2021-07-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Missbildad tror jag inte, men normal är han långt ifrån.
Hur fungerade han i skolan?
Han var aldrig inlagd på psyket?
Vet du om han misshandlat någon annan av sina tjejer?
Citera
2021-07-13, 21:34
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur fungerade han i skolan?
Han var aldrig inlagd på psyket?
Det gick bra för honom i skolan. Enligt mig är han ett matematiskt geni.

Jag känner inte till att han har haft något med psykiatrin att göra. Vi har inte haft någon vidare kontakt på väldigt länge, så om han skulle ha varit inlagd eller haft kontakt med dom av annan orsak är i så fall inget jag har vetskap om, förutom utredningen då.

Citat:
Vet du om han misshandlat någon annan av sina tjejer?
Ja, jag och ett par vänner fick avbryta en misshandel på en fest en gång. Det var länge sedan, men de höll ihop ett par år till efter det.
Citera
2021-07-13, 21:41
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Alla psykopater är narcissister.
De väsentliga skillnaderna är att narcissisten bryr sig om vad andra tycker och känner skam när denne gör dåliga saker.
Det tycker jag dock inte stämmer överens med min bror. Jag märkte aldrig att han skämdes för något. Inte ens om han blev överbevisad inför flera personer samtidigt. Han hade aldrig fel och kände aldrig skam. Inte ens då han blev överbevisad genom att en person citerade ur en historiebok gav han med sig. Istället påpekade han, ganska övertygande, att det var ett känt fel i den utgåvan av historieboken.
Citera
2021-07-13, 21:42
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Alla psykopater är narcissister.
De väsentliga skillnaderna är att narcissisten bryr sig om vad andra tycker och känner skam när denne gör dåliga saker.

Jag tror inte ett dugg på att TS bror har fått diagnosen NPD. Han har bara hört det från nära. Det han pratar om grundar sig på saker han hört från andra så antingen är det hjärntvätt eller asperger/autism. Det sista tror jag.

Aspis kan många gånger uppfattas som psykopati och narcissister då vissa drag delas med alla tre
Citera
2021-07-13, 21:44
Medlem
Citat:
Det gick bra för honom i skolan. Enligt mig är han ett matematiskt geni.

Jag känner inte till att han har haft något med psykiatrin att göra. Vi har inte haft någon vidare kontakt på väldigt länge, så om han skulle ha varit inlagd eller haft kontakt med dom av annan orsak är i så fall inget jag har vetskap om, förutom utredningen då.

Ja, jag och ett par vänner fick avbryta en misshandel på en fest en gång. Det var länge sedan, men de höll ihop ett par år till efter det.
Hur gamla var ni när er pappa förolyckades? Förändrades din bror efter det, eller var han likadan som innan?
Citera
2021-07-13, 21:51
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur gamla var ni när er pappa förolyckades? Förändrades din bror efter det, eller var han likadan som innan?
Jag var två år gammal när vår far dog. Jag har aldrig hört vår mor nämna något om att min bror förändrades efter det. Jag minns dock att det fanns en period senare i livet, då vi fortfarande bodde hemma, där min bror klagade över att han inte hade en riktig far. Jag var väl den enda av oss som kunde acceptera de nya männen i mors liv.
Citera
2021-07-13, 21:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Han har aldrig haft något längre förhållande. Det första förhållandet han hade, som jag var medveten om, var med en tjej var när han var runt 20. Som jag uppfattade det så varade det inte länge pågrund av hans svartsjuka. Jag vet att min mor hade samtal med någon över telefon och jag råkade höra att han smög utanför hennes fönster nästan varje natt. Jag tror han uppfattades som ett creep, men det är bara min åsikt.
Narcissister är ofta psykopat/sociopat light. En bekant till mig har av en terapeut kallats för psykopat och jag håller med. Allt går ut på att jävlas, ställa till scener och låtsas vara ett offer samtidigt som han tar alla genvägar han kan i livet. Deras förhållanden kraschar ofta efter en tid (om partnern är normal i huvudet och inte medberoende eller har någon borderlinediagnos).
Deras olika beteenden tär så förbannat på deras förhållanden och de som har erfarenheter av personer med dessa störningar gör slut ännu fortare eller inser redan innan förhållandet börjar att de har med en störd person att göra.
Narcissister överskattar ofta sina skådespelartalanger och sin förmåga att lägga band på sitt beteende.

Jag beklagar att du haft en jävlig uppväxt.
Citera
2021-07-13, 21:58
Medlem
Citat:
Jag var två år gammal när vår far dog. Jag har aldrig hört vår mor nämna något om att min bror förändrades efter det. Jag minns dock att det fanns en period senare i livet, då vi fortfarande bodde hemma, där min bror klagade över att han inte hade en riktig far. Jag var väl den enda av oss som kunde acceptera de nya männen i mors liv.
Det är svårt, en stor sorg och saknad.
Hur var de män er mamma träffade? Hur såg de på er barn? Var ni "ivägen"?
Vart avtjänade din bror sitt straff? Hur länge satt han inne?
Citera
2021-07-13, 22:02
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Aspis kan många gånger uppfattas som psykopati och narcissister då vissa drag delas med alla tre

Det är helt sant BorisBalkan.

Jag tror inte ett dugg på att hans bror har fått diagnosen NPD. Det är så ovanligt och brodern har inte berättat det själv, utan hans mamma. TS ifrågasätter inte saker han har hört. Hittills så finns det inge fakta som skulle tyda på att han har det. Eller så är det bara TS som har svårt att uttrycka sig i ord.
Citera
2021-07-13, 22:08
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Det är helt sant BorisBalkan.

Jag tror inte ett dugg på att hans bror har fått diagnosen NPD. Det är så ovanligt och brodern har inte berättat det själv, utan hans mamma. TS ifrågasätter inte saker han har hört. Hittills så finns det inge fakta som skulle tyda på att han har det. Eller så är det bara TS som har svårt att uttrycka sig i ord.

Eftersom morsan på köpet är död så minskar ju trovärdigheten
Citera
2021-07-13, 22:17
Medlem
Finisterres avatar
Det var i fängelset din bror fick någon sorts utredning? Vad var han dömd för?
Citera
2021-07-13, 22:23
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Eftersom morsan på köpet är död så minskar ju trovärdigheten

Jag tror att mamman är boven.

Kommunikationen mellan han och brodern är så katastrofal.
TS är the golden child, brodern är svarta fåret.
Han har bara hört henne prata illa om honom. Att ställa emot syskonen är klassiskt med för föräldrar med NPD. Därav så får svarta fåret ta emot all skit som finns i världen i det dolda.
Mellan raderna berättar han att det är brodern som lidit och utsatts för missöden.

Narcissister är grymma människor. De anklagar andra för att vara saker de är eller gör själva. Att permanent första relationer mellan deras barn som ska hålla ihop och tycka om varandra för resten av livet.

Nu lämnar jag diskussionen. This is buuuuullshiiiiiiit.
Senast redigerad av Mobscene 2021-07-13 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in