• 2
  • 3
2021-07-08, 14:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minkmannen
Okej, tack, det var en bra ide'. Jag ska snart iväg på semester så det blir till att frysa allt utom några skivor.

I så fall tror jag att det blir:
1 kg tunna skivor
1 kg hackade tärningar att ha till pytt
1 kg strimlad att ha till spaghetti
1 kg som jag bara fryser in och glömmer bort i frysen i tre år

Hur ska jag strimla rostbiffen? Är det bara och hacka med kniven? Om jag stoppar några bitar i en mixer blir det väl bara geggamoja?

Vill man ha tunna skivor/strimlor och inte har skärmaskin, så lägg en bit i frysen 1-2 hr och sedan strimla med kniv eller osthyvel.

Tunna skivor i portionspåsar att tina är fint. Så är det bara att ta fram och göra rostbiffmackor, sallader eller fyllda som rullader.

Annars kan du äta bitar som biffar, i gratäng, i köttsoppa, göra färs på det eller gryta. Wraps, porterstek, stroganoff.
Citera
2021-07-08, 14:48
Medlem
minkmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vill man ha tunna skivor/strimlor och inte har skärmaskin, så lägg en bit i frysen 1-2 hr och sedan strimla med kniv eller osthyvel.

Tunna skivor i portionspåsar att tina är fint. Så är det bara att ta fram och göra rostbiffmackor, sallader eller fyllda som rullader.

Annars kan du äta bitar som biffar, i gratäng, i köttsoppa, göra färs på det eller gryta. Wraps, porterstek, stroganoff.

Många bra ide'er! Tack alla. Allt är hackat, skivat och strimlat och infryst nu. Gratäng, köttsoppa och pytt tror jag kommer bli gött.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in