• 1
  • 2
2021-07-14, 10:14
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har några kortärmade skjortor och kortärmade polotröjor i samma märke och skjortorna känns ganska stora i storleken medan polotröjorna känns mycket bättre i storleken. Ska det vara så eller ser det dumt ut med stora kortärmade skjortor?

Ska jag lämna tillbaka skjortorna eller chansa på att tvätta dom så att dom krymper lite grann? De är ganska snygga så vill helst inte lämna tillbaka dom, frakten kostar också då jag måste skicka tillbaka dom till England.
Citera
2021-07-14, 10:21
Medlem
Jag är våldsamt intresserad över att få veta hur du kunnat överleva din egen vardag innan du hittade Flashback.
Citera
2021-07-14, 10:23
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har några kortärmade skjortor och kortärmade polotröjor i samma märke och skjortorna känns ganska stora i storleken medan polotröjorna känns mycket bättre i storleken. Ska det vara så eller ser det dumt ut med stora kortärmade skjortor?

Ska jag lämna tillbaka skjortorna eller chansa på att tvätta dom så att dom krymper lite grann? De är ganska snygga så vill helst inte lämna tillbaka dom, frakten kostar också då jag måste skicka tillbaka dom till England.

Ett tips, kolla dig i spegeln och känn efter själv. brukar funka så.
Citera
2021-07-14, 10:26
Medlem
Kortärmade skjortor ser dumt ut till att börja med, så det är nog ingen fara att ha för stora.
Citera
2021-07-14, 10:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
Bra tips, men om TS inte nöjer sig med det svaret så kan man tillägga att LAGOM stora skjortor är snyggast..
Citera
2021-07-14, 10:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder

Har svårt att avgöra om något ser bra ut på mig själv. Men de ser ju inte jättestora ut på mig, men tyget runt magen är nästan dubbelt så stort som själva magen. Inga slim fit-skjortor om man säger så, men det ska dom heller inte vara.
Senast redigerad av JustZlatan 2021-07-14 kl. 10:32.
Citera
2021-07-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har svårt att avgöra om något ser bra ut på mig själv. Men de ser ju inte jättestora ut på mig, men tyget runt magen är nästan dubbelt så stort som själva magen. Inga slim fit-skjortor om man säger så, men det ska dom heller inte vara.

Fråga dig själv om du kan ha en slim-fit skjorta! Personligen tycker jag de blir för trånga!
Skjortan skall sitta så det känns lite luftigt.

Prova ett märke du brukar använda. Är skjortan bra med lång ärm! Är så fallet, passar garanterat skjortan i samma märke med kort ärm.
Citera
2021-07-14, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Kortärmade skjortor ser dumt ut till att börja med, så det är nog ingen fara att ha för stora.
Absolut inte. En kortärmad skjorta är en prydnad på en vältränad kropp. Samma sak gäller en piké. Oerhört mycket klassigare än en sunkig tshirt eller ett Tapout-linne som bara utstrålar slödder och bidragsberoende.
Citera
2021-07-14, 10:55
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar

håller faktiskt med dig, tycker det ser bedrövligt ut och skulle aldrig gå runt med en kortärmad skjorta. I såna fall får det vara piké.
Citera
2021-07-14, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Absolut inte. En kortärmad skjorta är en prydnad på en vältränad kropp. Samma sak gäller en piké. Oerhört mycket klassigare än en sunkig tshirt eller ett Tapout-linne som bara utstrålar slödder och bidragsberoende.
Fast en långärmad skjorta med uppkavlade armar ser ännu bättre ut och är väldigt mycket mer användbar.
Hellre piketröja än kortärmad skjorta i så fall, då ser det åtminstone ut mer som ett stilistiskt val än att man har på sig det första man lyckats fiska upp ur en klädinsamlingscontainer.
Citera
2021-07-14, 11:06
Medlem
AuticaMinores avatar
Kortärmade skjortor är snygga men en relativt ovanlig syn ännu. Gillar själv de med en diskret puffärm, gärna uppknäppta också med ett sött litet linne under, men just dessa ses kanske lite väl feminina för TS smak.

Skulle dock rekommendera att köpa mindre storlekar som är lite mer figuranpassade. Varför vill trådskaparen gå omkring med form som en potatissäck? Oversize är ju bara för gräsligt.
Citera
2021-07-14, 11:07
Medlem
Intelligentdesigns avatar
jag vet inte varför kortärmade skjortor är no-no
kanske är det för att det riskerar påminna för mycket om en kärringblus? eller är det nåt pojkaktigt över det hela, som ett litet uppklätt barn som har sjömanskostymen oå sig?

dom enda som har kortärmade skjortor är väl edward-blom typen, runda goa gubbar och då gärna färgglada sådana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in