Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-28, 22:04
  #1
Medlem
Tänkte testa beställa ett gram bara för skojs skull till mig och tjejen.
Vet att 1 gram inte är så mycket men vill bara testa.

Använder bitcoin och "tvättar" den lite genom en hemsida jag vet är säker.

Saken är den att jag bor i lägenhet och då måste jag använda mitt namn när de ska skicka. Hur säkert tror ni det är? Tror ni polisen kommer knacka på om de får tag på min adress?

Kanske är lite väl nojjig över ett gram. Tror ni de bryr sig om ett gram gräs?

/mvh
Citera
2019-08-28, 22:13
  #2
Medlem
Tar dom det så gör dom...inget egentligt straff men ändå knas
Citera
2019-08-28, 22:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah
Tar dom det så gör dom...inget egentligt straff men ändå knas
Bor inte med mina föräldrar men dem är jävligt anti så skulle föredra att inte åka fast.

Tror du polisen skiter i det om de tar säljaren? Eller får jag ändå skit
Citera
2019-08-28, 22:23
  #4
Medlem
Det händer inget ifall du skulle torska! Det är ju inte du som skickat paketet!
Citera
2019-08-28, 22:52
  #5
Medlem
lifesentences avatar
Du ska ha bra med otur ifall 1g brass blir stannat, jag har tagit emot flera 100g kakor hash och postnord M paket med aas. Sätt en c/o på din brevlåda med ett random efternamn, sen kan du beställa i det namnet så ifall paketet inte dyker upp så kan du ta bort c/o.
Citera
2019-08-28, 23:03
  #6
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Tänkte mer köpa bitcoin och ”tvätta dom”.

z
Jag har gjort över 50 beställningar utan att tvätta på nåt sätt, inte ens använt min VPN. Däremot fick en vän ett brev från polisen häromdagen där det stod att fallet var nedlagt (det blir alltid ord mot ord i såna här fall, likt tullbrev), men det är en stor varningsklocka i mina ögon. Han fick sina piller men ej rökat så antar det inte var vakumat som det skulle. Men han lär ju vara en red flag nu, och jag är nog också det för den delen.

De har börjat hålla koll iaf! Watch your steps.
Citera
2019-08-28, 23:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Men håll käften.

TS, det är inte olagligt att få droger i brevlådan.

Åker säljaren fast så kan i värsta fall ditt namn + adress dyka upp, men dina föräldrar eller media kommer aldrig få reda på det.

Du behöver dessutom inte tvätta pengarna, det fungerar inte så. Alltså, kedjan är inte Localbitcoins -> Flugsvamp -> Säljare, det är väldigt mycket mer komplicerat än så.

Största myten på forumet,

För försök till olovlig befattning med narkotikaprekursorer döms det, om gärningen avser annan befattning än som avses i 3 b § första stycket 2, till ansvar enligt 23 kap.brottsbalken. Lag (2016:488).
Citera
2019-08-29, 08:35
  #8
Medlem
Laddjulias avatar
Å herregud, chilla TS, med din nojja tror jag du mår bäst av att varken knarka eller beställa något, så låt bli.


Sen har vi egenvilja som syns i varje knarktråd och försöker skrämma folk.
Får jag fråga varför du dras till dessa trådar och skriver din rapparkajla?

Spöa farsan dig varje söndag när han hade avtändning?
Citera
2019-08-29, 10:57
  #9
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Jag har gjort över 50 beställningar utan att tvätta på nåt sätt, inte ens använt min VPN. Däremot fick en vän ett brev från polisen häromdagen där det stod att fallet var nedlagt (det blir alltid ord mot ord i såna här fall, likt tullbrev), men det är en stor varningsklocka i mina ögon. Han fick sina piller men ej rökat så antar det inte var vakumat som det skulle. Men han lär ju vara en red flag nu, och jag är nog också det för den delen.

De har börjat hålla koll iaf! Watch your steps.
Det är TS som skriver att han ska tvätta sina coins. Inte jag.

z
Citera
2019-08-29, 12:20
  #10
Medlem
Numes avatar
Oroa dig inte över postgången inrikes, däremot kan väl polis haffa en när man hämtat ut det (åtminstone om man öppnat brevet etc), men som sagt då måste dom haft span på folk innan. Såklart det händer att shoppar åker dit och polisen har killar som spanar på säljarna. Men så vitt jag vet prioriteras oftast inte köpare.

Kan ju säga såhär också... När folk fått narkotika stoppat i tullen så har det ytterst sällan resulterat i husransakan m.m, dom skickar oftast bara ett brev att dom kommer bränna upp skiten om du inte kontaktar dom och förklarar varför du har rätt till grejjerna. Men visst kan man hamna på lista, åtminstone hos tullverket, dom håller definitivt koll på vissa personers försändelser utrikes-inrikes till och från.
Citera
2019-08-31, 13:05
  #11
Medlem
150 beställninngar på några år, aldrig torskat.
Citera
2019-08-31, 18:23
  #12
Medlem
Har beställt flertalet gånger från diverse sidor, allt från länder som Kanada, Spanien, o även inrikes.
Har alltid fått paketen.

Inrikes bör du vara 99% säker att du får ditt paket
Så kör på!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback