2021-07-08, 17:45
Medlem
S och Mp har väl nu gjort det svårare för invandrare att få permanent uppehållstillstånd.

Vad Sverige kan göra är att på inte något sätt stödja krig i det oroliga Mena . Så det inte skapas flyktingströmmar därifrån. Visst Sverige är ingen stormakt men något kan väl
Sverige göra, inte gå med i Nato, kanske gå ut ur EU, för de vill på sikt ha gemensamt försvar
Citera
2021-07-08, 17:46
Medlem
Citat från Tuffe Uffe :"De som borde be om ursäkt är de politiker som år efter år har makten att göra något men låter utanförskapet, arbetslösheten och kriminaliteten bara växa, samtidigt som de röstar igenom lagar som avsiktligt ökar invandringen till Sverige”.
Vi kan ju börja med Fredrik Reinfeldt då!
Citera
2021-07-08, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Sympatiserar med detta men styrkan saknas inom det svenska kollektivet. Planen har alltid varit ordning via kaos. Kristersson var senast ner till Bilderberg (de som verkligen bestämmer). Nu väntar den mångkulturella polisstaten. The Endgame.

Eliten vill egentligen inte ha mångkultur i sig. De vill tränga in hela mänskligheten i en enda kulturlös, atomiserad grå massa. Allting de säger sig förespråka (tolerans, öppenhet etc. etc.) är dubbeltänk och projicering. De har medvetet förvandlat samhället till en enda stor neurotisk, klaustrofobisk mindfuck för att tära på oss mentalt. De behöver allt detta kaos de själva falsk flaggar fram eller utnyttjar nyttiga idioter till både höger och vänster, antisociala incel nynazister såväl som grönhåriga vänsterliberala woke feminister som ved på brasan för att sedan positionera sig själva som frälsare och räddarna i nöden med lösningen på allt elände de själva egentligen manat fram. Tes > Antites > Syntes. Att Kristersson yttrar sig såhär passar som hand i handske för den övergripande agendan. Skulle inte förvåna mig om Kristersson av Bilderbergarna gavs uppdraget att bli ett nytt ansikte för den kontrollerade höger oppositionen och för att på sikt stigmatisera Nationalism och Konservatism ytterligare via diverse kontroproduktivt jönseri likt hur det hela gick till med Trump i USA. SD spelar däremot redan lite utav den rollen här i Sverige. Att vara skurken de vänsterliberala teknokraterna behöver och kan peka på.
Citera
2021-07-08, 17:52
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
S och Mp har väl nu gjort det svårare för invandrare att få permanent uppehållstillstånd.

Vad Sverige kan göra är att på inte något sätt stödja krig i det oroliga Mena . Så det inte skapas flyktingströmmar därifrån. Visst Sverige är ingen stormakt men något kan väl
Sverige göra, inte gå med i Nato, kanske gå ut ur EU, för de vill på sikt ha gemensamt försvar

Inte stödja krig??!! Vet du hur många miljarder svenska staten drar in på bara vapenexport? Och det har pågått i säkert 50 år.. Och skulle sverige sluta med vapentillverkning och vapenexport skulle vi inte ha råd med alla bidrag och bistånd till höger och vänster.. Och du kanske måste börja jobba på riktigt oxå...
Citera
2021-07-08, 17:52
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Du påstår att det är skillnader i IQ rent genetiskt. Då är det också du som måste lägga fram fakta om du skall bli trovärdig.

Om du tror på tomten och på allvar menar att tomten existerar. Då är det ju också du som måste övertyga den stora massan och inte tvärtom. Det är inte vi som skall behöva övertyga dig om att tomten inte finns.

Hej, jag vet inte om jag är övertygad ännu om hur stora skillnaderna i IQ mellan olika etniciteter faktiskt är, vissa officiella undersökningar visar bland annat att Somalier i snitt har 70 IQ, vilket skulle göra dem praktiskt taget efterblivna. Vissa av dessa skillnader kan bero på utformningen av själva testet bland annat.

Däremot måste jag ändå saga att den som påstår att det naturliga antagandet är att IQ mellan etniciteter är lika är den som gör det mest underliga uttalandet och därmed har bevisbördan.

Ingen verkar ju motsäga sig att olika etniciteter kan skilja sig på rätt markanta sätt i längd, vikt, hormonell sammansättning, färg, lynne, blodtyp, hårtyp, et.c. et.c. Att IQ på något sätt skulle vara helt jämt och lika mellan folken vore ju rent anmärkningsvärt. Intelligenskvoten följer teoretisk humanism, det vore nästan så udda att det skulle vara en indikation på "Intelligent Design".
Citera
2021-07-08, 17:53
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Är det inte lite synd när en partiledare för ett av Sveriges största partier gör en sådan rent ut sagt korkad och värdelös problemanalys som M gör i detta fall??

Att vi har samhällsproblem är inget som någon nekar till. Men att dessa skulle bero på invandringen, hur stor är den chansen?? Riskerar inte detta fullständiga korkade uttalande, att dölja de riktiga problemen som Sverige står inför??

Tänker resursbrist inom sjukvården, både ekonomiskt och personal.
Tänker resursbrist inom rättsväsendet, både ekonomiskt och personal.
Tänker en inkompetent aktör inom arbetsmarknadspolitiken, nämligen AF.
Tänker en ickefungerande bostadspolitik.
Tänker att vi har Försäkringskassan, varför den myndigheten är ett samhällsproblem behöver man ju kanske inte djupdyka för att förstå :-D
Tänker att vi har en skola som inte alls utbildar eleverna.

Visst skulle man ju kunna skylla allt detta på invandrarna, men kommer Polisen och skolan börja fungera bättre då?? "Ja, men om man minskar belastningen på en dålig myndighet så kanske den fixar sitt uppdrag" säger då den som fortfarande vill lägga över ansvaret på invandrarna. Och ja, visst är det kanske så, och minskar vi kraven på läkarnas utbildning, så kommer ju fler kunna bli läkare, men är det verkligen en lösning?? En polismyndighet som är värdelös, kommer vara lika värdelös när alla invandrare är tillbaka i sina hemländer, tror ju i varje fall jag.

Om din poäng är att invandringen till Sverige är ett symptom på ett djupare problem, en ruttenhet och korruption hos Staten, så håller jag med dig. Att fixa invandringen skulle inte lösa det djupare - kanske kulturellt betingade - problemet som Sverige uppenbarligen har. Jag tror de etablerade Medierna är boven, och såklart Sossarna som är den förhärskande ideologin i alla hundratals myndigheter. Detta löses inte över en dag, vet inte om vi ens är i närheten av att lösa det. Men att bli Sverigevän är ett steg på vägen.
Citera
2021-07-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Om din poäng är att invandringen till Sverige är ett symptom på ett djupare problem, en ruttenhet och korruption hos Staten, så håller jag med dig. Att fixa invandringen skulle inte lösa det djupare - kanske kulturellt betingade - problemet som Sverige uppenbarligen har. Jag tror de etablerade Medierna är boven, och såklart Sossarna som är den förhärskande ideologin i alla hundratals myndigheter. Detta löses inte över en dag, vet inte om vi ens är i närheten av att lösa det. Men att bli Sverigevän är ett steg på vägen.

I så fall är ju frågan, på vilket sätt löser Sverigevänner det?? Just nu pågår ju ingen som helst debatt angående hur man ska lösa något av alla de problem jag räknade upp, förutom med lösningen "kasta ut alla invandrare". Och hur skulle det kunna lösa något?
Citera
2021-07-08, 18:00
Medlem
LenaPauls avatar
Tuffe uffes eget parti är största orsaken till att vi har så enorm invandring

Psykopaten fredric Reinfeldt som företräder han var den som tyckte alla kriminella kan få ny identitet o bidrag i Sverige

Moderaterna rev upp Lucia beslutet o öppnade dörrarna totalt för alla som ville ha asyl utan anledning

Som vanligt är idioter på flashback helt historie lösa o minns inte vad som hände för 7-8 år sen. Pajas parti är vad M är.

Enda landet i världen som har ensamkommande unga män vi får tacka M för det
Citera
2021-07-08, 18:01
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Du påstår att det är skillnader i IQ rent genetiskt. Då är det också du som måste lägga fram fakta om du skall bli trovärdig.

Om du tror på tomten och på allvar menar att tomten existerar. Då är det ju också du som måste övertyga den stora massan och inte tvärtom. Det är inte vi som skall behöva övertyga dig om att tomten inte finns.

Korrelation mellan intelligens och etniskt ursprung är minerad mark. Det finns mycket att läsa om det på nätet. Här är en länk till en inledande läsning:
https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Jag tycker det är märkligt att vissa människor hårdnackat anser att alla människor föds som oskrivna blad och att DNA bara påverkar utseende. Det kan tyckas vara en fin tanke att inget är förutbestämt och att alla människor har samma möjligheter. Men det är ju bara ljug.

Notera att mätningar av olika populationer givetvis ska bedömas på gruppnivå, alltså om man undersöker ett större antal individer så klickar statistiken in. På individnivå går det naturligtvis inte att säga någonting.
Citera
2021-07-08, 18:02
Medlem
löls avatar
Så sjukt hahaha.

Nej då, invandringen lyset med sin positiva stråle på hela landet... jajamensan =)
Invandringen är ett politiskt beslut. Därmed underkänt... Punkt. Hur svårt ka det vara.
Sen att vänstern vill få invandringen som en folkgrupp är patetiskt.. Invandringen ÄR ett politiskt beslut
Citera
2021-07-08, 18:02
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Förutom att det där var bland det mest sinneslöa jag läst på bra länge, så vill jag bara påpeka att det en ren omöjlighet att bevisa att detta ens skulle vara i närheten av sanningen, då det finns alldeles för många omkringliggande faktorer som påverkar alldeles för mycket.

Förklara gärna hur "socioekonomiska faktorer" får afrikaner att bete sig på precis samma sätt oavsett om de lever i Somalia eller en svensk förort. De skjuter varandra i huvudet vart de än bosätter sig, medan vita bygger raketer till månen oavsett om vi är nordbor eller vita sydafrikaner (se Elon Musk).

Är det mer fritidsgårdar som behövs? Mer bidrag? Vilka är de "omkringliggande faktorer" du behöver för att förklara att de mörka alltid beter sig sämre än vita i precis alla avseenden? Alltid, överallt. Jag håller inte andan i väntan på svar.
Citera
2021-07-08, 18:03
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Hej, jag vet inte om jag är övertygad ännu om hur stora skillnaderna i IQ mellan olika etniciteter faktiskt är, vissa officiella undersökningar visar bland annat att Somalier i snitt har 70 IQ, vilket skulle göra dem praktiskt taget efterblivna. Vissa av dessa skillnader kan bero på utformningen av själva testet bland annat.

Däremot måste jag ändå saga att den som påstår att det naturliga antagandet är att IQ mellan etniciteter är lika är den som gör det mest underliga uttalandet och därmed har bevisbördan.

Ingen verkar ju motsäga sig att olika etniciteter kan skilja sig på rätt markanta sätt i längd, vikt, hormonell sammansättning, färg, lynne, blodtyp, hårtyp, et.c. et.c. Att IQ på något sätt skulle vara helt jämt och lika mellan folken vore ju rent anmärkningsvärt. Intelligenskvoten följer teoretisk humanism, det vore nästan så udda att det skulle vara en indikation på "Intelligent Design".

seriöst! Även inom samma etniska grupp skiljer sig längd,vikt,färg etc. Alla svenska är icke blåögd och blonda. Se SD:s Jimmy ser ut som en invandrare….

Påtal om etnicitet! ( of topic)

Begreppet i sig är problematiskt….

Enligt nutida definition är etnicitet ett dynamiskt begrepp. Det innebär att gruppers självidentifikation förändras under historiska, ekonomiska, sociala och politiska processer. Förhållandet mellan etniska grupper bör förstås som sociala processer. Etnicitet har därmed att göra med social klassificering och grupprelationer. Vidare betyder etnicitet olika mycket i olika kontexter liksom i olika historiska skeenden. Genom betoningen av gruppers ömsesidiga sociala och kulturella identifikation och av identifikationernas föränderlighet understryks också sambandet mellan etnicitet och politisk-ekonomiska förhållanden.
Senast redigerad av Proklos 2021-07-08 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in