2021-07-14, 16:57
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Dricker du någonsin eller tar någonting annat nuförtiden?
Nej, det är väldigt länge sedan jag slutade med droger och alkohol. Jag kan dricka ett par öl vid speciella tillfällen, det brukar bli 1-2 gånger per år. Men jag dricker aldrig så pass att blir onykter.
Citera
2021-07-15, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Jag tror att mamman är boven.

Kommunikationen mellan han och brodern är så katastrofal.
TS är the golden child, brodern är svarta fåret.
Han har bara hört henne prata illa om honom. Att ställa emot syskonen är klassiskt med för föräldrar med NPD. Därav så får svarta fåret ta emot all skit som finns i världen i det dolda.
Mellan raderna berättar han att det är brodern som lidit och utsatts för missöden.

Narcissister är grymma människor. De anklagar andra för att vara saker de är eller gör själva. Att permanent första relationer mellan deras barn som ska hålla ihop och tycka om varandra för resten av livet.

Nu lämnar jag diskussionen. This is buuuuullshiiiiiiit.

Har läst till sidan nio och landat i samma slutsats. TS är den som är störd och den äldre brodern är det egentliga offret.

TS släppte in sin bror på nätterna så han fick sova i soprummet. Hur kan man inte fatta att det är sjukt sadistiskt av modern att bete sig så mot sin äldsta son? Solklar psykopat till mor och TS har varit curlad hela livet av modern, vars historia han köpt rakt av, av bekvämlighetsskäl.

Pratar mycket om broderns ondska men ger inga exempel mer än standard saker som förekommer mellan bröder under uppväxt som strypningar och slag i magen.

Edit:

Misshandlade t o m så småningom sin äldre bror och tycker sedan det är småaktigt av brodern att inte vilja ha kontakt.
Senast redigerad av Sinestro 2021-07-15 kl. 15:52.
Citera
2022-07-27, 23:20
Medlem
Min bror tror att han är narcissist. När han läser om sig själv så stämmer mycket in Jag är inte så säker, han verkar gråta mycket efter att en familjemedlem gick bort.Det kan även vara ett trick,vem vet.

Det som talar för att han kan vara narcissist är att han är girig med pengar och väldigt självcentrerad.
Han har enligt ett rykte prakat på en gammal vän att ta ett jobb som i sin tur hade genererat pengar för honom själv.
Han hade tjatat på denne vän att ta detta jobb fast vännen kände att det fanns risker med själva jobbet.
Denne vän råkade ut för en arbetsplatsolycka 2 månader efter han fick jobbet och min brors reaktion var att skylla ifrån sig sitt ansvar.

Vännen är idag sjukpensionär pga av detta men det jag reagerar mest på är min brors oförmåga att känna empati med denne.Han hanterar det som om det aldrig hänt och enligt vännen så har han aldrig direkt beklagat sig.

Som sagt, jag är inte helt hundra på att han är en äkta narcissist men vem vet.......
Senast redigerad av kalleoktan 2022-07-27 kl. 23:26.
Citera
2022-07-28, 11:21
Medlem
Akvavitaes avatar
Inte för att narcissister inte är genuint jobbiga men tycker att det börjar det har uppstår en kultur bland offer att sätta diagnoser på sina förövare och vidare fördjupa sig i deras ondska. Varför ni gör det kan ju vara för att bearbeta eller känna gratifikation över att ni inte har gjort fel. Men samtidigt så avhumaniserar ni dessa människor med medicinska termer med en lekmans förståelse och pathos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in