Citat:
Ursprungligen postat av
SorryToSaySorry
I november hamnade jag i RoM eftersom min akassa tog slut. Här får jag hjälp att söka praktik och finslipa mina jobbansökningar. Bra så.
Vad kommer hända när mitt halvår här är slut, på AF-hemsidan står att inskrivningen kan förlängas ett halvår till.
En släkting har gett mig ett erbjudande om sommarjobb på hans arbetsplats om jag inte får tag på annat jobb innan juni.
Tycker RoM är en bra åtgärd för mig och kan tänka mig att fortsätta efter mitt planerade sommarjobb men funderar samtidigt på att skippa bidrag och bara leva på besparingar i maj månad.
Jag kan skriva ut mig från AF när jag vill men kommer det hållas mot mig till hösten isf om jag vill hoppa på Rusta och Matcha ännu en period? Min period där nu tar slut i april.
Enda alternativet när första perioden är klar är att AF beslutar om ny period i Rusta och Matcha eller inte. Vilka saker beror det på?
Har man inte fått jobb eller börjat studera efter första perioden blir man erbjuden en period till.
Har man inte hittat något efter andra perioden börjar AF utreda en om man har någon diagnos, som gör att man inte lyckas börja med något.