Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-10, 11:43
  #1
Medlem
Roidberts avatar
Har varit lite förkyld sedan igår kväll. Började uppleva symtom på bihåleinlammation kring kl 23, och vid 4-tiden hade jag en sjuk värk i käke, ögon, nacke och panna. Var även mycket svårt att andas via näsan. Lyckades till slut somna mellan kl 6-7, och när jag vaknade kring kl 9:30 var all värk borta.

Tog en aspirin strax före läggdags, men det kan väl knappast få värken att försvinna helt och hållet sådär? Är fortfarande förkyld och täppt i näsan, men hade förväntat mig att dras med värken under några dagar åtminstone med tanke på hur svår den var.
Citera
2021-07-10, 12:05
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Har varit lite förkyld sedan igår kväll. Började uppleva symtom på bihåleinlammation kring kl 23, och vid 4-tiden hade jag en sjuk värk i käke, ögon, nacke och panna. Var även mycket svårt att andas via näsan. Lyckades till slut somna mellan kl 6-7, och när jag vaknade kring kl 9:30 var all värk borta.

Tog en aspirin strax före läggdags, men det kan väl knappast få värken att försvinna helt och hållet sådär? Är fortfarande förkyld och täppt i näsan, men hade förväntat mig att dras med värken under några dagar åtminstone med tanke på hur svår den var.

Du kanske har fått covid19? Gå och testa dig, det är gratis.
Citera
2021-07-10, 12:26
  #3
Medlem
Jag har ingen medicinsk kompetens, men skulle det inte kunna röra sig om en allergisk reaktion, med tanke på det hastiga förloppet?
Citera
2021-07-10, 12:27
  #4
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kanske har fått covid19? Gå och testa dig, det är gratis.

Har svårt att tro det. Hade Covid under januari-februari (bekräftad via PCR-test, inte bara misstankar), så borde ha antikroppar. I vilket fall vill jag inte testa mig för det och bidra till hysterin i onödan.
__________________
Senast redigerad av Roidbert 2021-07-10 kl. 12:32.
Citera
2021-07-10, 12:30
  #5
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Jag har ingen medicinsk kompetens, men skulle det inte kunna röra sig om en allergisk reaktion, med tanke på det hastiga förloppet?

Såvitt jag vet är jag inte allergisk mot någonting, men intressant vinkel. Ja, symtomen kom minst sagt snabbt och blev väldigt svåra. Aldrig varit med om någonting liknande tidigare.
Citera
2021-07-10, 12:31
  #6
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Har svårt att tro det. Hade Covid under januari-februari (bekräftad via PCR-test, inte bara misstankar), så borde ha antikroppar. I vilket fall vill jag inte testa mig för det och bidra till hysterin.

Ny variant nu ju, dessutom bidrar du till forskningen och allmänna kunskapsläget. Vill du hellre att skiten ska fortsätta? Jag tvingar dig inte, men antar att du stannar hemma så du inte smittar någon annan.
Citera
2021-07-10, 12:38
  #7
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ny variant nu ju, dessutom bidrar du till forskningen och allmänna kunskapsläget. Vill du hellre att skiten ska fortsätta? Jag tvingar dig inte, men antar att du stannar hemma så du inte smittar någon annan.

Om jag fortfarande hade känt mig lika jävlig som igår natt hade jag varit öppen för det, men känner nu att det är onödigt att gå till VC överhuvudtaget.
Citera
2021-07-10, 12:40
  #8
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Om jag fortfarande hade känt mig lika jävlig som igår natt hade jag varit öppen för det, men känner nu att det är onödigt att gå till VC överhuvudtaget.

Ja du gör som du vill, krya på dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback