2021-07-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Min tanke är att hon varit med på det från början, att omskära barnen.
Det ligger ju i muslimens tradition.
Pappan har till 100% själv varit omskuren - hon kan knappast ha blivit chockad när det kom på tal med barnen.

Inte vanligt i Europa men i andra länder i världen så är det vanligt förekommande oavsett religion. I Thailand ex.
Citera
2021-07-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Just detta argument har dessa träskallar svårt att greppa tag om.
Men du kan ju inte vara helt klar i huvudet. Det du ger ut är att det är ok att ta någons liv för att bespara dom lidande...oopps mina barns pappa hotade med utegångsförbud för femte gången...och dom blev så rädda.så nu tar jag ihjäl mig själv och barnen för att rädda dom från detta hemska....
Min fråga, vart går gränsen då? För att ta någon annans liv? Hur ont ska det göra? För vi har ju alla olika smärtgränsen....är det värst fysiskt eller psykiskt eller det spelar ingen roll? När kan man ge upp? Efter 1 månad eller 1 år eller 50 år? Eller det spelar ingen roll?
Är alla så jävla beroende av myndigheter? Vart är allas egna ansvar för ENS egna liv och val? Nä vi skyller ALLT PÅ ALLA ANDRA...hm...där ser ni...samhället gör en svag och beroende av precis ALLT
Citera
2021-07-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Min tanke är att hon varit med på det från början, att omskära barnen.
Det ligger ju i muslimens tradition.
Pappan har till 100% själv varit omskuren - hon kan knappast ha blivit chockad när det kom på tal med barnen.

Kan ha varit så att hon var med på det eller om hon inte var medveten om det från början men blev det senare eller kanske trodde han skulle ändra sig på den saken senare. Vi har ingen aning om hur det var eller hur hon tänkte. Många svenskar blev omskurna förr i tiden, början av 1900-talet och kanske även under mitten av 1900-talet. Jag var själv väldigt osäker i början om jag ville att min son skulle bli det. Men eftersom det ändå är lättare att hålla rent och så på sikt så hade jag inte så mycket emot det men valde att själv inte följa med min fru till London där det gjordes.

Men han var enligt min fru väldigt modig och grät inte ens medan vissa andra barn grät. Vår son har alltid varit stark på det viset. Brukade aldrig gråta på bvc vid massagen då i stort sett alla andra låg och grät på mattan. Men det är olika från barn till barn. Det var nog ett bättre val att göra det i London där de är mer skickliga på det än i Sthlm. Var en vän till min fru som gjorde det i Sthlm och fick såret infekterat efteråt. Så är viktigt att det sker på rätt sätt om det ska göras.
Citera
2021-07-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Detta är anledningen till varför kvinnor nästan alltid i samband med, eller strax efteråt begår självmord; En rädsla att ta konsekvenserna för sitt handlande och en rädsla för hur samhället ska se ner på dem.

Det är mycket som inte går ihop utifrån vad hennes ombud har skrivit. Enligt det som står där så brydde sig pappan inte särskilt mycket om barnen så varför skulle han mörda sina barn. Sannolikheten är större att han skulle ha gjort något gentemot henne. Eftersom många tar upp religion, kultur och tradition och skapar sig en bild av vem han är. Inom den albanska kulturen så är det ytterst ovanligt att man mördar sina barn. Om deras barn väljer att gifta sig med någon annan så kanske man inte accepterar det och förskjuter dem men inte mord.
Citera
2021-07-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Just detta argument har dessa träskallar svårt att greppa tag om.

Det är ju inget argument! ”Jag ville inte att han skulle döda barnen, så jag mördar dem”.

Hur resonerar folk?
Citera
2021-07-14, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Inte vanligt i Europa men i andra länder i världen så är det vanligt förekommande oavsett religion. I Thailand ex.

Jo, väldigt vanligt i Europa - bland muslimer.
Det är en religiös tradition.
Pappan till barnen är muslim.
Citera
2021-07-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Men vänta nu...oavsett så har ingen ABSOLUT INGEN någon rätt att ta någon annans liv. Vi äger för fan inte någon..våra barn är inte någon äganderätt. Hon valde ändå att skaffa 2 barn med mannen. Men hon kanske imte vågade något annat eller hoppades på en förbättring...men det spelar ingen roll...Hon har ingen rätt att ta någon annans liv.
Det spelar ingen roll vad något handlar om...oavsett..för hon var icke ensam. Hon hade familj och vänner.....men valde att beröva 2 oskyldiga liv. Det som gör mig förbannad är att hon tog ett beslut att ta med sina barn till döden...vem vet...tänk om dom hade varit en otrolig tillgång här på jorden....lärdomar för oss närmare varandra. Men de tog hon ifrån dom.

Oavsett vad vi tycker om det hela. Hur grymt sättet är att dö på så ska vi ändå alla dö någon gång och om det inte längre fanns någon framtid för henne eller barnen så kanske det ändå var rätt beslut. Men det är något vi aldrig kommer få veta. Mamma visste mycket mer än någon annan hur det var för dem. Kanske hade de tagits till pappans hemland, vem vet och fått ett helvete där. Vi kan bara spekulera, det är det enda vi kan för ingen av oss har någon aning.

Rätt eller fel så var det ändå det avslutet hon valde och inget någon kan göra något åt nu när de inte längre lever. Ingen vet om de tillhörde någon maffia eller hur det var. Det vi vet är att hon blev utsatt för en hel del hot från både pappan och brodern och kanske fler. Kanske även familjen blev hotade vilket också kan tänkas vara troligt.
Citera
2021-07-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Oavsett vad vi tycker om det hela. Hur grymt sättet är att dö på så ska vi ändå alla dö någon gång och om det inte längre fanns någon framtid för henne eller barnen så kanske det ändå var rätt beslut. Men det är något vi aldrig kommer få veta. Mamma visste mycket mer än någon annan hur det var för dem. Kanske hade de tagits till pappans hemland, vem vet och fått ett helvete där. Vi kan bara spekulera, det är det enda vi kan för ingen av oss har någon aning.

Rätt eller fel så var det ändå det avslutet hon valde och inget någon kan göra något åt nu när de inte längre lever. Ingen vet om de tillhörde någon maffia eller hur det var. Det vi vet är att hon blev utsatt för en hel del hot från både pappan och brodern och kanske fler. Kanske även familjen blev hotade vilket också kan tänkas vara troligt.

Du kör med precis samma argument som inte håller för hedersmord.
Citera
2021-07-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Ja det är det sjukaste men det är så hon tänkte. Försök att lära dig mer om offrets psykologi då förstår du mer och kan bidra till debatt inte bara med åsikter. Det där med ”oavsett” stämmer ju inte, vilket detta fall bl annat bevisar.
Offrets psykologi? Offret i detta fall är de två barnen. Nu diskuterar jag gärningsmannen, dvs mamman.

Jag har inte sagt att mamman inte tänkte som du säger. Det kanske hon gjorde men det spelar ingen som helst roll, hon mördade fortfarande barnen. Hon räddade dom inte.

Det finns pedofiler som förgriper sig på barn och är helt säkra på att barnen faktiskt vill själva. Brottet är fortfarande lika vidrigt och att pedofilen tror att barnen själva vill bevisar bara hur sjuk pedofilen är.
Citera
2021-07-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling

Det kanske var rätt val? Är det fel i huvudet på dig? Det är aldrig rätt val att mörda sina barn! Du kommer med argument om att dom ”kanske tagits till pappans hemland och fått ett helvete där”? Eller så kanske dom inte hade det? Dom hade haft en chans till ett bra liv om mamman inte mördat dom. Att lämna dom i livet hade gett dom större chanser att klara sig än vad dom fick nu när dom blev mördade. Är det svårt för dig att ta in?

Sen har jag inte läst tråden sen igår så jag måste fråga vad det framkommit för nya bevis om vad mamman blivit utsatt för? Du skriver att vi vet att hon blivit hotad av både pappan och hans broder. Vill du uppdatera mig med vilka bevis som kommit fram idag?
Citera
2021-07-14, 18:18
Medlem
[quote=Kallamakaronen|76570326]Jo, väldigt vanligt i Europa - bland muslimer.
Det är en religiös tradition.
Pappan till barnen är muslim.[/QUOTE

Har du ens läst vad jag har skrivit? Inte vanligt i Europa förutom i forna Jugoslavien. I usa är det vanligt bland judiska befolkningen och bland kristna. Filippinerna, Thailand, Nigeria och osv .
Om du kan något om religion så vet du att det började med judendomen och sedan spreds det. För förr trodde man att det kunde skydda mot sexuellt överförbara sjukdomar. Vill du ha mer info?
Citera
2021-07-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det är mycket som inte går ihop utifrån vad hennes ombud har skrivit. Enligt det som står där så brydde sig pappan inte särskilt mycket om barnen så varför skulle han mörda sina barn. Sannolikheten är större att han skulle ha gjort något gentemot henne. Eftersom många tar upp religion, kultur och tradition och skapar sig en bild av vem han är. Inom den albanska kulturen så är det ytterst ovanligt att man mördar sina barn. Om deras barn väljer att gifta sig med någon annan så kanske man inte accepterar det och förskjuter dem men inte mord.

Förstår precis det du menar och jag håller med om att pappan aldrig hade mördat barnen för att på så sätt skada mamman, det är emot både hans religion och kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in