Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Fy, vilken börda för dig och även för din mor.
Har du efterforskat om eventuella släktingar, förutom din moster, som haft besvär?
Du har inga barn, men jag hoppas att du har någon att dela ditt liv med, eller har känslan av tvivel och rädslan för svek gjort att du aldrig vågat anförtro dig till någon annan? Kanske för djupa frågor, svara bara om du vill.
Jag har inte släktforskat så jag har ingen koll på hur det ser ut bakåt.
Det tog lång tid innan jag kunde öppna mig för någon känslomässigt. Det var inget jag själv var medveten om, utan jag fick ofta höra av mina flickvänner att jag sällan pratade om mitt förflutna och ens nämnde något om min familj. Jag hade svårt med närhet, som en enkel kram eller att prata känslor. Sex gick bra, men att någon bara spontant ville komma och krama mig kunde få mig att rygga tillbaks. Att lyssna till andras problem och stötta dom när de har haft en svår period har jag dock aldrig haft några problem med.
Det var inte förrän jag träffade den kvinnan jag idag är tillsammans med som jag vågade öppna mig. Tillsammans med henne har jag lyckats bli ganska normal vad det gäller vardaglig närhet, för hon har haft tålamod med mig. Idag har jag insett att jag är en ganska ödmjuk och känslosam person.
Jag är i alla fall nöjd med hur livet ser ut idag, även om jag har insett att det finns vissa saker som aldrig försvinner.