2021-07-13, 20:03
Medlem
Skulle säga nej, både för att hon inte kan ”lova” att hon slutar prata med den andra killen. Dels kan det vara för att funkar det inte med dig har hon en reserv. Eller så blir du lite som reserv nu för att den andra killen kanske inte vill ha något mer seriöst.

Men hade hon verkligen velat vara med dig hade hon inte gått och knullat med en annan. Dessutom erkänt det. Varför ens berätta? Det blir mer som att skryta i hennes fall.

Skippa henne, du förtjänar något bättre.
Citera
2021-07-13, 20:06
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transnationell
En Sambo har flyttat ut som jag bått tillsammans i ett par år, och vi känner varandra ut och in. Vi har gjort slut i ca 3 månader och hon har under tiden skickat massa meddelanden om att hon saknar mig osv. Jag har helt ignorerat dom, men tillslut föll jag för det och vi började direkt prata på telefon. Hon vill bli tillsammans. Under tiden har hon dejtat en kille, och de verkar ha nån sorts kompisaktig relation där de ses och bara har sex och snackar ett par timmar. De chattar lite varje dag och har ibland telesamtal.

På skoj frågade jag om hon kunde tänka sig att sluta skriva till honom, och då sa hon kanske, om jag vill ha tillbaka henne. Och jag sa att jag måste skriva lite som vän och fundera och att jag inte lovar något, men då sa hon att om vi skulle skriva som vänner så vill hon fortsätta se honom, och vill veta att hon har mig innan hon dumpar honom.

Personligen är jag inte säker om jag vill bli tillsammans igen, och jag känner mig riktigt svartsjuk på att hon träffar en kille och blir lite äcklad över hennes beteende att hon så ogenerat berättar om det, och ogenerat berättar att hon vill fortsätta ha sex med han, fastän att jag sa att vi kan snacka som vänner, och under tiden vill jag fundera på det och hon vägrar göra ett uppehåll med han. Jag förstår henne eftersom vi inte är tillsammans och jag kan inte kräva något sådant egentligen, men jag kan inte riktigt tygla min ambivalens till det hela då det känns som något sjukt svek varje gång hon träffar med han och ligger. Problemet är ju egentligen hos mig, som inte kan lova henne ett förhållande.

Frågan är, ska man ta tillbaka ett ex som under uppbrottet hunnit träffa någon ny? Hon vill givetivs då flytta in hos mig igen.
Jag saknar en viktig bit information i trådstarten: Vem gjorde slut och varför?
Citera
2021-07-13, 20:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
En Sambo har flyttat ut som jag bått tillsammans i ett par år, och vi känner varandra ut och in. Vi har gjort slut i ca 3 månader och hon har under tiden skickat massa meddelanden om att hon saknar mig osv. Jag har helt ignorerat dom, men tillslut föll jag för det och vi började direkt prata på telefon. Hon vill bli tillsammans. Under tiden har hon dejtat en kille, och de verkar ha nån sorts kompisaktig relation där de ses och bara har sex och snackar ett par timmar. De chattar lite varje dag och har ibland telesamtal.

På skoj frågade jag om hon kunde tänka sig att sluta skriva till honom, och då sa hon kanske, om jag vill ha tillbaka henne. Och jag sa att jag måste skriva lite som vän och fundera och att jag inte lovar något, men då sa hon att om vi skulle skriva som vänner så vill hon fortsätta se honom, och vill veta att hon har mig innan hon dumpar honom.

Personligen är jag inte säker om jag vill bli tillsammans igen, och jag känner mig riktigt svartsjuk på att hon träffar en kille och blir lite äcklad över hennes beteende att hon så ogenerat berättar om det, och ogenerat berättar att hon vill fortsätta ha sex med han, fastän att jag sa att vi kan snacka som vänner, och under tiden vill jag fundera på det och hon vägrar göra ett uppehåll med han. Jag förstår henne eftersom vi inte är tillsammans och jag kan inte kräva något sådant egentligen, men jag kan inte riktigt tygla min ambivalens till det hela då det känns som något sjukt svek varje gång hon träffar med han och ligger. Problemet är ju egentligen hos mig, som inte kan lova henne ett förhållande.

Frågan är, ska man ta tillbaka ett ex som under uppbrottet hunnit träffa någon ny? Hon vill givetivs då flytta in hos mig igen.
Good riddens...
Var "glad" att hon visade sin bästa sida i god tid!
(Innan barn,giftetmål osv)
Detta beteende lär ju dyka upp igen troliftvis..

Vara vänner?😄 Ja,det blir nog bra...

Nä,skryt (ljug som en häst travar om det behövs) om dina egna sexäventyr och säg att hon får minsann gå ner 10 kg om du ens ska tänka på henne när du runkar!

Hur vig den senaste var,hur hon..ja osv..

Tills hon tröttnar att ringa dig (ring inte själv) och höra om det senaste (det kan ju vara samma,du vet den där viga,som gjorde..ja,du vet..) ligget!

Tala inte om annat än hur fantastiskt sex ni har!

Är ditt ex smal,så hon inte Kan gå ner 10 kg,säg åt henne att hon behlver lägga på sig 10 kg,för Det gör underverk i sängen,istllet för det där beniga arslet hon har..👍😄

Med lite tur gör hon det och hennes nya dumpar henne!😄

Nej..låt henne vara...tråkigt,men sant..
Citera
2021-07-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Skulle säga nej, både för att hon inte kan ”lova” att hon slutar prata med den andra killen. Dels kan det vara för att funkar det inte med dig har hon en reserv. Eller så blir du lite som reserv nu för att den andra killen kanske inte vill ha något mer seriöst.

Men hade hon verkligen velat vara med dig hade hon inte gått och knullat med en annan. Dessutom erkänt det. Varför ens berätta? Det blir mer som att skryta i hennes fall.

Skippa henne, du förtjänar något bättre.

Ja killen är en rik fotbolsspelare så han är inte särskilt seriös utan hon vet ju om att han bara vill dejta henne ett tag, säkert max 4 mån enligr henne.. Hon är inte från västvärlden. Hon har en kultur där brutal ärlighet kring sånt här inte ses som konstigt. Fortfarande svårt för mig att förstå!

Är jag verkligen en reserv? Hon sa ju att hon gick med på att sluta kontakta med honon ifall vi blir seriösa
Senast redigerad av Transnationell 2021-07-13 kl. 20:26.
Citera
2021-07-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag saknar en viktig bit information i trådstarten: Vem gjorde slut och varför?

Hon gjorde slut. Sen bodde vi tillsammans i flera månader pga boende situationen. Hon började gilla mig allt mer då hon märkte att jag inte brydde mig.Dagen efter hon flyttade ut ångrade hon sig. Men jag sa att slut är slut. Men hon blev svag och skriv massa . Hon gjorde till o med en tatuering, med första bokstaven på mitt namn. Fick senare veta att hon låg med killen några dagar innan hon gjorde tatueringen. Jag frågade varför, och hon sa att det var för att hon behövde boka tid.
Senast redigerad av Transnationell 2021-07-13 kl. 20:27.
Citera
2021-07-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ja killen är en rik fotbolsspelare så han är inte särskilt seriös utan hon vet ju om att han bara vill dejta henne ett tag, säkert max 4 mån enligr henne.. Hon är inte från västvärlden. Hon har en kultur brutal ärlighet kring sånt här inte ses som konstigt. Fortfarande svårt för mig att förstå!

Är jag verkligen en reserv? Hon sa ju att hon gick med på att sluta kontakta med honon ifall vi blir seriösa

Som reserv måste det inte vara, men det kan vara så. Jag känner ju inte tjejen och vet ju inte hur hennes värdegrunder ser ut.

Ingen av oss på fb kan ju veta. Vi spekulerar ju bara och försöker ge dig tips och råd, utifrån din beskrivning och utifrån de vi hade gjort. Men du ska göra det som blir rätt för dig, så du det känns bäst och bli minst sårad!
Citera
2021-07-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Som reserv måste det inte vara, men det kan vara så. Jag känner ju inte tjejen och vet ju inte hur hennes värdegrunder ser ut.

Ingen av oss på fb kan ju veta. Vi spekulerar ju bara och försöker ge dig tips och råd, utifrån din beskrivning och utifrån de vi hade gjort. Men du ska göra det som blir rätt för dig, så du det känns bäst och bli minst sårad!

Ja det är komplicerat när hon är av en annan kultur, och de har annan jargong och kultur
Citera
2021-07-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ja det är komplicerat när hon är av en annan kultur, och de har annan jargong och kultur

Men vad vill du? Skulle du kunna lita på henne om ni blev ihop igen? Känns det konstigt att hon låg med en kille för att kunna tatuera in din första bokstav? Var du lycklig innan ni gjorde slut?
Citera
2021-07-13, 20:32
Medlem
1335991s avatar
NEJ, NEJ och åter NEJ!!!

Speciellt om hon varit med en annan kille
och tom knullat med honom.

Jag skulle aldrig ta tillbaka,
hur ska du nånsin kunna lita på henne igen
till 100%???

En sak är väl om hon ej knullat...

Tänk om hon redan är på smällen?

Åter igen, NEJ!

Sök en annan kvinna som du kan lita på!
Citera
2021-07-13, 20:33
Moderator
pbos avatar
Citat:
Hon gjorde slut. Sen bodde vi tillsammans i flera månader pga boende situationen. Hon började gilla mig allt mer då hon märkte att jag inte brydde mig.Dagen efter hon flyttade ut ångrade hon sig. Men jag sa att slut är slut. Men hon blev svag och skriv massa . Hon gjorde till o med en tatuering, med första bokstaven på mitt namn. Fick senare veta att hon låg med killen några dagar innan hon gjorde tatueringen. Jag frågade varför, och hon sa att det var för att hon behövde boka tid.
Hon agerar omoget och testar dig. Du agerade dock väldigt rätt för att vinna tillbaka henne, förutom att du inte tog tillbaka henne direkt du fick chansen.

Du måste fråga dig själv om du tror det blir bra i framtiden med denna tjej. Hursomhelst så kommer sättet att få tillbaka henne vara att bara köra ditt eget race utan kontakt med henne. Sedan ta henne med storm om hon visar sig intresserad.
Citera
2021-07-13, 20:42
Medlem
Mobscenes avatar
Jag känner schimpanser som är smartare än dig.

Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Ja, gör det. Sedan kan du sitta och fundera på om hon knullar den andra när hon inte är med dig. Låter som en utmärkt idé.

Om du tror att hon kommer att sluta prata med honom helt så lever du i en fantasivärld. Men jag vet redan vad du kommer göra, vilket är följande:

1. Tar tillbaka henne.
2. Märker att hon försvinner mellanåt och har ingen bra förklaring.
3. Du frågar henne varför.
4. Hon kallar dig för kontrollerande psyko.
5. Det är ditt fel att förhållandet är som det är.
6. Hon försvinner ett tag till och knullar med person 2.
7. Du förlåter henne och förändrar dig, hon förändras inte ett skit.
8. Cirkusen är igång igen och draman fortsätter.
9. Om ni skulle få barn ihop så vet du inte ens om barnen säkert är dina.
10. Jävla loser.

TS startar tråden när han egentligen redan har bestämt sig för att ta tillbaka henne. Han vill helt enkelt att andra ska övertyga honom. Slöseri med vår tid.
Citera
2021-07-13, 21:01
Medlem
Jag tror ingen av er två vill ha den andra tillräckligt mycket. Ni har båda dubier. Då är det bara konstgjord andning att fortsätta.

Blicka istället framåt - du kommer garanterat träffa någon annan som du blir lycklig tillsammans med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in