Hej!
Först vill jag be om ursäkt till moderator/admin för att jag skapar en ny tråd, men jag hittade ingen tråd som tar upp ämnet. (Eller så är suger jag på att söka här på Flashback)
Om jag har postat fel, så ber jag hemskt mycket om ursäkt besväret jag ställer till med - ni får gärna flytta inlägget till rätt tråd isf.
Ju, till saken: Jag har köpt hem några kartor Ksalol från FS4 och dessa kom i blister.
Dock så saknas den röda triangeln på baksidan, samt att när jag testade 1 tablet, så smakade det så sjukt mycket bitter än lite äldre Ksalol som jag har hemma från tidigare - vilka har den röda triangeln.
Jag redan har recept på 3 mg Xanor per natt, men jag brukar lägga till 0,5, 1 eller 2 mg extra Ksalol då jag har fått receptet för svåra sömnstörningar, samt att Stesolid som jag fick först (efter att ha gått igenom en sjuk resa med alla konstiga medel, innan jag fick benso) gjorde att jag kände mig helt flummigt och fördärvat i nästan en vecka. (Xanor är ju inte för sömnbesvär)
Då jag inte tålde Diazepam, så provade man olika benson och det visade sig att jag sover längst på Xanor - och har haft det på recept sedan dess.
Efter alla år så har min tolerans däremot ökat såklart och det är därför jag lägger till 0.5/1/1.5, max 2 mg extra då och då. (Jag har haft receptet i långt över 10 år nu, och har aldrig överskridit den kliniska maxdosen på 5 mg.)
Jag kan inte be om dosökning heller, då min läkare redan har sagt att han inte kommer att höja dosen över 3 mg.
Dock så måste jag lämna slumpmässiga urinprov för att få behålla mitt recept - och visar provet på opiater/opioder, så blir jag såklart av med det. Det är inte så att screening sker en gång i månaden eller med jämna mellanrum - utan, det kan gå år eller ibland bara veckor mellan tillfällen då jag måste lämna prov. (Jag får ett SMS om att inställa mig hos VC dagen efter, där en tant står och tittar kåt på min snopp, medan jag lämnar mitt prov.)
Säljaren har 5 i betyg och alla som köpt samma Ksalol, har endast skrivit positivt om tabletterna.
Så det säger mig inget om dessa är falska eller inte?
Efter lite googlande, så har jag hittat så många motsägande svar, och det är därför jag vänder mig till er och hoppas på hjälp.
På vissa sidor så står det att Galenika har tagit bort triangeln och ändrat logga på Ksalol, och att kartorna är äkta (man hade även länkat till en sida hos Galenika, där detta bekräftades att man har ändrat den grafiska profilen sedan maj 2021), medan andra påstår att tabletterna är fejka, som den här sidan:
https://bluelight.org/xf/threads/pos...cluded.912346/
(Det jag har fått hem liknar kartan längst ner på bilden, fast "fräschare" och mer proffsigt)
Jag flummar inte på benso - jag tar det endast i syfte för att sova, samt dricker sällan alkohol - typ ett halvt glas vin till, ja, säg Plankstek, missbrukar/brukar inga andra droger förutom lite Cannabis då och då - men det är min läkare helt ok med, och jag misstänker att han själv röker, eftersom han använder slangord istället för att säga "Cannabis", eller får ingen moralpanik som 99% av landets läkare, trots att Cannabis numera är lagligt för medicinskt bruk i Sverige... (Testa skriv Cannabis i fass.se om ni inte tror mig. Dessutom har jag en nära bekant som har Sativex på recept för svåra smärtor.)
Däremot så är min läkare väldig fientlig mot opiater - jag fick mig en rejäl utskällning för att jag hade tagit Citadon när jag hade ryggskott en gång, och han kallar opiater för "djävulens verktyg" - så ni kan gissa vad som händer om jag visar positivt på, ja, säg Fentanyl, eller vad för skit de stoppar i fejka Ksalol.
Jag vet därför inte hur jag ska göra?
Vågar jag ta tabletterna?
Tackar på förhand för all ev. hjälp jag kan få.
Med massor av vänliga hälsningar.