Citat:
Ursprungligen postat av
Transnationell
En Sambo har flyttat ut som jag bått tillsammans i ett par år, och vi känner varandra ut och in. Vi har gjort slut i ca 3 månader och hon har under tiden skickat massa meddelanden om att hon saknar mig osv. Jag har helt ignorerat dom, men tillslut föll jag för det och vi började direkt prata på telefon. Hon vill bli tillsammans. Under tiden har hon dejtat en kille, och de verkar ha nån sorts kompisaktig relation där de ses och bara har sex och snackar ett par timmar. De chattar lite varje dag och har ibland telesamtal.
På skoj frågade jag om hon kunde tänka sig att sluta skriva till honom, och då sa hon kanske, om jag vill ha tillbaka henne. Och jag sa att jag måste skriva lite som vän och fundera och att jag inte lovar något, men då sa hon att om vi skulle skriva som vänner så vill hon fortsätta se honom, och vill veta att hon har mig innan hon dumpar honom.
Personligen är jag inte säker om jag vill bli tillsammans igen, och jag känner mig riktigt svartsjuk på att hon träffar en kille och blir lite äcklad över hennes beteende att hon så ogenerat berättar om det, och ogenerat berättar att hon vill fortsätta ha sex med han, fastän att jag sa att vi kan snacka som vänner, och under tiden vill jag fundera på det och hon vägrar göra ett uppehåll med han. Jag förstår henne eftersom vi inte är tillsammans och jag kan inte kräva något sådant egentligen, men jag kan inte riktigt tygla min ambivalens till det hela då det känns som något sjukt svek varje gång hon träffar med han och ligger. Problemet är ju egentligen hos mig, som inte kan lova henne ett förhållande.
Frågan är, ska man ta tillbaka ett ex som under uppbrottet hunnit träffa någon ny? Hon vill givetivs då flytta in hos mig igen.
Varför skulle en man eller kvinna någonsin vilja ha en person som inte kan gå vidare om den inte är säker på vart den har dig?
Du fattar väl att när hon tröttnat på er och allt vart guld och glamour så fortsätter hon söka en annan, och om de är tillräckligt bra och personen är hennes innan hon gör slut med dig så får du åka samma karusell.
Så från och med nu tar du fram pungkulorna och hittar något annat. Hur desperat kan man vara om man vill gå tillbaka till någon sådan person? 😂