Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Danmark skall införa nattelivszoner och personer som är dömda för våld eller ingår i våldsnätverk skall förbjudas att besöka restauranger, pubar och delta i tex festivaler. - De kommer inte ens att få befinna sig på gatan i "zonerna". Första gången de bryter mot lagen blir det 10 000 dkr i böter. Andra gången blir det upp till ett års fängelse.
Nåt för Sverige att apa efter? Jag tycker det verkar bra att tex klanmedlemar inte får gå på retauranger eller befinna sig i vissa zoner.
Jag såg att Australien tex inte släpper in folk som är medlemar i kriminella gäng. Medlemar i tex Motorcykelklubbar och klaner har inte en chans i att resa till Australien. De blir inte insläppta helt enkelt. De får vända med första bästa flyg.
Så hur funkar det? Hur länge varar det? Vad, om det är för alltid, är ett fängelsestraff i så fall? (börjar misstänka att Danmarks rättsäkerhet och kritiken runt det har nån form av tyngd bakom sig).
I Sverige har vi enormt strikta regler för vad staten får eller inte får göra mot dig. Så kommer kräva en del problematiska saker för att få igenom.
Om det är ett del i ett straff så måste det tidsbedömmas - vad händer om säg Kulturmarxist döms för detta felaktigt? Hans fria rörelse är plötsligt satt ur spel - "allmän plats" existerar inte som begrepp osv.
Jag tror det är ett populistiskt slag i luften för den naiva väljarkåren så antar att det var därför dom genomförde det.
Det borde funka i Sverige som blivit mer och mer Europeiskt för varje dag och mer och mer lättlurade med "starka tag populismen" ... många politiker gnuggar nog händer just nu åt hur dom ska fiska röster av plattnackade naiva hemmarunkare.