Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Så du har hittat på en grupp som du vill argumentera mot?
Varför skulle manliga feminister till skillnad från kvinnliga feminister "praktiskera återhållsamhet till sex"? Varför tror du inte manliga feminister går efter utseende? ... eller slutar ha sex efter att dom fått barn?
Incel som hån, vilket jag gärna använder, syftar till små pojkmän som skapat en hel världsbild runt orsaken varför dom inte får ligga alls - ofta med riktigt breda penslar för att slippa ta sig an att dom själva skulle kunna vara en orsak. Det är feminster/invandrare/bögar/judar/vänstern som alla gör det här hemska mot dom osv osv.
Men känner att det är sketsamma eftersom ditt svar till en annan person när dom ville ha några bevis för dina påstående var att denne skulle bevisa nåt dom aldrig sagt... samt orelaterat till vad du svamlar om.
Feministiska kvinnor kan gå hem i alla läger så länge de är snygga, detta kan inte feministiska män, de ses enbart som attraktiva av feministsika kvinnor, i vissa fall ses de inte som sexuellt attraktiva alls men får duga som snälla providers då sex inte är lika viktigt i ett förhållande för kvinnor som det är för män
Än en gång, epitetet "incel" rimmar förbannat illa med att man själv är dömd till att altid ha en partner som har knullat mer än en själv, "incel" åsyftar på skammen i att ha lågt köttmarknadvärde
Man kan som manlig feminist höja sitt köttmarknadvärde genom att hoppa av feministröresen
Feministiska män praktiserar återhållsamhet då att knulla runt ses som "toxic masculinity" och egoistiskt när det görs av en man, kolla bara alla feministiska artiklar om "fuck boys" eller hur äckliga män som ligger runt med betydligt yngre kvinnor är
Citat:
Först vill man ju fråga om du träffat nån feminist överhuvudtaget, men sen blir det uppenbart att problemet snarare verkar ligga i att du aldrig träffat nån människa alls?
Jag menar å ena sidan känns det som om du hittat på vad en "feminist" är baserat på egna fantasier och reddit, men å andra så verkar du också helt hittat på en total världsbild av folk som interagerar efter nån sorts mystisk logik du själv skapat... så det är svårt att veta vilket det är.
Jag har feministiska "vänner", ja. Bekanta som är öppna med sina feministiska åsikter medans jag inte har lagt ner tid på att prata politik med dem. Dessa feminister har när det kommer till kritan varit lika konformistiska som alla andra, haft precis samma krav på hur män skall vara både rent allmänt och som partner. Men så är ju kvinnor just feminister av konformistiska skäl och som ett sätt att slicka röven på etablissemanget.
Samma kvinnor som läser Vecko Revyn och säger till män att de ska ha på sig det senaste fula plagget eller den senaste frisyren skulle alltså kräva tolerans och öppenhet?! Det är ju för fan skrattretande.
Reddit är i övrigt ett tillhåll för marxister jag aldrig skulle få för mig att besöka.
Du är kvinna och inte manlig feminist, eller hur?