2021-07-08, 18:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, jag känner en och annan fd. sosse som gått över till SD (direkt) utan att "mellanlanda" hos M. Just pga. att de anser att det är det enda parti som talar ur skägget vad gäller migration/integration.

Men vad gäller skattefrågan så behövs det ju komma in skatt, det är en solidarisk handling för de som har det sämst ställt och för hela vår välfärd som jag gärna bidrar med. Och som rent av har kommit mig själv till gagn under en period då jag pga. arbetsrelaterad skada inte kunde jobba. Då ser man hur viktig den där skatten är för att man ska ha ett drägligt liv på sin väg tillbaka till arbetslivet. Jag ser det också i den fina utbildning mina barn får. Eller mina äldre släktingar får inom äldreomsorgen och när de har behövt sjukhusvård. Jag har själv behövt sjukhusvård och då varit åter tacksam över att det inte kostade mig så mycket, tack vare skatten vi betalar in. Att betala skatt är en solidarisk handling som kommer ens medmänniskor och en själv till gagn när de/man själv bäst behöver den. Så jag är definitivt röd och ser att skatten behövs för att vi ska kunna ha en fin välfärd där vi värnar alla. Men detta får givetvis inte utnyttjas och felriktas. Det måste fasiken vara ordning och reda.

Man kan inte vara så solidarisk att man hamnar hos kronofogden. En stor del av den skatt du betalar hamnar i planeringen och kostnaden för folk som ännu inte ens har kommit hit. Nybyggnationen blir till stor del soc-lägenheter för migranter. De flesta kommunerna går idag minus av just den anledningen. På vilket sätt gynnar det skattebetalarna? Kostnaden för migrationen gör att lönerna för offentligt anställda hålls nere och pensionerna släpar efter sedan decennier. För att inte hamna hos socialen för att täcka minus i din pension behöver löntagare idag pengar över för att pensionsspara. Det enda sättet är att sänka skatten. Solidaritet gäller bara om staten levererar och det gör den inte.
Citera
2021-07-08, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Eliten vill egentligen inte ha mångkultur i sig. De vill tränga in hela mänskligheten i en enda kulturlös, atomiserad grå massa. Allting de säger sig förespråka (tolerans, öppenhet etc. etc.) är dubbeltänk och projicering. De har medvetet förvandlat samhället till en enda stor neurotisk, klaustrofobisk mindfuck för att tära på oss mentalt. De behöver allt detta kaos de själva falsk flaggar fram eller utnyttjar nyttiga idioter till både höger och vänster, antisociala incel nynazister såväl som grönhåriga vänsterliberala woke feminister som ved på brasan för att sedan positionera sig själva som frälsare och räddarna i nöden med lösningen på allt elände de själva egentligen manat fram. Tes > Antites > Syntes. Att Kristersson yttrar sig såhär passar som hand i handske för den övergripande agendan. Skulle inte förvåna mig om Kristersson av Bilderbergarna gavs uppdraget att bli ett nytt ansikte för den kontrollerade höger oppositionen och för att på sikt stigmatisera Nationalism och Konservatism ytterligare via diverse kontroproduktivt jönseri likt hur det hela gick till med Trump i USA. SD spelar däremot redan lite utav den rollen här i Sverige. Att vara skurken de vänsterliberala teknokraterna behöver och kan peka på.

Att det finns en plan misstänker jag också. Oklart dock hur välformulerad och långtgående den är. Men den tycks handla om att skapa ordning via kaos.
Att samla världen i en enhet är en logisk tanke. Världen har problem som måste lösas med centralstyrning.

Kristersson är Trumps motsats. Kristerssons uppgift är att skapa den nya ordningen. Kaoset har gjort sitt. SD ansluter sig lydigt. På något annat vis kan det inte vara så som jag ser det, men alltsammans är naturligtvis bara teorier.

(Jag tror för övrigt inte att Trump gick i någons ledband. Trump var den siste fria ledaren. Därav de radikala åtgärderna mot honom.)
Citera
2021-07-08, 18:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
seriöst! Även inom samma etniska grupp skiljer sig längd,vikt,färg etc. Alla svenska är icke blåögd och blonda. Se SD:s Jimmy ser ut som en invandrare….
Alla vita är inte blåögda, men alla vita och blåögda har samma gemensamma stamfar. Allt handlar om arv, inte utseende i sak. Tex vitas hudfärg påvisar bara att vi har ett visst arv.

Då brun ögonfärg är dominant över blå är det ingenting märkligt att vissa svenskar har bruna ögon. Vi har fortfarande samma arv.

""All instances of a gene mutation that contributes to light skin color in Europeans came from the same chromosome of one person who most likely lived at least 10,000 years ago, according to Penn State College of Medicine researchers.""

"The pattern of proportions of people with this lighter skin color mutation indicates that the A111T mutation occurred somewhere between the Middle East and the Indian subcontinent. "
https://news.psu.edu/story/299166/2014/01/02/research/studies-skin-color-gene-across-global-populations-reveal-shared

"
"New research shows that people with blue eyes have a single, common ancestor. Scientists have tracked down a genetic mutation which took place 6,000-10,000 years ago and is the cause of the eye color of all blue-eyed humans alive on the planet today.""
https://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080130170343.htm

Det är ingen slump att anlagen för vit hud och blå ögon följs åt, även fast det inte är 100% samband.

Samma stamfar, helt enkelt.
Citera
2021-07-08, 18:16
Medlem
cerns avatar
Det är typiskt sådana här uttalanden som kommer tolkas som

"Är man en invandrare så är man en belastning "
Citera
2021-07-08, 18:17
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
seriöst! Även inom samma etniska grupp skiljer sig längd,vikt,färg etc. Alla svenska är icke blåögd och blonda. Se SD:s Jimmy ser ut som en invandrare….

Påtal om etnicitet! ( of topic)

Begreppet i sig är problematiskt….

Enligt nutida definition är etnicitet ett dynamiskt begrepp. Det innebär att gruppers självidentifikation förändras under historiska, ekonomiska, sociala och politiska processer. Förhållandet mellan etniska grupper bör förstås som sociala processer. Etnicitet har därmed att göra med social klassificering och grupprelationer. Vidare betyder etnicitet olika mycket i olika kontexter liksom i olika historiska skeenden. Genom betoningen av gruppers ömsesidiga sociala och kulturella identifikation och av identifikationernas föränderlighet understryks också sambandet mellan etnicitet och politisk-ekonomiska förhållanden.

Det handlar om normalfördelade egenskaper hos en större population, inte om enstaka individer. Kolla in de kommande OS-finalerna nu i Tokyo. Alla finalisterna i 100 m kommer att ha sina rötter i Västafrika. Topp tio i maraton kommer ha rötterna i Östafrika. Inga simmare kommer att ha sina rötter i Afrika. Slump, uppfostran, socioekonomiska faktorer? Svaret är givetvis genetik.
Senast redigerad av Prora 2021-07-08 kl. 18:20.
Citera
2021-07-08, 18:26
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, vallöften ja... Ja, dessa måste givetvis hållas rakryggat. Just nu är det dock svårt att göra detta då läget ser ut som det gör. Inga partier kan riktigt hålla sina vallöften, utan får kompromissa sönder sin egen politik. Blir intressant att se valresultatet 2022 när det tillkommit ett stort gäng nya väljare. kanske blir det lite mer ordning då. Eller så inte.

Frågan är om det verkligen fungerar att ha ett sådant här system när alla är så splittrade så att ett parti med 3.3% av väljarnas stöd får sin politik igenom medans 20% av väljarna inte får något alls, är det verkligen ok?

Politiken ska spegla folkets vilja. Om vi leker med tanken att 90% av folket vill stänga gränserna men etablisemanget vill inte det och gör inte det då eftersom att de inte vill det.

Då är det inte varken demokrati som i folkstyre eller representativ demokrati som att folket väljer ledare att representera deras vilja och förvalta deras intressen utan då är det samma typ av demokrati som när alla fick rösta, men bara på Saddam Hussein, diktatur alltså.

Folk måste vakna och börja inse vad det är för land vi lever i egentligen.
Citera
2021-07-08, 18:26
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag tror tyvärr också det är försent.

japp, det är försent. Klotet som rullar är för stort. Hela skiten är som en dålig aktie. Går bara ner hela tiden medan folket tror att den ska komma tillbaka till sina glansdagar. Glöm det!!

Västeuropa håller på med sina sista andetag. Kommer ta ett tag. 20-25 år. För några år sedan trodde jag 30-35år. Kan kanske leta sig ner mot 15-20år om det accelererar mer.
Vi ser det på utbildningsnivåerna samt IQ. Och vilka prioriteringar vårat land samt Europa fokuserar på.

Låga räntor fortsätter i ett par år till, med hopp om att dölja spektaklet. Så fort räntorna börjar stiga och pengarna sinar.. Då får Svensson upp ögonen.
Inga fler feta resor till Thailand. Området där du bodde är nu också "ghetto"

White flight fortsätter i allt större skala. Fler och fler söker sig till Östeuropa där fred och trygghet fortfarande existerar. Asien och Usa kan nog också bli en plats dit många söker sig till.

Europa kommer att delas in i väst och Östeuropa. Som väst och Östrom.
Där väst faller samman totalt.

Asien kommer att bli mäktigt. Med sina icke segregerade områden. Dock har dom sina inre problem.
Men det är inte i närheten av dom inre konflikter vi har och kommer ha i Västeuropa.

Lägre fram kan vi bara fantisera om. Men jag tror detta är vad vi kan vänta oss.
Trenderna pekar alla åt det håller. Krävs inte någon raketforskning att se detta.

Dock krävs det endast solbrillor och skygglappar att inte se det. Billigare och enklare.
Citera
2021-07-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Finns det verkligen ingen nykter journalist i landet som ifrågasätter de medvetna missförstånden när det ska reageras på Kristerssons uttalande? Det är ju pinsamt när vuxna människor inte förstår enkel svenska.

Jag skulle vilja höra tex Kvartoft fråga Stenevi vad hon menar och om hon verkligen inte förstår vad som menas. Är det problem med förståndet hos ledande politiker är det av allmänintresse.

De gör bort sig och det är pinsamt att se på.

Vad är problemet med UK's uttalande?

(A) Anses det osant, dvs invandringen som sker nu är inte en belastning?

(B) Det är sant, men det skall inte sägas? Det kan ju anses vara förtal att säga sanningen i Sverige, till och med att citera offentliga handlingar.

(C) UK har inte nog specificerat att invandringen på 1600-talet var bra för Sverige, så hans uttalande var inte universellt sant?

(D) Det finns invandrare i dagens Sverige som bidrar positivt, så problemen med invandringen får inte nämnas för då blir de kränkta?
Citera
2021-07-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det är typiskt sådana här uttalanden som kommer tolkas som

"Är man en invandrare så är man en belastning "

Visst kommer det bli det! Men rätt åt Moderaterna som gjort en del konstiga saker under Reinfeldt-tiden. Fri invandring, papperslösa fick fri sjukvård för 50 spänn. Försvaret lade man i princip ner för att alla som jobbade skulle få sänkt skatt. De sjuka och arbetslösa fick betala med sänkta bidrag. Och i kölvattnet av detta växte sig Sverigevännerna så stora så att man ibland är större än Moderaterna. Bra jobbat.......NOT!
Citera
2021-07-08, 18:32
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det handlar om normalfördelade egenskaper hos en större population, inte om enstaka individer. Kolla in de kommande OS-finalerna nu i Tokyo. Alla finalisterna i 100 m kommer att ha sina rötter i Västafrika. Topp tio i maraton kommer ha rötterna i Östafrika. Inga simmare kommer att ha sina rötter i Afrika. Slump, uppfostran, socioekonomiska faktorer? Svaret är givetvis genetik.

En kombination av de ovan nämnda. Ej enbar genetik
Citera
2021-07-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Vad är problemet med UK's uttalande?

(A) Anses det osant, dvs invandringen som sker nu är inte en belastning?

(B) Det är sant, men det skall inte sägas? Det kan ju anses vara förtal att säga sanningen i Sverige, till och med att citera offentliga handlingar.

(C) UK har inte nog specificerat att invandringen på 1600-talet var bra för Sverige, så hans uttalande var inte universellt sant?

(D) Det finns invandrare i dagens Sverige som bidrar positivt, så problemen med invandringen får inte nämnas för då blir de kränkta?

Måste vara D.
Det tog väl bara 30 sekunder innan aftonbladet journalister hotade med att åka hem, så kan vi ju inte ha det
Citera
2021-07-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Nä? Det säger dem inte? Detta har vi för i helvete sagt sedan i mitten av 2000-talet. Men sent ska syndaren vakna. Hette att vi var rasister och allt möjligt skit tidigare. Dra åt helvete med er jävla landsförrädare. Sveriges undergång kunde helt förhindrats, om än med en del problem, men det var åtminstone möjligt.

Men numera? Glöm det. Folk som inte lyssnade ifrån början är de som har detta på sina händer. Hatar fan i mig majoriteten av mina landsmän. Att jag delar gener med er är fan något jag nästan skäms över.

Jävla undermänniskor svenskar är.
Håller med, jävla svenskmuppar och nu ska han ut och be om ursäkt på typiskt svenskt vis, näää men så menade jag ju aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in