2021-07-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tja... ok, men det händer i alla kulturer, handlar nog mest om personen/individen även här, frågetecken?

Såklart och det har du rätt i. Men flera sitter och diskuterar hans religion, etnicitet och kultur. Jag ville motbevisa baserat på fakta som går att läsa att så är inte fallet, utan enligt han verkar vara ett asssss till man helt enkelt och dem två verkar ha varit överens om något.

Om hon hade varit albanska och han svensk, hade diskussionen gå till på samma sätt?
Citera
2021-07-14, 19:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
NEJ! Då fruktar hon inte för sina barns liv! Tvärtom, hon tog livet av dem.

Vi vet inte hur hon resonerade. Det är möjligt att hon fruktade sitt och barnens liv. Har du bevis på att hon inte tänkte så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejMinaBarn
Du måste skoja va? Du kan omöjligt vara så dum i huvudet att du tycker att den bästa lösningen på detta problem va att döda barnen?

Hoppas inte du har egna barn.

Jag förklarar bara hur hon säkerligen tänkte. Varför hon handlade som hon gjorde. Jag har egna barn. Men jag är stark i mig själv, har ett stort skyddsnät i form av många nära vänner, familj och kollegor. Och har den förmågan att kunna prata för mig. Vet vart jag vill komma. Kan argumentera för min sak. Så jag kan säkerligen få den hjälp jag behöver, om det var så att jag behöver det. Men jag kan konsten att bryta mig ur ett sådant förhållande, vet hur jag ska säga och tala för min sak, utan att den andre blir galen. Man får vara smart och linda in det hela tills sin egna fördel. Inte många som kan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad är det ni inte förstår. Trådskribenterna menar att det kan vara så mamman resonerat. Hon fruktade kanske för sitt och deras liv. I hennes tankar var döden en räddning? Det är ingen som hävdar att det var korrekt resonemang och lösning.

Tänker som du, MK såg inget liv för sig själv, vidare såg hon sina två pojkar som med ofantlig sorg och saknad efter sin mamma - livet ut, och ett helvetisk liv med en likgiltig, grym pappa m.fl. Därför tog hon nog barnen med sig? Är inget jag vet utan tänker att MK kan ha sett sin situation som så?
Citera
2021-07-14, 19:51
Medlem
Citat:
Vad är det ni inte förstår. Trådskribenterna menar att det kan vara så mamman resonerat. Hon fruktade kanske för sitt och deras liv. I hennes tankar var döden en räddning? Det är ingen som hävdar att det var korrekt resonemang och lösning.

I inlägget som jag svarade stod det att mamman fruktade för sina barns liv och att det var därför hon dödade dem.
Min fråga på det var ju om författaren till inlägget tycker att det är rätt väg att ta om MK ”fruktade” för sina barns liv.

Vad tycker du?
Citera
2021-07-14, 19:52
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Vi vet inte hur hon resonerade. Det är möjligt att hon fruktade sitt och barnens liv. Har du bevis på att hon inte tänkte så?
Om vi ska vara helt ärliga så HAR VI INGET BEVIS på att mamman mördade sina barn, UTAN DET PÅGÅR EN UTREDNING. Det pågår en UTREDNING OM MORD! EN UTREDNING (!) likt de ni försvarar där pappan misshandlar sin familj. Ingen är dömd än era dumma jävlar.
Senast redigerad av Degpojk 2021-07-14 kl. 20:14.
Citera
2021-07-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Sluta med anstränga dig att få mig att ”fatta”. Det är tur att de tusentals kvinnor som väljer skaffa barn, inte ett utan två, med puckon till män, inte tänker som MK eller du gör.

Bara för att jag kanske råkar förstå hur MK tänkte, är det inte samma sak som att jag själv skulle göra det. Eller ens komma på tanken när det gällde mina egna barn. Fattar du väl! Så, tänk om, tänk rätt!!!
Citera
2021-07-14, 20:01
Medlem
Citat:

Finns inga bevis på hur hon tänkte eller resonerade. Det var en kvinnan som inte mådde bra därav hennes handling. Det är det enda vi vet. Vad gäller hennes relation så har vi lite kunskap men inte tillräckligt för att kunna förklara hennes agerande. Han kanske var mer brutal än det som har framkommit men det vet vi inte heller. Oavsett vad. Så är det sorgligt att hon tog det beslutet. Att se ett liv föddas fram är magiskt och att få bistå. Synd att hon släckte tre liv.
Citera
2021-07-14, 20:03
Medlem
Oavsett vad man tycker om mammans agerande, så måste väl alla förstå hur illa det verkligen är om man drivs till att dels ta sitt liv, men även sina barns liv.
Tänk dig tanken att du är så jagad att det är det enda som återstår.
Många av oss kan inte ens tänka tanken klart.
Vi har nog alla tänkt tanken på det förbjudna, men något avbryter dig från att fullfölja.
Det är milsvida långt mellan att tänka tanken till att skrida till handling.
Att kunna fullfölja detta vedervärdiga avslut på tre liv.. Att gå dit, ta dig upp på spåret... Att stå kvar.
Då är man i sån desperation att vi aldrig riktigt kan förstå.
Bara föreställa oss.
Enl dom länkar som lagts ut, så förstår man mer om hur kvinnan o barnen haft det.
Att leva under sån stress kan pressa ditt psyke till det yttersta o man kan börja uppleva verkligheten som skev o få vanföreställningar.
Att situationen är på liv o död o i det här fallet kan mamman enbart att se att hon räddar sina barn från det onda.
För flera år sen såg jag det på nära håll när en mamma dödade sin lilla flicka med fentanylplåster.
Planen var att mamman oxå skulle dö, men polisen hann komma. Motivet var att pappan till flickan ville ha mer umgängesrätt. Inte ta vårdnaden från mamman. Bara få träffa flickan mer.
Men i mammans hjärna växte ett helt annat scenario fram.
Den lilla flickan blev bara fyra år 😥
Citera
2021-07-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Oavsett vad man tycker om mammans agerande, så måste väl alla förstå hur illa det verkligen är om man drivs till att dels ta sitt liv, men även sina barns liv.
Vi har nog alla tänkt tanken på det förbjudna, men något avbryter dig från att fullfölja.
Att kunna fullfölja detta vedervärdiga avslut på tre liv.. Att gå dit, ta dig upp på spåret... Att stå kvar.
Bara föreställa oss.
Enl dom länkar som lagts ut, så förstår man mer om hur kvinnan o barnen haft det.
Att leva under sån stress kan pressa ditt psyke till det yttersta o man kan börja uppleva verkligheten som skev o få vanföreställningar.
Att situationen är på liv o död o i det här fallet kan mamman enbart att se att hon räddar sina barn från det onda.
För flera år sen såg jag det på nära håll när en mamma dödade sin lilla flicka med fentanylplåster.
Planen var att mamman oxå skulle dö, men polisen hann komma. Motivet var att pappan till flickan ville ha mer umgängesrätt. Inte ta vårdnaden från mamman. Bara få träffa flickan mer.

Så kan det absolut vara…
Psykiska sjukdomar ( bipolär, schizofreni), odiagnostiserad
Oavsett vad så var det en kvinna som inte mådde bra, som var en fara för sig själv och sina barn.
Citera
2021-07-14, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Bara föreställa oss.

Det var 2 pojkar som dog.
Citera
2021-07-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Du kör med precis samma argument som inte håller för hedersmord.

Har inte nämnt något alls om hedersmord. Men vi vet faktiskt inte vad pappan haft för planer och vad han sagt till henne innan hon bestämde sig för att ta sitt och deras liv. Det var endast spekulationer vilket i stort sett alla här håller på med och det enda vi kan göra så länge det inte kommer fram nya fakta. Men idag kom det ju fram att hon tydligen ska ha haft en pojkvän vid tillfället hon tog sitt beslut. Och som vissa här skrivit så hade hon nog aldrig blivit av med pappan med tanke på hur hotfull han och hans familj var. Säkerligen blev även pojkvännen hotad. Det ligger så mycket bakom det här så vi kan inte ens gissa. Framtiden får väl utvisa mer om vad som kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in