Citat:
Ursprungligen postat av
Nallebear85
Man kan ju bara spekulera utifrån den lilla information som finns. Min första tanke när jag såg artiklarna var att det handlar om asylsökande. Är inget nytt direkt med självmord eller hot om självmord. Folk som ställer sig på tågrälsen eller sätter sig på ett högt beläget tak. För vissa är det bara hot och inget mer händer. Andra skrider till verket på riktigt. Detta av olika orsaker. För vissa handlar det om att de inte får stanna i Sverige. För andra är det av någon form av familjeskäl. Att de hellre dödar sig själva och sina närmaste istället för att fortsätta leva med de andra släktingarna. Kan lika gärna vara svenskar med dåligt psyke också naturligtvis. Men tror mer på asylsökande.
Tror också på detta spår (sry),
Kom att tänka på mamman som hoppade med sina två barn i havet utanför Norge för något år sedan. Var ju asylsökande. Samt mamman som drog ut med sina två ungar utan kläder mitt i vintern här i Sverige för något år sedan.
Om det nu är mord+självmord fan vilken dödsångest att bli kvarhållen på rälsen utan sin mamma när tåget kommer.
// PoK