Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-07, 13:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Mer info finns i tråden om mordet som jag länkat för några inlägg sedan.

Tackar!
Citera
2021-07-07, 13:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allshallperish
Det verkar nu stå klart att det är samma person som är anhållen, som också var misstänkt för mordet på 60-åringen.

Någon som har koll på vem den här personen är?

MGM:

M*ximilian A*mén
*=a *=l

Född: 01

Enligt uppgifterna i den tidigare tråden om mordet i sörbybacken.
Citera
2021-07-07, 14:14
  #27
Medlem
Det stämmer ju också in på Drakenbergsgatan 28.

Jag bor relativt nära Sörbybacken, och jävlar vad det luktade brandrök imorse.
Känns skönt att en mördare i relativ närhet nu inte går lös längre.
Har hållit mig borta från reträtten med omnejd senaste året, trots att det är så bra motionsspår och hundpromenad.
Citera
2021-07-07, 15:59
  #28
Medlem
Lite OT.

Varför anställer svt personer som inte kan prata flytande svenska?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-kvar-pa-plats
Citera
2021-07-07, 16:32
  #29
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLulle
MGM:

M*ximilian A*mén
*=a *=l

Född: 01

Enligt uppgifterna i den tidigare tråden om mordet i sörbybacken.
IG-profilen jag såg tillhörde tydligen en annan med identiskt namn.
__________________
Senast redigerad av oldeuboi 2021-07-07 kl. 16:51.
Citera
2021-07-07, 16:47
  #30
Medlem
naujnods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det kan omöjligt stämma, om det skall vara en labil enstöring. Kolla in den killens Instagram. Han verkar vara utåtriktad, snygg, stort kontaktnät osv. Känns verkligen som fel person. Givetvis kan jag ha fel, men det stämmer ju knappast in på beskrivningen av den tidigare MGM för mordet på 60-åringen.

Det finns en namne som bor i Göteborg, och det är den personen du hittat på IG. Alltså inte enstöringen i Örebro. Kolla istället M*x Al*én på Facebook.
Citera
2021-07-07, 16:51
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det kan omöjligt stämma, om det skall vara en labil enstöring. Kolla in den killens Instagram. Han verkar vara utåtriktad, snygg, stort kontaktnät osv. Känns verkligen som fel person. Givetvis kan jag ha fel, men det stämmer ju knappast in på beskrivningen av den tidigare MGM för mordet på 60-åringen.
Du kollar nog fel killes instagram. Det finns en M*ximilan med samma efternamn utanför Göteborg.
Citera
2021-07-07, 16:51
  #32
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naujnod
Det finns en namne som bor i Göteborg, och det är den personen du hittat på IG. Alltså inte enstöringen i Örebro. Kolla istället M*x Al*én på Facebook.
Ah, okej. Antog att namnet var så pass unikt att det bara fanns en sådan. Tack för upplysningen!
Citera
2021-07-07, 22:50
  #33
Medlem
Kvinnan som är skriven på samma adress som MGM verkar trots allt vettig. Chef och akademisk utbildning. Kan det vara mamman tro?
Citera
2021-07-08, 08:54
  #34
Medlem
AreYouBacks avatar
Som man bäddar får man ligga. Kan man inte hålla galningar inlåsta eller påtvingad fotboja då blir det som det blir. Grattis Sverige. LOL
Citera
2021-07-08, 09:38
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Kvinnan som är skriven på samma adress som MGM verkar trots allt vettig. Chef och akademisk utbildning. Kan det vara mamman tro?

Örebro är en liten stad så jag har frågat runt lite.
Verkar som mamman satt sin egen karriär framför sina barns bästa.
Det är andra gången inom ett år som hennes son sitter häktad för ett grovt brott. Han är dessutom bedömd som psykiskt sjuk.
Många unndrar varför mamman inte haft mer koll o sett till att sonen fått vård eller iaf inte utfört nya grova brott o flera tror hon har missbruks-problem eller har någon diagnos.
Enligt skatteverket finns det ett till minderårigt barn på adressen. Så hoppas att polisen och soc hämtar barnet innan nåt händer...
Citera
2021-07-08, 17:04
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losvatoslocos
Örebro är en liten stad så jag har frågat runt lite.
Verkar som mamman satt sin egen karriär framför sina barns bästa.
Det är andra gången inom ett år som hennes son sitter häktad för ett grovt brott. Han är dessutom bedömd som psykiskt sjuk.
Många unndrar varför mamman inte haft mer koll o sett till att sonen fått vård eller iaf inte utfört nya grova brott o flera tror hon har missbruks-problem eller har någon diagnos.
Enligt skatteverket finns det ett till minderårigt barn på adressen. Så hoppas att polisen och soc hämtar barnet innan nåt händer...

Ja låt oss skylla på en kvinna att denna dåre agerat som ett tvättäkta psyko.
Incel much?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback