2023-05-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0cialsekreterare
Vad tjänar du och finns det någon provision? En morot för dig som jobbcoach att få ut fas-4:are i arbete?

Tjänar enligt kollektivavtal, på den lägre halvan.
Viss provision har förekommit, men jag är inte särskilt driven p.g.a. den pengen.

Vet inte exakt vad du menar med FAS 4are, men detta gäller dem som går programmet Rusta och matcha(2) vilket inte är direkt kqn betraktas som "nybörjare" på att vara arbetslösa.

Tycker om att hjälpa människor, får mycket uppskattning av dem som är öppna för att få stöd och vägledning i processen. Både resultat och kundens omdöme är en sorts morot, även om det finns en viss frustration över flera klientera ovilja att jobba samt AFs strategi och reglerna för hur det ska gå till, men kan jag hjälpa minst en till jobb så är det iaf en "framgång" för mig. Det behövs dock fler än en som får hjälp för att företaget ska gå runt, vilket det gör också.
Citera
2023-05-02, 18:21
Medlem
S0cialsekreterares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTD
Tjänar enligt kollektivavtal, på den lägre halvan.
Viss provision har förekommit, men jag är inte särskilt driven p.g.a. den pengen.

Vet inte exakt vad du menar med FAS 4are, men detta gäller dem som går programmet Rusta och matcha(2) vilket inte är direkt kqn betraktas som "nybörjare" på att vara arbetslösa.

Tycker om att hjälpa människor, får mycket uppskattning av dem som är öppna för att få stöd och vägledning i processen. Både resultat och kundens omdöme är en sorts morot, även om det finns en viss frustration över flera klientera ovilja att jobba samt AFs strategi och reglerna för hur det ska gå till, men kan jag hjälpa minst en till jobb så är det iaf en "framgång" för mig. Det behövs dock fler än en som får hjälp för att företaget ska gå runt, vilket det gör också.

Är många av dina klienter lata, feta, aspiga incels?
Hur många % är invandrare?
Citera
2023-05-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0cialsekreterare
Är många av dina klienter lata, feta, aspiga incels?
Hur många % är invandrare?

Många lata, ja. Feta, inte övervägande. Mycket högt antal invandrare, i huvudsak från mellanöstern och många från länder i afrika. Detta är logiskt förstås. Konceptet som grundar sig på Arbetsförmedlingens riktlinjer både för arbetslösa och aktörer samt förmågan hos de flesta handledarna är katastrofalt ineffektiv.
Citera
2023-05-30, 21:59
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTD
Många lata, ja. Feta, inte övervägande. Mycket högt antal invandrare, i huvudsak från mellanöstern och många från länder i afrika. Detta är logiskt förstås. Konceptet som grundar sig på Arbetsförmedlingens riktlinjer både för arbetslösa och aktörer samt förmågan hos de flesta handledarna är katastrofalt ineffektiv.
Vad händer efter rusta och matcha?
Citera
2023-06-14, 14:21
Medlem
krommees avatar
Ska nu in på Rusta och Matcha! Jag skrev in mig hos AF i början. På juni då mina studier tog slut och jag ska studera igen med start i slutet på augusti.
Nu ska jag då alltså välja leverantör ? Jag bor ute i skogen utan bil så vad har ni alla för erfarenheter? Är det som Clockwork i nåt ja gick för 2-3 år sen där man skulle dit 3 dagar i veckan på plats och göra massa fjanterier om blå röd gul färg och annat jidder ?
Enda leverantören jag har "nära" är Arcus någon som har erfarenhet av dom?

Alternativt har tips på vad man kan söka för ställe ?
Citera
2023-06-14, 15:32
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Ska nu in på Rusta och Matcha! Jag skrev in mig hos AF i början. På juni då mina studier tog slut och jag ska studera igen med start i slutet på augusti.
Nu ska jag då alltså välja leverantör ? Jag bor ute i skogen utan bil så vad har ni alla för erfarenheter? Är det som Clockwork i nåt ja gick för 2-3 år sen där man skulle dit 3 dagar i veckan på plats och göra massa fjanterier om blå röd gul färg och annat jidder ?
Enda leverantören jag har "nära" är Arcus någon som har erfarenhet av dom?

Alternativt har tips på vad man kan söka för ställe ?

Får du fortsätta studera 12 månader till via AF eller måste du söka studiemedel ?
Citera
2023-06-14, 18:11
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Får du fortsätta studera 12 månader till via AF eller måste du söka studiemedel ?

Blir csn i höst
Citera
2023-06-29, 00:59
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Ingen?
Citera
2023-06-29, 01:04
Medlem
anre24s avatar
Enligt Arbetsförmedlingen kan man inte ha rusta och matcha 2 gånger på raken. Du måste ha en annan aktivitet.

Förmodligen praktik på heltid 3-6 månader.
Citera
2023-06-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Det kan förlängas med en period till. 6+6 mån.
Citera
2023-06-29, 02:09
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det kan förlängas med en period till. 6+6 mån.

Det var en som frågade arbetsförmedlingen på deras facebook. Arbetsförmedlingen svarade att man inte kan ha Rusta och matcha två gånger på raken. Man måste ha någon annan aktivitet t ex praktik innan man börjar en ny period.
Citera
2023-06-29, 21:59
Medlem
Nisse71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Det var en som frågade arbetsförmedlingen på deras facebook. Arbetsförmedlingen svarade att man inte kan ha Rusta och matcha två gånger på raken. Man måste ha någon annan aktivitet t ex praktik innan man börjar en ny period.
I "rusta och matcha" ingår även arbetsträning och arbetspraktik som jag uppfattar det kan "rusta och matcha" pågår i det oändliga till klienten fått ett arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in