Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Lyssnade igenom en del tidigare idag och kan inte förmå mig att slösa bort livet på att se mer. Mina sympatier till Bali som tvingades genomlida denna "debatt". Bali hanterade det bra. Lugnt, kunnigt och systematiskt framhöll han sina argument medan Leo Carmona framstod som fullständigt obildad. Vad fick honom att tro att han med sina obefintliga kunskaper om samhället skulle kunna möta Bali i debatt. Är det något fel på karln? Narcissistisk personlighetsstörning?
Dessutom avbröts ordflödet av uttryck som "Lyssna!" "Förstår du!" "Mannen!" och annat som ytterligare sänkte intrycket av det hela.
Men, jag tror säkert Carmona och en del i publiken såg honom som vinnare.
Det är den nya trenden i det nya mera spännande svääje att grovt kriminella invandrare ska lyftas fram som "förebilder" i debatten.
Det är ju en väldigt lukrativ bransch att som kriminell byta spår när man inte orkar begå brott längre och försörja sig genom att pjata med baaarnen.
Titta på alla kriminella som bjuds in till tv soffor, lekprogram , man får skryta om sin kriminalitet och få betalt för det.
Sedan gör man som späckgrisen sebbe tax, och påstår att man träffat på gud och får den korkade församlingen att betala hans skulder till kronofogden, eftersom det klarade ju inte den framgångsrika rapparen av att betala själv.
Och idag åker mongot runt i svääje och föreläser om gud.
Man vet fan inte ifall man ska skratta eller gråta längre över det sinnessjuka land våra as till politiker har skapat.