2021-07-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Förutom att alla vet att det är sant, alltså 'rubriken i stort'... vad fick du detta ifrån?

Kvinnor har högre värde på köttmarknaden än män oavsett epitet. Män är som grupp mindre nogräknade, de är fler och söker kanske (som grupp) fler tillfällen för sex. En kvinna som är feminist kan vara allt från vettig till kliniskt knäpp men hon väljs alltid efter andra parametrar och ju vackrare hon är ju knäppare kan hon vara. (Källa Flashback.)

Att lansera sig som feminist är nog ingen raggningsöppning från nåt läger idag och sen tar det ju tid att komma underfund med saken, och väl där har båda läger fått ligga. Vettiga kvinnor vill ha jämställda män men vettiga män lanserar sig inte som feminister men betonar förstås att jämlikhet är en självklarhet. Skulle manliga feminister praktisera återhållsamhet i högre grad? Är det inte snarare porrbruket som (kan) se annorlunda ut?
Vad åsyftar du med "vill ha"? För män går förhållande och sex hand i hand, det gör det inte för kvinnor, alltså så granterar inte "vill ha" att den jämställde mannen får lika vilt och lika mycket sex som "toxic male"-hunken feministen trots allt gillar att objektifiera
Jag ses hellre som sexig än snäll av det motsatta könet
Och handen på hjärtat, du vill inte ha en "jämlik", du vill ha en toffel, du hade nämligen inte accepterat en man som upptar din uppmärksamhet genom att klä upp sig och sminka sig samt posta resultatet på sociala medier lika mycket som du gör
Manliga feminister tackar oftare nej till one night stands än andra män, ja, då det ses som "sexistiskt" att objektifiera en kvinna och ha sex utan kärlek
Att marknadsföra sig som manlig feminist kanske garanterar giftermål, det garanterar dock inte bra sexliv, det garanterar absolut inte one night stands och att få ligga runt mycket
Men eftersom sex inte är lika viktigt i ett förhållande för dig som kvinna som det är för en man och du stadgar dig först när du känner att du har knullat färdigt så kommer du naturligtvis inte se problemet med detta
Citera
2021-07-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ah! Jag tror jag har avkodat vad TS får sin fakta från - i en annan tråd på Flashback citerar en annan användare ett forum som heter "Incel - Revolutionary Celibate" där en av dom, med användarnamnet Edmund Kemper (seriemördaren som dödade sin morsa och en massa kvinnor)... drar nåt om en Spansk studie om att tonåriga snubbar som fick knulla mycket enligt dom själva, ofta hade mer sexistiska åsikter medans dom tonåringar som inte sa att dom fick knulla mycket inte hade så många sexistiska åsikter.

Han själv citerar inte alls en källa och siffrorna verkar bara vara där på det forumet...

Men tror TS kommer via det påståendet med sina egna rätt flummiga påståenden.
Ständigt andras teorier, aldrig några egna slutsater eller analyser
För din information så följer jag ingen ideologi eller rörelse, att jag röstar konservativt är mer en sorts hämndaktion mot det hycklande etablisemanget
Du kan gärna visa mig siffrorna på att feministiska män skulle få ligga MER än övriga män. (referera inte till dem som jämställda män, är du snäll. De lever inte i en jämstäld relation och kommer aldrig så göra heller)
Citera
2021-07-19, 19:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
"Hellre snäll än sexig", så verkar manliga feminister resonera.

https://blogg.tara.se/katerina-janou...sfobierna-3-0/

Hittade den och den är fan pure gold.

Citat:
Kvinna, 38 år:

”Min fd söderhipster var jättegullig, frånskild med barn. Intresserad av biodynamiskt odlade grönsaker, Simone de Beauvoir, Caitlin Moran och knyppling, samtidigt som han hejade på Hammarby. Vi började dejta. Han var snäll och omtänksam och allt men så himla rädd för att göra fel, så ängslig på alla sätt. Snygg på ytan med rockabillyfrilla och tatueringar, men inuti som en femåring. Sexuellt var det en katastrof. Han var liksom helt förlorad fysiskt, visste knappt vad han tände på. Som om hans sexualitet inte hade någon betydelse! Han var väl insatt i feministisk teori och genus och väldigt mån om att jag som kvinna skulle känna mig tillfreds med allt, men det gick till överdrift. Ville jag ha könlöst/opersonligt sex kunde jag väl lika gärna onanera? Naturligtvis vill jag bli respekterad och jämställd, men i sexet är det nåt annat jag vill ha. Jag vill bli påsatt, jag vill känna hans starka händer på min kropp, känna hans kåthet och åtrå, att han vill ha mig precis som jag vill ha honom. Jag vill inte ha nåt nervöst mähä som inte kan slappna av i rädsla för att jag ska bli ”kränkt” bara för att han råkar vilja knulla. Det var så sjukt avtändande när han knappt kom för att ”hans orgasm inte var så viktig”. Jag klarade inte av det till slut.”

Citat:
Kille, 30:

”Jamen det fattar du väl själv att det inte är så jävla lätt! Jag måste liksom vara perfekt hela tiden och gör jag det minsta fel så kallas jag för ett sexistiskt svin. Det är enklare att bara skita i allt, att inte agera. Kanske är det fegt men jag orkar inte hela tiden bevisa att jag är en bra snubbe. Att jag naturligtvis tycker att kvinnor och män ska ha lika lön. Jag är ändå redan dömd på förhand. Född med kuk betyder att jag är en förövare. Kvinnofridskränkning finns som brott, men inte manfridskränkning… bara som ett exempel. Och nej, jag är inte en sån där snubbe som tycker att ”jämställdheten gått för långt” för jag tycker att det är åt helvete med för snäva könsroller etc, men samtidigt är det som om alla roller är mer eller mindre ok utan de rent manliga. Och vad är manlighet? Jag vet inte, om jag ska vara ärlig. Jag vet bara att det anses jävligt fult att vilja ”vara man”. Killar i min ålder idag måste betala tusen år av patriarkala synder. Hur kåt blir man av det? Jag tycker för övrigt att det är jävligt skönt att slippa ta alla initiativ och uppvakta brudar. ”

Citat:
Kille, 42:

”Det är verkligen svårt numera. Jag har blivit osäker i hur jag ska behandla kvinnor. Vågar knappt flörta. Än mindre säga något om utseende och så. Det anses ju så fult att uppmärksamma kvinnor för att de är vackra. Jag känner mig stressad och då är det enklare att inte säga något. Att inte möta blicken. Att inte uppvakta. För jag kan ju inte veta om min komplimang kan upplevas som ett sexuellt trakasseri? Jag vill inte kränka en tjej. Men känner mig skyldig hela tiden. Jag har en dotter på tretton år och det är jobbigt där med, snacket om pedofiler har satt sig i huvudet, jag tyckte det var jobbigt om hon såg mig naken när hon var liten… och nu när hon är tonåring är jag väldigt försiktig med hur jag bemöter henne, vill inte att nånting ska kunna misstolkas. Jag kramar henne inte så ofta just därför, som om jag alltid har ögonen på mig, kramades vi för länge nu? Känner mig skyldig där med på nåt sätt. Tror många pappors förhållanden till deras döttrar blivit skadat. Jag är också för jämställdhet men det är som om vi män inte längre får finnas. Visst finns det många män som är vidriga och som begår övergrepp men de flesta gör ju inte det. Ibland blir jag så förtvivlad över det här, hur det har blivit. För det är ju enkelt att säga jamen du som är en bra kille får väl jobba för jämställdheten – det gör jag, på mitt sätt, delar lika med exet på barnen, diskar, städar, lagar mat, och ändå kommer jag aldrig att duga fullt ut. Jag är ju man.”

Finns inget så jävla osexigt som "jämställda förhållanden" vilka jävla vrak både till kvinnor och män.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2021-07-19 kl. 19:07.
Citera
2021-07-19, 19:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Vad åsyftar du med "vill ha"? För män går förhållande och sex hand i hand, det gör det inte för kvinnor, alltså så granterar inte "vill ha" att den jämställde mannen får lika vilt och lika mycket sex som "toxic male"-hunken feministen trots allt gillar att objektifiera
Jag ses hellre som sexig än snäll av det motsatta könet
Och handen på hjärtat, du vill inte ha en "jämlik", du vill ha en toffel, du hade nämligen inte accepterat en man som upptar din uppmärksamhet genom att klä upp sig och sminka sig samt posta resultatet på sociala medier lika mycket som du gör
Manliga feminister tackar oftare nej till one night stands än andra män, ja, då det ses som "sexistiskt" att objektifiera en kvinna och ha sex utan kärlek
Att marknadsföra sig som manlig feminist kanske garanterar giftermål, det garanterar dock inte bra sexliv, det garanterar absolut inte one night stands och att få ligga runt mycket
Men eftersom sex inte är lika viktigt i ett förhållande för dig som kvinna som det är för en man och du stadgar dig först när du känner att du har knullat färdigt så kommer du naturligtvis inte se problemet med detta

Vettiga kvinnor vill ha jämställda män. Vettiga män vill ha vettiga relationer. Vettigt folk kallar sig (oftast) inte feminister. Jämställdhet råder i fungerande relationer - utan slagsida i maktbalans, där parterna inte härrör ojämlikhet till kön eller samhälleliga strukturer, utan till individ. En jämlik relation fungerar och är utan maktspel mot individ eller kön, men det förutsätter självständiga individer. Den jämställde mannen är förstås både hunk och beta, oberoende av hans syn på rådande doktrin.

Män som sett en genväg till kvinnan genom feminismen vet jag inget om men kan inte tro att det i högre grad skulle garantera giftermål. Har känt ganska många kvinnliga feminister genom åren och ingen av dem har valt män på andra premisser än dom kvinnor alltid har valt män på. Ingen av dem har för något syfte valt en manlig feminist. De mest radikala feminister jag känt har främst valt män som inte ens kan resonera om feminism.

Du förutsätter att jag är stereotyp. Men att förutsätta andra var ju inte alls det som var essensen i frågan, det var dom som marknadsförde sig. För övrigt tog du helt fel.
Citera
2021-07-19, 19:56
Medlem
Manlig feminist är ju bra, men det måste ju finnas balans. Rent spontant låter det väl bra, men att låta hela sin själ styras av politik känns väldigt självutplånande. Och haha, det finns mycket störda tjejer därute som är ultra-feminister och hatar porr men i smyg har gangbangs bakom ryggen på sin pojkvän. Men dom tjejerna stoppar man ju inte ens snoppen i, man pratar inte ens med dom. Finns en miljard andra tjejer som är roligare, starkare och mycket mer "feministiska" i praktiken. Börjar bruden prata feminism, sexism osv osv typ det första hon gör så är mitt råd att springa, hon har def borderline. Ger samma råd till snubbar, börja inte snacka om hur det är synd om er för att ni inte får ligga.
Citera
2021-07-19, 20:07
Medlem
Citat:
Vettiga kvinnor vill ha jämställda män. Vettiga män vill ha vettiga relationer. Vettigt folk kallar sig (oftast) inte feminister. Jämställdhet råder i fungerande relationer - utan slagsida i maktbalans, där parterna inte härrör ojämlikhet till kön eller samhälleliga strukturer, utan till individ. En jämlik relation fungerar och är utan maktspel mot individ eller kön, men det förutsätter självständiga individer. Den jämställde mannen är förstås både hunk och beta, oberoende av hans syn på rådande doktrin.
En jämlik relation existerar inte, en man kan t ex bara posera i smink på instagram precis som du om han är rockstjärna och om det är vads som krävs av en man för att få vara lika androgyn som en kvinna tillåts så blir det ju per automatik ojämlikt med kravet på att han måste vara känd musiker.
Feministernas version av en "jämställd" relation är att kvinnan personlighetsmässigt är man+kvinna, dvs androgyn, medans mannen just bara är en man, att mannen kanske inte är lika intresserad av att vara androgyn är irrelevant, det är en fråga om principer och ömsesidig respekt, "jämlikt" kräver ömsesidig respekt
Med andra ord vill inte feministerna själva ha en "jämställd relation" eller en "jämlik man", ni vill inte ha er manliga (biologiskt dvs) motsvarighet som är som en bästa tjejkompis fast biologiskt man:
https://www.youtube.com/watch?v=TxdlbQ79RcM

Citat:
Män som sett en genväg till kvinnan genom feminismen vet jag inget om men kan inte tro att det i högre grad skulle garantera giftermål. Har känt ganska många kvinnliga feminister genom åren och ingen av dem har valt män på andra premisser än dom kvinnor alltid har valt män på. Ingen av dem har för något syfte valt en manlig feminist. De mest radikala feminister jag känt har främst valt män som inte ens kan resonera om feminism.

Fast nu är du ju en kvinna som knullar runt med män du finner snygga fram tills du känner att du har knullat tillräckligt och vill ha en provider, då sänker du kraven åtminstone utseendemässigt och vill ha en snäll och gullig provider där sex inte är lika viktigt
Nu finns det ju romatiskt lagda män som ej ser problem med detta, så jag antar att det är subjektivt, dock vill jag själv inte vara en snäll och gullig provider

[quote=FedupFlorence|76619234]Du förutsätter att jag är stereotyp. Men att förutsätta andra var ju inte alls det som var essensen i frågan, det var dem som marknadsförde sig. För övrigt tog du helt fel.[quote]
Jo, du är en stereotyp i allra högsta grad, kräver att enbart kvinnor ska få vara ålderslösa individer, medans du har en komformistiskt inställning gentemot männen.
Citera
2021-07-19, 20:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Jo, du är en stereotyp i allra högsta grad, kräver att enbart kvinnor ska få vara ålderslösa individer, medans du har en komformistiskt inställning gentemot männen.

Du postar ditt svar efter två minuter och har fel i varje antagande. Hur ska jag rimligtvis bemöta det när du inte läser vad som faktiskt sägs?

Edit: Du är en fulpostare och är inte intresserad av att läsa andra.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-07-19 kl. 20:24.
Citera
2021-07-19, 20:35
Medlem
Citat:
Du postar ditt svar efter två minuter och har fel i varje antagande. Hur ska jag rimligtvis bemöta det när du inte läser vad som faktiskt sägs?

Det är inte felaktigt att du ej vill ha din manlige jämlike
Redan på kläd och stil fronten:
Du tycker inte att de striktare klädkoderna för män är relevanta och ta upp, att det finns viktigare exempel på könsorättvisor, alltså så dissar du mannen med långt hår, smink och alternativ mode för du anser att denne är "omogen" och minsta lilla motgång från vuxenlivet som möts av gnäll kommer du avfärda som omoget beteende med en gång, det är alltså moment 22 och damned if you do, damned if you don't. Eller vad är just DIN ursäkt att du aldrig har tagit upp de striktare klädkoderna för män som exempel på könsorättvisa?

Citat:
Edit: Du är en fulpostare och är inte intresserad av att läsa andra.
Jag har en gyllene regel att ej ge respekt jag inte kommer få tillbaka
Dock så är du arrogantare än mig, du är för förblindad av ideologi för att kunna ha ett tidlöst och universellt perspektiv för att inse detta, du lever för trenden och formar din etik och moral därefter
Citera
2021-07-20, 04:54
Medlem
Citat:
Eller vad är just DIN ursäkt att du aldrig har tagit upp de striktare klädkoderna för män som exempel på könsorättvisa?

Varför ska andra stå till svars för att de inte driver din hjärtefråga åt dig? Vilka brancher är det du syftar på, där klädkoderna är så pass lycket striktare för män än för kvinnor? Instagram (som är det enda exemplet du tar upp) har, så vitt jag vet, inga direkta klädkoder. Vill du sminka dig så lär du knappast bli bannad för det.
Citera
2021-07-20, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Varför ska andra stå till svars för att de inte driver din hjärtefråga åt dig? Vilka brancher är det du syftar på, där klädkoderna är så pass lycket striktare för män än för kvinnor? Instagram (som är det enda exemplet du tar upp) har, så vitt jag vet, inga direkta klädkoder. Vill du sminka dig så lär du knappast bli bannad för det.

Just klädkoder på arbetsplatsen och hur de appliceras hårdare/annorlunda för män än kvinnor är ju för fasen ett globalt fenomen!!

Finns ju t.o.m inom flotta, militär o.s.v.!
https://www.airforcetimes.com/news/y...th-mess-dress/

..hur jävla verklighetsfrånvänd får man vara om man försöker argumentera för att det inte finns?!?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-07-20 kl. 06:40.
Citera
2021-07-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
1. Varför kräver feminister att jag kämpar för deras sociala rättigheter?
2. Varför hävdar feminister att den manliga könsrollen enbart har fördelar och den kvinnliga enbart har nackdelar?
3. Varför ska vi då ha en feministisk hycklande regering? Är det inte dags att du erkänner att etablisemanget hycklar då och att jag blir lika lite "sexist" som du för jag inte stödjer feminism? Vi har här nu svart på vitt att du är ett hycklande svin, du är ej länge i position att anklaga andra för "sexism" för de inte stödjer feminism, det leder tillbaka till denna kommentar du nu skrev
Varför ska jag kämpa för andras individuella frihet om det nu som du säger är subjektivt och inte lika viktigt för andra som det kan vara för individen? Det går precis lika bra att montera ned feminism med samma relevatism, bara för feminism är en helig ko för dig så är det inte det för andra

Jag åsyftar serviceyrken främst, det är då man får höra att visa hänsyn till kunder, men det gäller även yrken överlag
Du hävdar tydligen att männen kan klä sig som de vill och sminka sig på fritiden medans kvinnor även kan göra det på arbetstid så innebär det jämlikhet
Du menar att det skulle vara jämlikt att män bara kan ha tillfällig utklädnad medans kvinnor kan ge ett ständigt intryck med sin personliga stil
Vad tror du Dregen och Yohio hade gjort om de ej hade jobbat som musiker? Inte fan hade de sminkat sig dagligen
Och kommentaren om intagram åsyftade den jag kommenterades påstående om att hon ville ha sin manlige jämlike, alltså någon som skulle vara lika utåtriktad som en kvinna och exprimentera med smink och stilar på instagram, som du såg så fegade användfen ur när jag ställde henne mot väggen angående detta
Feminister vill ha Tomas Ledin-typen
Citera
2021-07-20, 09:56
Medlem
Ska det verkligen behövas en länk för att bevisa att manliga feminister inte får ligga mycket? Seriöst? Jag menar alltså inte en man som anser att "jämställdhet är bra" om han skulle få frågan, utan en man som kallar sig feminist, är med på feministiska demonstrationer osv. De flesta kvinnor vill inte ha ett jämställt förhållande. De tror att de vill det. Men det vill de inte. Kvinnor blir endast attraherade av män som på olika sätt är "mer än de själva". Längre än de själva, högre inkomst än de själva, osv. Det är därför jämställdhet inte fungerar i praktiken, och det är därför det är så mycket frustration mellan könen idag.

Om du som man blir en riktig feminist, misstänker jag starkt att du döljer något väldigt skevt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in