2021-07-07, 02:04
Medlem
Någon som vet något om detta?

Just nu brinner det igen bakom Sörbybacken i Örebro. Det är fjärde villabranden sedan 24 juni. Samtliga tre bränder rubriceras som mordbrand av polisen, skriver SVT.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...s-under-natten

Är det en ny örebropyroman i farten?
Citera
2021-07-07, 02:12
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Vi flyttade hit just för att komma bort från oroligheter. I natt vaknade vi av räddningspådraget som körde förbi och parkerade i närheten, berättar hon.

Verkar bli svårare och svårare att flytta till en lugn oas.
Citera
2021-07-07, 06:23
Medlem
Flyttade inte gryningspyromanen till Örebro?
Citera
2021-07-07, 06:31
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Jo. Men han är väll inlåst igen?
Citera
2021-07-07, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Jo. Men han är väll inlåst igen?
Han blev inplockad men släpptes väl efter en månad? Har för mig att han villebo i Örebro, men jag vet inte.

Läste i NA att han släpptes i april, men vägrade fotboja och fick sitta en månad till. Släpptes i maj.
Han krävde att vistelseorten ändrades från Västerås till Örebro. Så, ska man säga grattis Örebro?
Senast redigerad av Litenensam 2021-07-07 kl. 06:39.
Citera
2021-07-07, 07:12
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han blev inplockad men släpptes väl efter en månad? Har för mig att han villebo i Örebro, men jag vet inte.

Läste i NA att han släpptes i april, men vägrade fotboja och fick sitta en månad till. Släpptes i maj.
Han krävde att vistelseorten ändrades från Västerås till Örebro. Så, ska man säga grattis Örebro?

Där ser man. Borde kunna döma en så samhällsfarlig person till förvaring (på institution. För mig får han gärna tre mål om dagen, rena kläder och dusch så länge han sitter där).

Dock är det långt i från den enda i trakten som gillar att elda. Dessutom brukar han väll ge sig på speciella objekt?
Citera
2021-07-07, 07:35
Medlem
GP sitter inne igen. Fick 15 dagar stod det för några dagar sedan så han är det inte. Nu har de gripit en man i 20-årsåldern och vill inte kommentera mer än så. Mina slantar sätter jag på killen som kom undan mordet i Sörbyskogen härom året. Någon som vet ålder och om han bor kvar i Tybble?
Citera
2021-07-07, 09:01
Medlem
Skibladners avatar
20-åring gripen. Borde vara rätt idiot man har anhållit.
Senast redigerad av Skibladner 2021-07-07 kl. 09:50.
Citera
2021-07-07, 09:14
Medlem
Den person som misstänktes för mordet som skedde i samma område för drygt ett år sen var väll även han i 20års åldern? Det gick väll även att läsa att denne kille inte var helt klar i huvudet heller, på nått sätt känns det inte otänkbart att det skulle kunna vara samma gärningsman.
Citera
2021-07-07, 09:56
Medlem
Klappasäftens avatar
Detta är man som haft uppsåt att döda. Han har försökt bränna upp fyra hus varav flera huserat människor som låg och sov. Jag hoppas på livstids fängelse och namn och bild på förövaren.
Citera
2021-07-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Detta är man som haft uppsåt att döda. Han har försökt bränna upp fyra hus varav flera huserat människor som låg och sov. Jag hoppas på livstids fängelse och namn och bild på förövaren.
Låter som någon antisocial/utvecklingsstörd som bor i grannskapet. Borde inte vara så svårt att lista ut vem 20-åringen är.
Citera
2021-07-07, 10:22
Medlem
Här är tråden om mordet i samma område där MGM skulle kunna passa som GM även här: (FB) 2020-02-23 Misstänkt mord Örebro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in