2022-12-03, 23:49
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Var på rättegång senast i Oktober. Jag förde inte min talan, det gjorde min advokat. Han lade fram att jag var muslim, att jag var homosexuell och att jag identifierade mig som kvinna.

Inte en käft, vare sig rådmän eller huvudman ifrågasatte detta, trots att det hade en central del i huvudförhandlingen.

Du verkar inte fatta riktigt.

Om jag säger till en myndighet att jag är muslim, så varken får, eller kan dom ifrågasätta det. Gör dom det, så är det diskriminering. Vi har religionsfrihet i Sverige.

Däremot kan jag hävda islamofobi, och att jag är kränkt i olika situationer med myndigheter.

Samma gäller min könsidentitet. Enligt 1177 (Landsting/Kommun/Staten) kan VEM SOM HELST OAVSETT UTSEENDE OCH BIOLOGISKT KÖN hävda att man är kvinna. Att ifrågasätta detta är direkt olagligt, det är diskriminering. Tror du mig inte? Gå in på 1177.

Och nu homobiten, eftersom att jag identifierar mig som kvinna, och är själv attraherad utav kvinnor, blir jag ju homosexuell.

Du verkar tro att jag kom på detta lite snabbt igår, och skjuter från höften när det gäller myndigheter och hur synd det är om mig som muslimsk homosexuell transkvinna? Think again.

Alright, fair play. Du verkar ha satt I system att gå till rättegång för ingenting. Det är väl din sak. I trådens syfte kan jag endast bekräfta att inga Rusta å Matcha bolag kommer låta dig lalla runt. Vill du driva en rättsprocess utav det, be my guest.
Citera
2022-12-03, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Alright, fair play. Du verkar ha satt I system att gå till rättegång för ingenting. Det är väl din sak. I trådens syfte kan jag endast bekräfta att inga Rusta å Matcha bolag kommer låta dig lalla runt. Vill du driva en rättsprocess utav det, be my guest.

Nu är det Mohsmmad som skriver här, jag har lånat detta account nu.

Vet inte vad du och Kim snsckat om innan.
Citera
2022-12-04, 00:46
Bannlyst
ASTAR verka ha efterbliven personal, så prova där. Annars verka dom flesta av dessa coach företag vara skräp.
Senast redigerad av Niggers 2022-12-04 kl. 00:51.
Citera
2022-12-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Lokaler i Solna, jag och två personer till fick i uppdrag att skriva en dikt eller några verser som skulle rimma, det är det jag kommer ihåg, jo man fick betala för kaffet också.

Hahah, skriva dikter? På riktigt?
Citera
2022-12-04, 02:38
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Hahah, skriva dikter? På riktigt?

Ja, så var det faktiskt.

Ibland förundras man hur företag bedriver vård av sitt varumärke/arbetsgivarvarumärke, dom måste väl inse att folk pratar och skriver om sånt dom har upplevt hos dom.

Lyckligtvis inte mitt ansvar att tala om för dom att internet existerar.
Senast redigerad av Mitch-Moon 2022-12-04 kl. 02:43.
Citera
2022-12-04, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Ja, så var det faktiskt.

Ibland förundras man hur företag bedriver vård av sitt varumärke/arbetsgivarvarumärke, dom måste väl inse att folk pratar och skriver om sånt dom har upplevt hos dom.

Lyckligtvis inte mitt ansvar att tala om för dom att internet existerar.

Men där hade du ju bara kunnat bita ifrån. Du skulle ifrågasatt hur diktskrivande, och liknande dagistrams ska ta dig närmare jobb? Efter det skulle du bara sagt såhär:

"Inte en gång till, att ni kallar hit mig för sånt här jävla trams! Då kontaktar jag Arbetsförmedlingen direkt, och ber dom göra någon form utav kontroll på det här tramsföretaget. Ni ska se till att vi kommer ut i jobb/utbildning. Inget annat. Arbetsförmedlingen betalar stora pengar till sådana här företag, och dom vill ha resultat. Inga jävla dagisaktiviteter. Käftar ni emot nu, så ringer jag Arbetsförmedlingen direkt."

Sen kan du ringa Skatteverket på dom jävlarna också och be dom göra en granskning, Bolagsverket med. Kommer jag göra om det ens NÄMNS sånt här trams hos min Jobbcoach-jude-firma.

Inte mer med det!
Senast redigerad av LordCuntworthy 2022-12-04 kl. 17:43.
Citera
2022-12-04, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
ASTAR verka ha efterbliven personal, så prova där. Annars verka dom flesta av dessa coach företag vara skräp.

Ser alla dessa äcklig judefirmor som skräp. Kommer grusa för dom så mycket jag bara kan.
Citera
2022-12-04, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Och jag kommer inte låta något äckligt judeföretag som är inblandat i Rusta Och Matcha lalla runt med mig heller.

Dessutom har väl du knappast erfarenhet av varenda leverantör som finns, så du kan väl omöjligt tala för alla företagen? Finns ju hundratals tydligen.
Citera
2022-12-04, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ser alla dessa äcklig judefirmor som skräp. Kommer grusa för dom så mycket jag bara kan.

Har ibland haft kontakt med dessa firmor, det inga stjärnskott som jobbar med Rusta och Matcha.
Citera
2022-12-04, 17:52
Bannlyst
Har tänkt ut ett bra sätt att slippa alla fysiska möten också, varje gång dom bokar in något tramsmöte kör man med att man ska på arbetsintervju med kort varsel. Ringer dom en timme innan och säger "Ojdå, fick visst en anställningsintervju här precis när vi skulle ha vårat möte. Och den ska jag väl få gå på?"

Frågar dom något om företaget, säger man bara att det är något man själv hittat i en spontanansökan, och att företaget sagt att man INTE vill ha något med Arbetsförmedlingen/liknande att göra.

Dom kan aldrig kräva namn på ett företag man själv hittat för en intervju.

Sen kan man varva det med att säga att man är lite förkyld nästa möte, och låta det rulla på så några månader. Sen kan man komma på nåt nytt!
Citera
2022-12-04, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Har ibland haft kontakt med dessa firmor, det inga stjärnskott som jobbar med Rusta och Matcha.

Nej, dom kommer nog bli ganska lätta att finta/spela ut tror jag.
Citera
2022-12-04, 17:53
Bannlyst
Citat:
Nej, dom kommer nog bli ganska lätta att finta/spela ut tror jag.

Vad har för dom incitament? Får dom betalt även när dom misslyckas få ut någon i Arbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in