2021-07-12, 21:35
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag tyckte i alla fall synd om honom när han inte var välkommen hemma.

Jag växte upp med en grym narcissist.

Var äldst. Fick ta skulden för allt trots att det var jag som var skötsam och gjorde bra ifrån mig.
Min lillebror tog deras parti när jag sade upp kontakten. Jag har stöttat honom i hela mitt liv och han valde att köpa deras historier. Han var som dem.

Det jag inte gillar är att du utgår från saker andra har sagt och inte sett det han har gjort.
Har han sagt att han har fått diagnosen?
Citera
2021-07-12, 21:35
Medlem
BarnStroganoffs avatar
Nog fan har aldrig min storebror sagt förlåt för något i heller när du nämner det.
Citera
2021-07-12, 21:45
Medlem
Citat:
Han har vad jag känner till aldrig sett sig som ett offer. Han har haft en otrolig förmåga att bara gå vidare. Han är vad jag minns djurvän, hur konstigt det kanske kan låta.

Husdjur råkar ut för samma tortyr när ingen ser, oavsett hur mycket "djurvän" hen må vara.
Har själv bevittnat en narcissists maktdemonstration på det viset - bland det mest sorgliga och patetiska jag sett under mitt liv.
Senast redigerad av Deballerur 2021-07-12 kl. 21:48.
Citera
2021-07-12, 21:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Han har vad jag känner till aldrig sett sig som ett offer. Han har haft en otrolig förmåga att bara gå vidare. Han är vad jag minns djurvän, hur konstigt det kanske kan låta.
Älskar han djur mer än människor - kanske för att han själv är som ett djur..?
Citera
2021-07-12, 21:47
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Var det tjejen han sen misshandlade?
Hade han lätt för att få vänner, flickvänner?
Var han populär? Tills han visade sitt rätta jag?
Den tjej han misshandlade och senare blev dömd till fängelse var inte samma tjej.

Flickvänner minns jag att han hade lätt att få. Vad det gäller att skaffa sig nya vänner kan jag inte svara på. Jag minns att han hade ett par vänner från ungdomen han alltid umgicks med. Hur det ser ut idag vet jag inte. Vi bor inte i samma stad.
Citera
2021-07-12, 21:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Jag växte upp med en grym narcissist.

Var äldst. Fick ta skulden för allt trots att det var jag som var skötsam och gjorde bra ifrån mig.
Min lillebror tog deras parti när jag sade upp kontakten. Jag har stöttat honom i hela mitt liv och han valde att köpa deras historier. Han var som dem.

Det jag inte gillar är att du utgår från saker andra har sagt och inte sett det han har gjort.
Har han sagt att han har fått diagnosen?
Då jag fick veta det var under ett långt samtal med min mor. Hon berättade för mig vad som hade hänt i hans liv sedan vi sist sågs. Jag har ingen som helst misstanke om att hon skulle ljuga för mig om en sådan sak.

Jag har aldrig sagt rakt ut till min bror att jag känner till det, men jag har flertalet gånger sagt att jag tycker han beter sig som en narcissist, för att se hans reaktion. Det blir ingen reaktion. Han tittar mig inte ens i ögonen. Han byter samtalsämne direkt, på ett mycket barnsligt sätt. Sedan tror jag inte han skulle erkänna det. Han ser sig som närmast felfri.
Citera
2021-07-12, 21:55
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Älskar han djur mer än människor - kanske för att han själv är som ett djur..?
Jag vet inte om han älskar djur mer än människor. Jag har väldigt svårt att förstå mig på hur han fungerar känslomässigt.
Citera
2021-07-12, 21:58
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Då jag fick veta det var under ett långt samtal med min mor. Hon berättade för mig vad som hade hänt i hans liv sedan vi sist sågs. Jag har ingen som helst misstanke om att hon skulle ljuga för mig om en sådan sak.

Jag har aldrig sagt rakt ut till min bror att jag känner till det, men jag har flertalet gånger sagt att jag tycker han beter sig som en narcissist, för att se hans reaktion. Det blir ingen reaktion. Han tittar mig inte ens i ögonen. Han byter samtalsämne direkt, på ett mycket barnsligt sätt. Sedan tror jag inte han skulle erkänna det. Han ser sig som närmast felfri.
Har han messiaskomplex - tror att han är som ett helgon eller gud?
Citera
2021-07-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.g.frihet
Växte själv upp med en utstuderat elak bror + far . Tog mig 40år att komma över och dom försöker fortfarande fördärva genom att hitta på lögner om mig. Dock faller allt ihop runtomkring dom med tiden vilken känns rätt skönt.
Det är just det här som jag inte förstår. Alltså det här handlar om vuxna genuint elaka/onda människor. Vad är det som får dom att bete sig som dom gör?
Citera
2021-07-12, 21:59
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Har han messiaskomplex - tror att han är som ett helgon eller gud?
Nej, det tror jag inte. Jag har aldrig upplevt det.
Citera
2021-07-12, 22:08
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Hur tacklade er mamma honom? Var han våldsam?
Bodde ni i lägenhet?
Han var aldrig våldsam mot vår mor. Inte vad jag såg i alla fall. Hur hon tacklade honom minns jag inte. Men visst var det en del gap och skrik. Jag vet inte om hon fick se de värsta av hans sidor, det var nog jag som fick uppleva det. Jag höll dessutom tyst om det under så lång tid.
Citera
2021-07-12, 22:18
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Har du bearbetat din uppväxt' gått i terapi eller liknande?
Får jag fråga hur gammal du är?
Nej, jag har aldrig gått i terapi. Jag tror inte jag blev så skadad mentalt av det att jag behöver gå i terapi. Visst har det format mig på vissa sätt som jag önskar vore annorlunda idag, men jag tror inte att det är något som skulle lösa sig genom terapi eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in