2021-07-05, 20:03
Medlem
CommonSenses avatar
"fukin" "Mannen" bara där så inser man han nivå, en person som är 40+ men pratar som en snorunge
Citera
2021-07-05, 23:49
Medlem
Ser ingen mening med att diskutera debatten utan att ha sett den i sin helhet.

Jag tycker att den ger ett tidstypiskt exempel på hur vissa diskussioner ser ut i Sverige, en del kommer ser se den livstidsdömda(sic!) mördaren som vinnare.

En del kommer se Hanif Bali som enkel vinnare pga hans överlägsna argumentation och förklaringsmodeller.

För de allra flesta som orkade se debatten i sin helhet så får man hoppas att dom lyssnar och förstår Bali’s utläggningar om hur saker och ting faktiskt fungerar, eller hur det gått till.
Det känns som att hela grejen är riktad mot invandrare som har låg förståelse för varför bidrag kan sina och varför brott är fel eller de som helt enkelt söker bättre förebilder än livstidsdömda kommunistiska rappare.

Tycker att det verkar som att dom kunde enas om vissa saker och att även Leo lyckades klämma fram nån vettig ståndpunkt.

Men med det sagt så är det rent tragiskt att liknande samtal ska behöva föras och än värre är att de som skaparkraft dom stora problemen idag knappast lyssnar på varken Hanif Bali eller mördaren Leo ”nära hjärtattack” Carmona.
Citera
2021-07-06, 00:03
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag anser att Bali vann. Håller med om att legalisera marijuana för att få ned gängens inkomster, samt det där med längre straff, dra ned på straffrabatt etc. Dels för att ge offer upprättelse, samt att hålla multikriminella, livsstilskriminella borta från gatan. Blir lack över Kinesens bristande respekt att kalla Bali för husblatte. Fånigt också att han sitter garvar när Bali nämner att män blir lugnare med åren när t ex testot går ned. Det är ju inte precis som att Kinesen springer runt nu och säljer droger eller utför avancerade rån. Han själv är ju ett exempel på att man lugnar ned sig med åren. Blir fånigt när han sitter och snackar om att sälja braj är en kort rush i den kriminella karriären, finns väl inget annat man kan dra in så mycket pengar på så enkelt som ung livsstilskriminell, eller jobba som springare. Det är ju för fan det som ligger bakom mycket av skjutningar, krigas om vem som får sälja och var någonstans det får säljas. Fett skumma kommentarer från Kinesen.
Citera
2021-07-06, 00:27
Medlem
JBernards avatar
Vad tror ni ”kinesen” har för IQ? Över 80? Vilken jävla skräpmänniska.
Citera
2021-07-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag anser att Bali vann. Håller med om att legalisera marijuana för att få ned gängens inkomster, samt det där med längre straff, dra ned på straffrabatt etc. Dels för att ge offer upprättelse, samt att hålla multikriminella, livsstilskriminella borta från gatan. Blir lack över Kinesens bristande respekt att kalla Bali för husblatte. Fånigt också att han sitter garvar när Bali nämner att män blir lugnare med åren när t ex testot går ned. Det är ju inte precis som att Kinesen springer runt nu och säljer droger eller utför avancerade rån. Han själv är ju ett exempel på att man lugnar ned sig med åren. Blir fånigt när han sitter och snackar om att sälja braj är en kort rush i den kriminella karriären, finns väl inget annat man kan dra in så mycket pengar på så enkelt som ung livsstilskriminell, eller jobba som springare. Det är ju för fan det som ligger bakom mycket av skjutningar, krigas om vem som får sälja och var någonstans det får säljas. Fett skumma kommentarer från Kinesen.

Den dömde mördaren verkade ha en egen fanclub på plats, undrar vilka det var.

Som sagt, det känns för mig främmande att liknande debatter ens ska behöva föras men (och säga vad man vill om Bali) så hoppas jag att den fete kinesens följare lyckades ta till sig nåt av en person som iaf inte spenderat halva sitt liv i fängelse.
Citera
2021-07-06, 01:10
Medlem
Tråd finns: (FB) Youtubekanalen Dialogiskt
Citera
2021-07-07, 08:23
Moderator
Siegfrids avatar
Klarade av en fem minuter, sen hade jag ätit upp skämskudden.
Citera
2021-07-07, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lyssnade igenom en del tidigare idag och kan inte förmå mig att slösa bort livet på att se mer. Mina sympatier till Bali som tvingades genomlida denna "debatt". Bali hanterade det bra. Lugnt, kunnigt och systematiskt framhöll han sina argument medan Leo Carmona framstod som fullständigt obildad. Vad fick honom att tro att han med sina obefintliga kunskaper om samhället skulle kunna möta Bali i debatt. Är det något fel på karln? Narcissistisk personlighetsstörning?

Dessutom avbröts ordflödet av uttryck som "Lyssna!" "Förstår du!" "Mannen!" och annat som ytterligare sänkte intrycket av det hela.

Men, jag tror säkert Carmona och en del i publiken såg honom som vinnare.

Det är den nya trenden i det nya mera spännande svääje att grovt kriminella invandrare ska lyftas fram som "förebilder" i debatten.

Det är ju en väldigt lukrativ bransch att som kriminell byta spår när man inte orkar begå brott längre och försörja sig genom att pjata med baaarnen.

Titta på alla kriminella som bjuds in till tv soffor, lekprogram , man får skryta om sin kriminalitet och få betalt för det.

Sedan gör man som späckgrisen sebbe tax, och påstår att man träffat på gud och får den korkade församlingen att betala hans skulder till kronofogden, eftersom det klarade ju inte den framgångsrika rapparen av att betala själv.

Och idag åker mongot runt i svääje och föreläser om gud.
Man vet fan inte ifall man ska skratta eller gråta längre över det sinnessjuka land våra as till politiker har skapat.
Citera
2021-09-16, 14:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Såg nyss denna guldklimp och det är klart att Bali vann men det beror ju främst på att Kinesen är, ja, Kinesen. Han är inte vältalig och hans argument är grundade i löst sammansatt fakta och anekdoter. Det betyder inte att han har fel i allt, en massa som är fel med dagens Sverige började med Alliansen men han vet inte hur han ska förklara det. En annan sak som han säger som är helt korrekt är att sossarna inte är socialdemokrater längre men han verkar sakna kunskapen för att förklara hur och varför det är så. Istället för att ge en tidslinje över hur S successivt har rört sig från vänstern mot centern de senaste 3-4 decennierna så berättar han en anekdot om en snubbe han känner i Rinkeby.

Tycker dock att detta var fruktansvärt underhållande, vet inte varför folk tycker att det var jobbigt att se på, jag skrattade jävligt mycket
Citera
2021-10-25, 16:16
Medlem
Debatten hade inget annat värde än vad man kan få genom att intervjua Hanif Bali.

Varför någon ska behöva sitta och lyssna på den där svagbegåvade fetknoppen är ett mysterium.

Chile skickade knappast sina bästa förmågor till Sverige.
Citera
2021-10-28, 16:45
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Debatten hade inget annat värde än vad man kan få genom att intervjua Hanif Bali.

Varför någon ska behöva sitta och lyssna på den där svagbegåvade fetknoppen är ett mysterium.

Chile skickade knappast sina bästa förmågor till Sverige.

Jag orkade 10 minuter.
Sandlådenivå, en 45 årig fet
Mapucheindian utan kunskaper, men med ett Che Guevara komplex ska försöka vara skarp i en debatt…. Som en trotsig högstadieelev ungefär.
Pinsamt värre…👎
Citera
2021-12-23, 03:37
Medlem
Melmiums avatar
Leo är spot on på allt, Banif är en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in