2021-06-11, 13:53
Medlem
Ja, Dialogiskt. En kanal som intervjuar andra människor och har gjort en hel del intervjuer som fått väldigt mycket visningar och stiger fort i prenumeranter, har i nuläget 42 000 prenumeranter. Huvudmannen bakom kanalen är Victor De Almeida Mendonca, ska vara ex-kriminell och suttit en del på kåken enligt honom själv. Vad kan sägas om denna kanal och vad tycker ni om den och intervjuerna? Vet någon vad Victor har suttit för? Personligen tycker jag att kanalen har en hel del intressanta intervjuer.

Kanalen: https://www.youtube.com/channel/UCti...Dyv-pSuMyj1X-w
Citera
2021-06-11, 19:12
Medlem
BaraBiffens avatar
Riktigt bra intervjuare, som dag och natt jämfört med han från framgångspodden. Spännande gäster. Jag gillar podden starkt.
Citera
2021-06-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Riktigt bra intervjuare, som dag och natt jämfört med han från framgångspodden. Spännande gäster. Jag gillar podden starkt.
Håller med om att han är bra på att intervjua, det är inte för ingenting som kanalen blivit så populär så snabbt
Citera
2021-06-11, 19:23
Medlem
När jag hör och ser Dialogiskt-snubben tänker jag samma som jag gör när jag ser eller hör Håkan Hemlin. Det vill säga att här har vi att göra med en gammal missbrukare.
Citera
2021-06-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
När jag hör och ser Dialogiskt-snubben tänker jag samma som jag gör när jag ser eller hör Håkan Hemlin. Det vill säga att här har vi att göra med en gammal missbrukare.
Jo, han berättade i en intervju som nyligen släpptes av kanalen ”Smail Now” att han missbrukade från 1994-2014.
Citera
2021-06-22, 13:30
Medlem
Han är gammal heroinist, nämns lite i den stora tråden om kriminella 80-talskändisar.
Ganska speciell snubbe, påminner mycket om den amerikanska youtubern boogie2988. Precis som boogie så anstränger han sig hårt för att vara klok och trevlig i sina videos men är helt annorlunda i andra sammanhang.
Citera
2021-06-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han är gammal heroinist, nämns lite i den stora tråden om kriminella 80-talskändisar.
Ganska speciell snubbe, påminner mycket om den amerikanska youtubern boogie2988. Precis som boogie så anstränger han sig hårt för att vara klok och trevlig i sina videos men är helt annorlunda i andra sammanhang.
Har du träffat honom privat? Hur är han i andra sammanhang?
Citera
2021-06-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Har du träffat honom privat? Hur är han i andra sammanhang?

Ja och framför allt tänkte jag på det när jag hörde honom i några poddar där han var mer avslappnad. Egentligen ingen stor grej men jag reagerade på kontrasten mellan hur han är på sin kanal. När han intervjuar folk så känns han väldigt djup och sympatisk och en väldigt bra lyssnare. Men annars är han mer omogen med lite dryg humor och har en typisk ex-gangster personlighet.
Citera
2021-07-04, 17:08
Medlem
Nu klockan 18:00 så släpps en debatt mellan Hanif Bali och Leo "Kinesen" Carmona.

https://www.youtube.com/watch?v=wtfWDBivd1I
Citera
2021-07-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Nu klockan 18:00 så släpps en debatt mellan Hanif Bali och Leo "Kinesen" Carmona.

https://www.youtube.com/watch?v=wtfWDBivd1I

Jag missade den, är den sevärd?
Citera
2021-07-04, 22:41
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Jag missade den, är den sevärd?

Om man tycker att en aggressiv kinesen, hatisk, respektlös. Och helt värdelös "debattör" är bra så tycker man säkert att det är bra. Ville bara stänga av hela tiden. Att Hanif tog sig tiden att försöka debattera mot kinesen ska han ha kudos för. Satan vad dåligt det var. En slipad politiker och en rappare.

Det var riktigt pinsamt att titta på. Och det känns som att Victor är rädd för kinesen. Det blev bara så fel.

Finns en annan också med kinesen då han mer eller mindre också blir ägd. Jag tror den snubben han förolämplar är nån SD jemitsk bög.
Senast redigerad av mr.demon 2021-07-04 kl. 22:53.
Citera
2021-07-05, 19:12
Medlem
Citat:
God kväll, mina damer och herrar. God eftermiddag, god natt, god morgon. Whatever it takes så är ni här. Lagt ord ligger. Så här ligger landet: landet ÄR i kris. Sist jag kollade så becknade de Löfven. Jag vet inte om de kommer göra köpstopp och ta tillbaka honom i slutet av veckan, det beror på hur han, vad han gör för utlägg. Kopplar ni? Det här är ingen traditionell broadcast, SVT, TV4-grej. Det här är Dialogiskt. Vi kör vårat eget löp. Och vi kommer koppla upp oss i nätet. TikTok, är ni med oss? BAM!
Så här inleds den omtalade debatten. Vad pratar han om? Jag fattar inte ett skvatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in