Oj den där iphonen var ju svindyr!
Personligen tenderar jag gå på Androidtelefoner eftersom jag installerar om dom och det gör att jag har samma telefon i väldigt många år. Bara att tjoffa in en nyare version, och jag kan skita i Googletjänster mm. Väldigt bekvämt.
Meeeeeen det beror på.
Det hela hänger litet på vad
du ska göra med telefonen. När du når över 4000 måste du börja tänka om det faktiskt är värt det. Flera telefoner är grymt överpresterande och hanterar shooterspel och annat och för min del (MIN) så är det bara pärlor för svin eftersom jag inte behöver det.
Ta en telefon som
Samsung A41. Den har basically det mesta man behöver och litet till och landar på 2800 ungefär. Det hela handlar om att du tittar på den och tänker "täcker den verkligen allt jag vill göra?" - om du inte har nåt utsvävande telefonliv, utan mest kollar filmer, surfar, mm - så kommer dom täcka alla dina behov mer än väl pvh litet till utan att din plånbok spricker i ansträngingen.
Tänk på det som att köpa en bil - visst det hade vart GÖTT med nån otrolig sportbil - men om du ska köra ungarna till skolan så är det litet missriktat.