Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-28, 14:18
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som sagt, dömd via indicier är inte första (eller sista) ggn det görs om han blir fälld.

Om en ungdom har så dåligt självförtroende att den behöver göra sig mer "intressant" och dra till med i en rättegång att han strypt en katt säger ganska mycket om hur det står till i huvudet på honom. Dessutom har han erkänt att han var ute efter djur i allmänhet... igelkottar mm. Han behöver låsas in på någon psykplats och genomgå en stor sinnesundersökning innan något mer allvarligt händer.

I detta fall kan inte någon inom vården/polisen säga att... vi såg det inte komma... Allt är uppenbart, han mår absolut inte bra! Vad det beror på är svårt att säga, undrar vilket stöd han fått/ej fått av sina föräldrar under uppväxten?

Vad är det som gör att du är så övertygad om att han är oskyldig till allt han varit misstänkt för under årens gång? Att det skulle vara en "rättsskandal" om han blir dömd?

Skulle någon annan haft skorna på sig så är det väl hans bror, som vad jag uppfattat, även varit med vid något tillfälle vid bränderna?

Finns det något speciellt skäl till att du inte nämner att han dödat en människa?

Max är helt klart en potentiell seriemördare och tyvärr verkar Örebro verka för att så ska bli.
Citera
2022-03-28, 16:39
Medlem
Akvavitaes avatar
Två av tre symptom i McDonalds triangeln. Mordbränneri och djurplågeri. Undra om han har problem med sängvätning oxå?
Citera
2022-03-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tybblekullen
Jag tror inte han är oskyldig till nåt han misstänkts ha gjort. Men: det ska vara ställt bortom all rimlig tvivel att han är gärningsman och i detta fall är det inte så. "Bevisningen" är mycket svag. Rättsskandal är det om man kan dömas på så dåliga grunder.

Har du fler detaljer kring utredningen, du som verkar ganska insatt? Något som inte har kommit fram här på Flashback redan.
Citera
2022-03-29, 02:41
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvavitae
Två av tre symptom i McDonalds triangeln. Mordbränneri och djurplågeri. Undra om han har problem med sängvätning oxå?

Bra fråga...

Kanske därför myndigheterna chillar med honom eftersom de vet att han inte kissade i sängen som barn och därför inte utgör någon fara Släpp honom fri! Han är snäll!

Det här är fan inte bra, att han redan i så här unga år lattjar med rättsväsendet och undkommer straff för sina fasliga dåd. Helvete. Ber för att polisen sätter span på honom 24/7.
Citera
2022-03-29, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Finns det något speciellt skäl till att du inte nämner att han dödat en människa?

Max är helt klart en potentiell seriemördare och tyvärr verkar Örebro verka för att så ska bli.

Varför skulle jag nämna det i en tråd som handlar om bränderna han är misstänkt för?

Mordet som han var misstänkt för har en egen tråd (som du själv skrivit i) och misstankar kvarstår ej vad jag vet.

Om du VET att han har dödat en människa råder jag dig att kontakta polisen!
Citera
2022-03-29, 15:44
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Varför skulle jag nämna det i en tråd som handlar om bränderna han är misstänkt för?

Mordet som han var misstänkt för har en egen tråd (som du själv skrivit i) och misstankar kvarstår ej vad jag vet.

Fallet anses väl vara polisiärt uppklarat med Max som gärningsman, men det går inte att ta det till åtal tyvärr. Så nog fan är han skyldig.
Citera
2022-03-30, 02:10
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:

Misstankar kvarstår verkligen😂 Det finns ingen alternativ gärningsman. Dock tyckte inte åklagaren att han kunde väcka åtal.
Citera
2022-03-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Misstankar kvarstår verkligen😂 Det finns ingen alternativ gärningsman. Dock tyckte inte åklagaren att han kunde väcka åtal.

Nu tillhör detta en annan tråd som jag skrev i mitt inlägg (misstanke ang mordet).

Men... har åklagaren uttryckt sig att misstankar kvarstår (när han blev släppt)?

Att det inte finns någon alternativ GM misstänkt behöver inte betyda att det är denne kille som är skyldig. Nåja, vi kanske ska ta det i den rätta tråden eftersom det redan finns en...

Mitt svar var ursprungligt till en ts som säger att M är mördare... vilket inte är bevisat för i så fall hade M varit inlåst.
Citera
2022-04-07, 08:52
Medlem
Lite nya uppgifter från NA idag.

Den misstänkte mordbrännaren riskerar att på nytt sättas bakom lås och bom. Idag tas ett av fallen upp i Göta Hovrätt (rättegång idag och i morgon fredag).

- de båda åtalade kommer att vara på plats

- Åkl lämnat in nya bevisuppgifter vad gäller skoavtrycken (bättre bilder)

- i bevisningen ingår även hemlig buggning i en bostad. 17-årigen (antar att det är brorsan) bekräftar att han varit på platsen men förnekar att han tänt på huset.

Hoppas att de kommer till sans och låser in denne kille på ett ställe där han får hjälp.
Citera
2022-04-12, 00:26
Medlem
Citat:
Lite nya uppgifter från NA idag.

Den misstänkte mordbrännaren riskerar att på nytt sättas bakom lås och bom. Idag tas ett av fallen upp i Göta Hovrätt (rättegång idag och i morgon fredag).

- de båda åtalade kommer att vara på plats

- Åkl lämnat in nya bevisuppgifter vad gäller skoavtrycken (bättre bilder)

- i bevisningen ingår även hemlig buggning i en bostad. 17-årigen (antar att det är brorsan) bekräftar att han varit på platsen men förnekar att han tänt på huset.

Hoppas att de kommer till sans och låser in denne kille på ett ställe där han får hjälp.

Någon som vet hur det har gått?
Citera
2022-04-12, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Någon som vet hur det har gått?

Lite utdrag från vad som stod i NA igår:

"Nu har Göta hovrätt beslutat att mannen ska vara på fri fot i väntan på att domen skall falla.
Den 22 april planerar hovrätten att meddela domen.

Rättegången kring de fyra senaste bränderna, som inträffade juni - juli förra året, avslutades nyligen i tingsrätten.
Dom i det målet väntas komma 14 april."

Så... han har mycket "spännande" att se fram emot!
Att han blivit släppt tyder väl dessvärre på att han kommer att gå fri.
Hoppas i så fall att någon anmäler honom för det han erkänt, strypt/flått/styckat en katt (det kan man väl inte få göra utan att det blir något straff?!).
Citera
2022-04-12, 09:07
Bannlyst
Kan någon ladda upp alla filerna igen för dom fungera inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in