2021-07-03, 21:32
Medlem
Nudelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
haha fy fan vilken handlingskraft! Lena 52 på myndigheterna hade satt kaffet i halsen om hon fick höra det här!
Ursäkta, du menar Britt-Marie 45?
Citera
2021-07-03, 21:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det bryts konstant mot lagar då vi inte har 24/7 övervakning på medborgarna.
Att vissa kommer att bryta mot lagar är inget argument för att inte ha dem, annars så kunde vi avskaffa lagar mot tex fortkörning, våldtäkt eller fortkörning.

Det är inte lagen per se jag ifrågasätter, utan hur den ska kontrolleras och efterlevas. Ska polisen stå utanför varenda hak och känna igen alla tusen kriminella i staden?
Citera
2021-07-03, 21:33
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
De styrande i vårt land har uppenbarligen mycket att lära av våra grannländer när det kommer till migration, integration och upprätthållande av lag och ordning. Kräken som saboterar vårt fina land ska jagas med blåslampa.

SD är de enda som tar sånt här på allvar.

Min bild av Moderaterna är att dom gör nåt vettigt men så gör dom minst lika mycket skit.
Bipolärt parti, tycker jag.
Citera
2021-07-03, 21:34
Medlem
gorillaglues avatar
Detta har danmark gjort länge med god effekt. https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2009/9312
Citera
2021-07-03, 21:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är inte lagen per se jag ifrågasätter, utan hur den ska kontrolleras och efterlevas. Ska polisen stå utanför varenda hak och känna igen alla tusen kriminella i staden?

Menar inte att vi skall ha övervakning för att komma in på krogen, däremot när de påträffas på krogen så skall det få konsekvenser.
Citera
2021-07-03, 21:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Menar inte att vi skall ha övervakning för att komma in på krogen, däremot när de påträffas på krogen så skall det få konsekvenser.

Därför jag anser det verka uddlöst och lite tramsigt. Hur ofta ränner polisen runt på krogen?
Citera
2021-07-03, 21:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Därför jag anser det verka uddlöst och lite tramsigt. Hur ofta ränner polisen runt på krogen?

De är där allt som oftast när det uppstår bråk, det är fler civilklädda från span än vad du tror som övervakar krogar då det ofta är tillhåll för kriminella.
Citera
2021-07-03, 21:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
De är där allt som oftast när det uppstår bråk, det är fler civilklädda från span än vad du tror som övervakar krogar då det ofta är tillhåll för kriminella.

Jo, men civila lär knappast användas för ett skitbrott som krogrännande.

Jag ser bara inte hur det här ska lyckas generera någonting.
Citera
2021-07-03, 21:54
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jo, men civila lär knappast användas för ett skitbrott som krogrännande.

Jag ser bara inte hur det här ska lyckas generera någonting.

Med ett års fängelse andra gången som du påträffas på krogen så är det närmast straffspark.
Senast redigerad av Q6 2021-07-03 kl. 22:34.
Citera
2021-07-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
https://www.politinyheder.dk/politi/...ner-og-forbud/
Fra og med torsdag er det muligt for politiet at indføre nattelivszoner i områder af byer, hvor der er mange beværtninger. Det er zoner, hvor personer der eksempelvis begår vold i nattelivet kan idømmes et nattelivsforbud, ikke må opholde sig eller færdes om natten.
[...]
Derfor har et flertal i Folketinget vedtaget at personer, der begår vold og andre typer af kriminalitet i nattelivet, kan idømmes et forbud mod at opholde sig eller færdes på værtshuse, barer og andre dele af nattelivet mellem midnat og klokken fem om morgenen i en periode på op til to år.
Det är alltså inget generellt förbud mot alla våldsdömda att någonsin gå på krogen. Det tycks vara ett särskilt och tidsbegränsat straff eller föreläggande som selektivt utdöms mot vissa personer som bedömts som olämpliga att vistas i krogmiljö. Antar att det kan jämföras med kontaktförbud, indraget körkort och spärr mot nytt körkortstillstånd, tillträdesförbud för huliganer till arenor, indragen vapenlicens och liknande åtgärder.

Det vore såklart smidigare om krogarna fick sätta upp "Whites only"-skyltar i dörren, men även Danmark är tyvärr drabbat av byråkrati.

Politiet kan give forbud mod at komme på specifikke serveringssteder og har kunnet det længe:

https://vordingborg.in/vaertshus-med...ester/16701/4/

Kan politiet i Sverige ikke give karantæne til uroelementer?
Citera
2021-07-03, 22:09
Medlem
LittleFishs avatar
Man imponeras gång på gång av Danmark.
Citera
2021-07-03, 22:16
Medlem
Citat:

Det sker jævnligt:

https://www.midtjyllandsavis.dk/arti...-422b8693b98b/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in