Citat:
Ursprungligen postat av
tompax2
Du påstår att det är skillnader i IQ rent genetiskt. Då är det också du som måste lägga fram fakta om du skall bli trovärdig.
Om du tror på tomten och på allvar menar att tomten existerar. Då är det ju också du som måste övertyga den stora massan och inte tvärtom. Det är inte vi som skall behöva övertyga dig om att tomten inte finns.
Hej, jag vet inte om jag är övertygad ännu om hur stora skillnaderna i IQ mellan olika etniciteter faktiskt är, vissa officiella undersökningar visar bland annat att Somalier i snitt har 70 IQ, vilket skulle göra dem praktiskt taget efterblivna. Vissa av dessa skillnader kan bero på utformningen av själva testet bland annat.
Däremot måste jag ändå saga att den som påstår att det naturliga antagandet är att IQ mellan etniciteter är lika är den som gör det mest underliga uttalandet och därmed har bevisbördan.
Ingen verkar ju motsäga sig att olika etniciteter kan skilja sig på rätt markanta sätt i längd, vikt, hormonell sammansättning, färg, lynne, blodtyp, hårtyp, et.c. et.c. Att IQ på något sätt skulle vara helt jämt och lika mellan folken vore ju rent anmärkningsvärt. Intelligenskvoten följer teoretisk humanism, det vore nästan så udda att det skulle vara en indikation på "Intelligent Design".