• 1
  • 2
2021-07-07, 18:14
Medlem
ballobass avatar
En vuxen och två barn dog efter att ha blivit påkörda av ett tåg utanför Hässleholm. Det uppger polisen på onsdagskvällen.

– Det är inom en familj, säger polisens presstalesperson Robert Loeffel. Anhöriga är underrättade.
Polisen utreder händelsen som mord.

Vad kan detta varför något, tro?
2021-07-07, 18:15
Medlem
Förmodligen någon förälder som tappat livslusten som tar med sina barn i döden, tragiskt.
2021-07-07, 18:17
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
En vuxen och två barn dog efter att ha blivit påkörda av ett tåg utanför Hässleholm. Det uppger polisen på onsdagskvällen.

– Det är inom en familj, säger polisens presstalesperson Robert Loeffel. Anhöriga är underrättade.

Förhoppningsvis en olycka, men antagligen ett utvidgat självmord. 😢
2021-07-07, 18:18
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas

Finns redan tråd:
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)
Medlem
ViaGettys avatar
Oj! Två liknande fall på samma dag!

https://www.flashback.org/t3339547
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Tråd finns:
2021-07-07, 18:34
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Förmodligen en egoist. Tattare.
2021-07-07, 18:51
Medlem
Krimkolls avatar
Låter som ett så kallat utvidgat självmord. Pappan, eller mamman, som mördat sina barn. Ofta i samband med skilsmässa eller liknande. Ofta med andra faktorer i bakgrunden som missbruk, psykisk ohälsa med mera. Ett sätt att sörja och bestraffa den som lämnat personen.

Kan ha bundit eller drogat barnen och placerat på spåret kanske? Vidrigt hur som helst om så är fallet.
2021-07-07, 19:44
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Låter som ett så kallat utvidgat självmord. Pappan, eller mamman, som mördat sina barn. Ofta i samband med skilsmässa eller liknande. Ofta med andra faktorer i bakgrunden som missbruk, psykisk ohälsa med mera. Ett sätt att sörja och bestraffa den som lämnat personen.

Kan ha bundit eller drogat barnen och placerat på spåret kanske? Vidrigt hur som helst om så är fallet.

Jag får känslan, av att barnen var väldigt små och då krävs det inte mycket för att lura upp dem på spåret med tanke på hur oskyldig naiva de är då "Kom Xxxxx, kolla här åker de snabba tågen". etc.

Magen vrider sig på mig när jag läser om detta då jag själv har en 5-och en 1-åring hemmavid.
2021-07-07, 20:05
Medlem
Låter ju som solklart murder - suicide, är ju inte direkt ovanligt tyvärr runt om i världen.
Egoistiskt som fan, mörda sina barn och skärra tågförare och andra för livet.

Att någon skulle bundit fast henne och 2 barn på ett spår bara sådär finner jag högst osannolikt.
Olycka, nej.
2021-07-07, 20:14
Medlem
Drozds avatar
"Utvidgade självmord" betraktas väl som mord, juridiskt sett(?) Kan ju knappast röra sig om något annat i detta fall....
2021-07-07, 20:34
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Tråd finns:

Men nu utreds det ju som mord och inte olycka. Förstår du skillnaden?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in