Citat:
Jo, jag känner en och annan fd. sosse som gått över till SD (direkt) utan att "mellanlanda" hos M. Just pga. att de anser att det är det enda parti som talar ur skägget vad gäller migration/integration.
Men vad gäller skattefrågan så behövs det ju komma in skatt, det är en solidarisk handling för de som har det sämst ställt och för hela vår välfärd som jag gärna bidrar med. Och som rent av har kommit mig själv till gagn under en period då jag pga. arbetsrelaterad skada inte kunde jobba. Då ser man hur viktig den där skatten är för att man ska ha ett drägligt liv på sin väg tillbaka till arbetslivet. Jag ser det också i den fina utbildning mina barn får. Eller mina äldre släktingar får inom äldreomsorgen och när de har behövt sjukhusvård. Jag har själv behövt sjukhusvård och då varit åter tacksam över att det inte kostade mig så mycket, tack vare skatten vi betalar in. Att betala skatt är en solidarisk handling som kommer ens medmänniskor och en själv till gagn när de/man själv bäst behöver den. Så jag är definitivt röd och ser att skatten behövs för att vi ska kunna ha en fin välfärd där vi värnar alla. Men detta får givetvis inte utnyttjas och felriktas. Det måste fasiken vara ordning och reda.
Men vad gäller skattefrågan så behövs det ju komma in skatt, det är en solidarisk handling för de som har det sämst ställt och för hela vår välfärd som jag gärna bidrar med. Och som rent av har kommit mig själv till gagn under en period då jag pga. arbetsrelaterad skada inte kunde jobba. Då ser man hur viktig den där skatten är för att man ska ha ett drägligt liv på sin väg tillbaka till arbetslivet. Jag ser det också i den fina utbildning mina barn får. Eller mina äldre släktingar får inom äldreomsorgen och när de har behövt sjukhusvård. Jag har själv behövt sjukhusvård och då varit åter tacksam över att det inte kostade mig så mycket, tack vare skatten vi betalar in. Att betala skatt är en solidarisk handling som kommer ens medmänniskor och en själv till gagn när de/man själv bäst behöver den. Så jag är definitivt röd och ser att skatten behövs för att vi ska kunna ha en fin välfärd där vi värnar alla. Men detta får givetvis inte utnyttjas och felriktas. Det måste fasiken vara ordning och reda.
Man kan inte vara så solidarisk att man hamnar hos kronofogden. En stor del av den skatt du betalar hamnar i planeringen och kostnaden för folk som ännu inte ens har kommit hit. Nybyggnationen blir till stor del soc-lägenheter för migranter. De flesta kommunerna går idag minus av just den anledningen. På vilket sätt gynnar det skattebetalarna? Kostnaden för migrationen gör att lönerna för offentligt anställda hålls nere och pensionerna släpar efter sedan decennier. För att inte hamna hos socialen för att täcka minus i din pension behöver löntagare idag pengar över för att pensionsspara. Det enda sättet är att sänka skatten. Solidaritet gäller bara om staten levererar och det gör den inte.
seriöst! Även inom samma etniska grupp skiljer sig längd,vikt,färg etc. Alla svenska är icke blåögd och blonda. Se SD:s Jimmy ser ut som en invandrare….