2021-07-10, 20:27
Medlem
PM-konversation:
Citat:
Ursprungligen postat av ThomeThome
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: torska på 1 gram från flugsvamp?
Citat:
Jag googlade på detta och fick inte fram något om det här. Ljuger du mig rakt i ansiktet, din jävla hora??

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Är det här ett missförstånd? TS frågar ju om han kan torska för försök till narkotikabrott, någon svarade med en källa på att det är möjligt och jag svarade att källan han hänvisar till inte existerar. Det är väl inte off topic? Förklara gärna.
"Ljuger du mig rakt i ansiktet, din jävla hora??" är trams/OT i inlägget och helt onödigt.
Jag skriver ju att källan inte finns och att han uppenbarligen ljög om det, hur är det trams? Det är inte alls onödigt att påpeka att han ljuger. Att kalla någon för jävla hora är kanske onödigt, men inte otillåtet.
Ja, det är onödigt och OT i sammanhanget.
Vill du få ett vettigt svar utan att driva tråden ytterligare OT, får du uttrycka dig bättre. Gärna också mer än att "jag hittade inget".
Vad var din avsikt med inlägget, förutom kasta skit på en annan användare?

Har du ens försökt Googla, det finns många träffar i ett sök: https://www.google.se/search?q=f%C3%B6rs%C3%B6k+till+ringa+narkotikabrot t&source=hp&ei=W87pYN7VMZaK9u8PuM2MgAs&iflsig=AINF CbYAAAAAYOnca40l2h6H7bvlc9bUNrpWJ7yLd5ep&oq=f%C3%B 6rs%C3%B6k+till+ringa+narkotikabrott&gs_lcp=Cgdnd3 Mtd2l6EAwyAggAUJwMWJwMYNkUaABwAHgAgAFDiAFDkgEBMZgB AKABAqABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwie76HI-djxAhUWhf0HHbgmA7AQ4dUDCAc

Förutom ditt trams om "din jävla hora", finns ingen substans i inlägget.
Han sa att om man Googlar den frasen så hittar man en länk till regeringens webbsida som visar att försök till narkotikabrott numera är brottsligt. Jag svarade honom att jag Googlade, och att det inte alls fanns en sån länk och att han ljuger. Jag var irriterad över att han verkar helt ha hittat på detta, och påpekade att "den jävla horan" ljuger mig rakt i ansiktet. Kanske inte så moget formulerat, men det gör det inte till trams. Jag var genuint irriterad på hans lögn, och uttryckte det. Det är inte trams, det är helt on topic till det som diskuteras.
Nej, du får läsa bättre: "Sök på "försök till ringa narkotikabrott" på Google sen finns det att läsa på regeringens hemsida."
Regeringens hemsida är: https://www.regeringen.se/
Där ett sök ger: https://www.regeringen.se/sokresultat/?query=f%C3%B6rs%C3%B6k+till+ringa+narkotikabrott
Han sa ju sök på Google, inte "sök på regeringen.se"? Dessutom ger regeringen.se-sökningen inte heller något resultat om att "försök till narkotikabrott" numera är brottsligt.
Sen förstår jag inte varför du argumenterar om huruvida jag har fel i mitt inlägg. Att ha fel är inte mot reglerna. Jag var seriös i mitt inlägg och min kommentar om att han ljög var också seriös, så jag förstår fortfarande inte vad du tycker är regelbrytande i det.
Han skrev "sök på google" och sen finns det info på regeringens hemsida.

Nu har jag diskuterat detta färdigt med dig, vill du fortsätta detta så följ: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator där steg 1 är klart.
Även om jag missförstod det så är min poäng densamma. Det finns ingen sån information på regeringen.se.

Ok, då kollar jag den tråden.

Aktuell tråd: (FB) torska på 1 gram från flugsvamp?

Detta handlar om mitt svar till det här inlägget:

Citat:
Sök på "försök till ringa narkotikabrott" på Google sen finns det att läsa på regeringens hemsida.
Diskussionen handlar om huruvida "försök till narkotikabrott" är straffbart och detta var ett inlägg till någon som förklarade att det inte är straffbart.

Mitt svar på det inlägget (som jag blev varnad för) var detta:
Citat:
Jag googlade på detta och fick inte fram något om det här. Ljuger du mig rakt i ansiktet, din jävla hora??

Min poäng kan man i stort se i PM-konversationen med moderatorn. Han menar att det var tramsigt att skriva "ljuger du mig rakt i ansiktet, din jävla hora?" och att det förtjänar en varning. Jag håller inte med om det, jag var helt seriös i min lögnanklagelse även om det var omoget formulerat. Inlägget är helt on topic enligt mig och att kalla någon för hora är inte heller mot reglerna. När jag framförde detta så började mod:en ironiskt nog att gå off topic och börja argumentera mot själva innehållet i inlägget istället för att förklara vad det var som bryter mot reglerna innan han till sist hänvisade mig till den här forumdelen.

Vad tycker ni? Har jag rätt, är moderatorns svar underliga, eller är det jag som helt enkelt är trög?
Senast redigerad av ThomeThome 2021-07-10 kl. 20:58.
Citera
2021-07-10, 20:38
Medlem
Farbaute666s avatar
Varför inte bara acceptera ditt straff, som du fick eftersom du uttryckte dig onödigt omoget (något du ju själv säger dig inse)?
Citera
2021-07-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Varför inte bara acceptera ditt straff, som du fick eftersom du uttryckte dig onödigt omoget (något du ju själv säger dig inse)?
För att det inte är mot reglerna att uttrycka sig omoget. Det var inte omogenhet som inlägget blev borttaget för, utan för trams och off topic vilket jag inte håller med om att det var.
Citera
2021-07-10, 20:44
Avslutad
Att förolämpa någon är 1.08 och ska inte användas vidlyftigt.
Citera
2021-07-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är inte 1.08 att kalla någon för jävla hora, och det var inte 1.08 jag varnades för heller.
Citera
2021-07-10, 20:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Inlägget bryter inte mot någon regel. Gör om, gör rätt, ta bort varningen.

Citat:
Ursprungligen postat av priz

Det ska till mycket grövre grejer för 1.08.
Citera
2021-07-10, 21:21
Medlem
Jag tycker att bedömningen är rättvis. Du frångick ämnet när du börjar tala om att någon är prostituerad. Det är såna uttalanden som gör att FB kan te sig vara en otrevlig plats emellanåt och det är inte bra för FB avseende annonsörer.

Du hade dessutom väldigt lite substans för ditt påstående om en eventuell lögn. Du kunde se att det fanns många resultat vid sökning och att påstå att någon ljuger leder inte till något konstruktivt om du inte backar upp det med substans.

Exempelvis: Jag förmodar att det är en lögn eller missuppfattning för att...

Jag tror dessutom att denna tråd bryter mot reglerna.
Citera
2021-07-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander-Svard
Jag tycker att bedömningen är rättvis. Du frångick ämnet när du börjar tala om att någon är prostituerad. Det är såna uttalanden som gör att FB kan te sig vara en otrevlig plats emellanåt och det är inte bra för FB avseende annonsörer.

Du hade dessutom väldigt lite substans för ditt påstående om en eventuell lögn. Du kunde se att det fanns många resultat vid sökning och att påstå att någon ljuger leder inte till något konstruktivt om du inte backar upp det med substans.

Exempelvis: Jag förmodar att det är en lögn eller missuppfattning för att...

Jag tror dessutom att denna tråd bryter mot reglerna.
Att kalla någon för "jävla hora" är en förolämpning, inte en seriös anklagelse om att personen är prostituerad. Mitt påstående har substans. Jag följde stegen han la upp och det han påstod fanns där fanns inte, och sen skrev jag det som svar till honom.
Citat:
Ja den här tråden bryter mot reglerna så nu är den anmäld.
Nej, det här delforumet är till just för att klaga på moderatorsåtgärder.
Citera
2021-07-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuckFiggers
Fan vad du gråter thome.. vill du att folk ska tycka synd om dig? Bekräftelseluder.
Moderatorn sa själv att nästa steg är att skapa en tråd här, vad är problemet? Varför är du inne i ett delforum som existerar just för klagomål på varningar, och gnäller om att jag klagar på en varning? Inte Einsteinnivå på det direkt.
Citera
2021-07-10, 22:17
Medlem
Citat:
Att kalla någon för "jävla hora" är en förolämpning, inte en seriös anklagelse om att personen är prostituerad. Mitt påstående har substans. Jag följde stegen han la upp och det han påstod fanns där fanns inte, och sen skrev jag det som svar till honom.

Nej, det här delforumet är till just för att klaga på moderatorsåtgärder.

Så det var en medveten förolämpning, men den innebörden att det var uppsåtligt. Du har du brutit mot regeln avseende personangrepp dessutom.

Det blir bara bättre för dig.

Det är bara du som anser att det innehöll substans, men din subjektiva bild utgör inget förtroende på grund av vanlig kognitiv bias. Alla moderatorer har röstat och kommit fram till samma slutsats som jag. Ingen substans och poänglöst meddelande.
Citera
2021-07-10, 22:47
Medlem
Citat:
Så det var en medveten förolämpning, men den innebörden att det var uppsåtligt. Du har du brutit mot regeln avseende personangrepp dessutom.

Det blir bara bättre för dig.

Det är bara du som anser att det innehöll substans, men din subjektiva bild utgör inget förtroende på grund av vanlig kognitiv bias. Alla moderatorer har röstat och kommit fram till samma slutsats som jag. Ingen substans och poänglöst meddelande.
Nej, det jag sa är tillåtet. Se detta inlägg av moderatorn najas:
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det är inte lönt att du rapporterar inlägg där någon kallar dig idiot eller runkare eller vad det nu var, så länge inlägget i övrigt håller sig till regelverket.
Att kalla någon för taskiga saker är tillåtet så länge det inte bryter mot OT eller nån annan regel samtidigt, vilket jag inte tycker att det gör. Dessutom blev jag inte varnad för förolämpning så det är helt irrelevant vad du tror är brott mot den regeln.

Moderatorerna röstar inte om varningar för 0.0x-regelbrott, så det här är en bedömning av en enskild moderator.

Sluta skämma ut dig nu, du har haft helt fel i bokstavligen allt du har sagt hitils.
Citera
2021-07-10, 22:59
Medlem
0rganets avatar
Uppenbart felaktigt beslut av moderatorn. Bort med varningen och återställ inlägget.

Att vara otrevlig och hånfull är en del av retorik. Att posten var OnT i övrigt gör att den är legitim.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in