2021-07-07, 15:56
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Man kan ju bara spekulera utifrån den lilla information som finns. Min första tanke när jag såg artiklarna var att det handlar om asylsökande. Är inget nytt direkt med självmord eller hot om självmord. Folk som ställer sig på tågrälsen eller sätter sig på ett högt beläget tak. För vissa är det bara hot och inget mer händer. Andra skrider till verket på riktigt. Detta av olika orsaker. För vissa handlar det om att de inte får stanna i Sverige. För andra är det av någon form av familjeskäl. Att de hellre dödar sig själva och sina närmaste istället för att fortsätta leva med de andra släktingarna. Kan lika gärna vara svenskar med dåligt psyke också naturligtvis. Men tror mer på asylsökande.

Tror också på detta spår (sry),

Kom att tänka på mamman som hoppade med sina två barn i havet utanför Norge för något år sedan. Var ju asylsökande. Samt mamman som drog ut med sina två ungar utan kläder mitt i vintern här i Sverige för något år sedan.

Om det nu är mord+självmord fan vilken dödsångest att bli kvarhållen på rälsen utan sin mamma när tåget kommer.

// PoK
Citera
2021-07-07, 15:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Går aldrig bygga bort olyckor eller självmord.
Speciellt inte det senare. Får någon tillräckligt med tid på sig kan de hoppa från broar, kajer, gasa sig eller svälta ihjäl sig. Att bygga bort saker som en suicidal person kan använda är meningslöst.
Citera
2021-07-07, 15:58
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då lär det tystas ner rejält omgående.

Stackars barn. Måste varit livrädda

Ja är det självmord så tystas det snabbt ner "tyvärr".... Själv tycker jag att sådant ska lyftas fram men.... Icke
Citera
2021-07-07, 16:00
Medlem
Ratads avatar
Om vi utgår från scenariot asylantsjälvmord - hur nära är det till de närmsta boendena som kan vara aktuella?
Citera
2021-07-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Speciellt inte det senare. Får någon tillräckligt med tid på sig kan de hoppa från broar, kajer, gasa sig eller svälta ihjäl sig. Att bygga bort saker som en suicidal person kan använda är meningslöst.

Sant, och olyckor kommer oxå alltid att ske.
Citera
2021-07-07, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om vi utgår från scenariot asylantsjälvmord - hur nära är det till de närmsta boendena som kan vara aktuella?

Någon hittade en kvinna boende nära platsen som hade två barn på sin profilbild men det är ju svårt att säga om det är samma.
Förslagsvis bor de ganska järnvägen men det är ju inte ens säkert.
Citera
2021-07-07, 16:07
Medlem
Marknadsassistents avatar
Enligt polisens talesperson Robert Löffel skedde det vid en viadukt där fotgängare, cyklister och bilar passerar under järnvägen. På något sätt har personer kommit upp på spåret.

Mycket märkligt ...
Citera
2021-07-07, 16:09
Medlem
(14:30) Polisen konstaterar att minst en person är avliden.

15:45: Utredningsarbetet fortgår på platsen. Polisen arbetar bland annat med vittnesförhör samt drönare för att dokumentera platsen. Polisens tekniker är också plats.

Det går i nuläget inte att säga hur lång tid arbetet väntas ta. Mer information kommer att lämnas så fort det är möjligt.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ka-hassleholm/
Citera
2021-07-07, 16:09
Medlem
När jag liten minns jag att vi fick bäras ut av räddningstjänst när tåget fick stanna på en sträcka likt denna efter att en person blivit påkörd. Man lär ju må sådär om man vet att tåget man satt på körde ihjäl en mamma och två barn även om man inte har något med saken att göra.
Citera
2021-07-07, 16:10
Medlem
Beck86s avatar
Jag försöker få tag i mer information. Lusläser Facebook och söker för fullt. Hittar ni någon mer information så skriv så fort ni vet.
Citera
2021-07-07, 16:11
Medlem
Marknadsassistents avatar
Citat:
Då lär det tystas ner rejält omgående.

Stackars barn. Måste varit livrädda

Vilka barn, var kommer den uppgiften från ?
Citera
2021-07-07, 16:11
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
När jag liten minns jag att vi fick bäras ut av räddningstjänst när tåget fick stanna på en sträcka likt denna efter att en person blivit påkörd. Man lär ju må sådär om man vet att tåget man satt på körde ihjäl en mamma och två barn även om man inte har något med saken att göra.
Tänk då hur lokföraren känner sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in