blir klar med universitetsstudier vid 29 och en annan redan vid 24 så ska tydligen båda slumpartat ha tröttnat vid tidpunkten de är klara med studier
Jag skiter i om det är "lättare", allt eller inget och sosseregeringen ska stå för alla åren det ej var tillåtet, det är nämligen de som förespråkar tolerans och skriker rasism när man inte accepterar utländska kulturer eller Islam, man är inte godare som människa bara för man accepterar etniskt kopplade kulturer mer än subkulturer
Personligen umgås jag hellre med en gothare än en torr, högfärdig och tjurig muslim, men du får gärna ha din tråkiga vuxenfest med muslimer om det får dig att känna dig godare som människa
Och nu när du har erkänt att det bara är något lättare, kan du då sluta idiotförklara mig och tro att jag glömt bort helt och hållet hur det var när jag var ung under 00-talet? Det får dig bara att framstå som arrogant
Samma sossekärringar som kräver Pride och mångkulturalism är samma sossekärringar som sagt till mig att klä mig "normalt" när jag i min ungdom var på arbetsförmedlingen eller på socialkontoret och jag kommer aldrig förlåta dem, ej heller det hycklande etablisemanget, det är nolltorlerans för den typen av hyckleri som gäller för mig, det är de som har gjort vuxenlivet mycket tråkigare än det behövde ha varit, inte bara sett till kläder utan deras konformism överlag de pumpar ut i public service och har hjärntvättat elever med i skolor och universitet

Citat:
Jag tänker att det bästa sättet att fortsätta normalisera det är att klä sig som man vill och ta de eventuella strider man möter på vägen. Jag förstår inte vad du tänker att alla de som inte vill klä sig som Dregen eller Yohio ska göra åt saken?
Exakt! Så sluta då att klaga på att kvinnor inte får göra sig eller så i det eller det sociala sammanhanget och att ta upp det på politisk nivå för att sedan dyka upp som något bajsnödigt klipp på public service eller moralisering av lärare av skolan
Är vi båda överens om att det är poänglöst att politiskt försöka lägga sig i sociala koder, speciellt eftersom man inte kan ha hundraprocentig statistik och det rör sig om individfall?
Då vet du också mitt stora problem med feminism, jag har i övrigt ej problem med juridisk jämställdhet, men ni feminister framstår som de största av hycklare när ni ska ta upp så kallade orättvisor sett till sociala sammanhang
De som vill det kan inte göra någonting åt saken
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in