2021-07-02, 19:43
Medlem
Danmark skall införa nattelivszoner och personer som är dömda för våld eller ingår i våldsnätverk skall förbjudas att besöka restauranger, pubar och delta i tex festivaler. - De kommer inte ens att få befinna sig på gatan i "zonerna". Första gången de bryter mot lagen blir det 10 000 dkr i böter. Andra gången blir det upp till ett års fängelse.

Nåt för Sverige att apa efter? Jag tycker det verkar bra att tex klanmedlemar inte får gå på retauranger eller befinna sig i vissa zoner.

Jag såg att Australien tex inte släpper in folk som är medlemar i kriminella gäng. Medlemar i tex Motorcykelklubbar och klaner har inte en chans i att resa till Australien. De blir inte insläppta helt enkelt. De får vända med första bästa flyg.
Citera
2021-07-02, 19:44
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Danmark skall införa nattelivszoner och personer som är dömda för våld eller ingår i våldsnätverk skall förbjudas att besöka restauranger, pubar och delta i tex festivaler. - De kommer inte ens att få befinna sig på gatan i "zonerna". Första gången de bryter not lagen blir det 10 000 dkr i böter. Andra gången blir det upp till ett års fängelse.

Nåt för Sverige att apa efter? Jag tycker det verkar bra att tex klanmedlemar inte får gå på retauranger eller befinna sig i vissa zoner som tex Möllan bara för att flasha sina BMWs.

Jag såg att Australien tex inte släpper in folk som är medlemar i kriminella gäng. Medlemar i tex Motorcykelklubbar och klaner har inte en chans i att resa till Australien. De blir inte insläppta helt enkelt. De får vända med första bästa flyg.
Danmark gör faktiskt något åt problemet!
Respekt!
Citera
2021-07-02, 19:47
Medlem
maxatdunders avatar
Bra förslag av Danmark, det märks tydligt att man inte daltar med brottslingar där. Har sett det själv.

Det är känt att vissa caféer i Sverige är fyllda med farliga typer som man bara vet tvättar pengar eller säljer ett och annat. Kriminella är inte jätte diskreta i Sverige.
Citera
2021-07-02, 19:51
Medlem
GodModes avatar
Finns det någon mer info om detta?
Citera
2021-07-02, 19:53
Medlem
Danmark har även gett polisen möjlighet att beslagta bilar som "vansinneskör". Bilen beslagtas av staten och säljs på auktion och pengarna går till statskassan. - Alla bilar kan beslagtas av polisen även de som är lånade eller ägda av en målvakt. - Det struntar danska staten i. Det problemet får föraren reda ut själv med bilägaren alldeles själv.

Danska staten har byråkrater för att UTFÖRA saker. I Sverige har vi byråkrater för att UTREDA saker.
Citera
2021-07-02, 19:55
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Danmark skall införa nattelivszoner och personer som är dömda för våld eller ingår i våldsnätverk skall förbjudas att besöka restauranger, pubar och delta i tex festivaler. - De kommer inte ens att få befinna sig på gatan i "zonerna". Första gången de bryter mot lagen blir det 10 000 dkr i böter. Andra gången blir det upp till ett års fängelse.

Nåt för Sverige att apa efter? Jag tycker det verkar bra att tex klanmedlemar inte får gå på retauranger eller befinna sig i vissa zoner.

Så hur funkar det? Hur länge varar det? Vad, om det är för alltid, är ett fängelsestraff i så fall? (börjar misstänka att Danmarks rättsäkerhet och kritiken runt det har nån form av tyngd bakom sig).
I Sverige har vi enormt strikta regler för vad staten får eller inte får göra mot dig. Så kommer kräva en del problematiska saker för att få igenom.

Om det är ett del i ett straff så måste det tidsbedömmas - vad händer om säg Kulturmarxist döms för detta felaktigt? Hans fria rörelse är plötsligt satt ur spel - "allmän plats" existerar inte som begrepp osv.

Jag tror det är ett populistiskt slag i luften för den naiva väljarkåren så antar att det var därför dom genomförde det.

Det borde funka i Sverige som blivit mer och mer Europeiskt för varje dag och mer och mer lättlurade med "starka tag populismen" ... många politiker gnuggar nog händer just nu åt hur dom ska fiska röster av plattnackade naiva hemmarunkare.
Citera
2021-07-02, 19:58
Medlem
Citat:

Källa?

Bra initiativ. Kriminella bör självklart få sina medborgerliga rättigheter indragna. Har du skadat en annan människa fysiskt eller psykiskt skall du sona resten av ditt liv (precis som deras offer)
Citera
2021-07-02, 20:00
Nej eftersom vinsten med en sådan lag inte står i proportion till nyttan, och för att folk inte har rätt att tycka obefogade saker.
Efter avtjänat straff så ska man vara fri, kunna gå vidare i livet och leva normalt.

Jag undrar om att förbjuda restaurangbesök och att dela upp människor och städer i olika zoner är lagligt.
Däremot bör alla kriminella västar, motorcyklar och symboler (hot) förbjudas på allmän plats.
Citera
2021-07-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Finns det någon mer info om detta?

Såg det på danska TV2. Det är redan beslutat. Inget snack. Bara verkstad. Det blir inte ens rättegång. Kriminella som uppehåller sig i nattelivet ryker direkt.

"”Det betyder, at møder vi en person, der er idømt et nattelivsforbud på et værtshus eller i en nattelivszone, falder hammeren med det samme – og det uanset om vedkommende eksempelvis er dømt for vold i nattelivet i Viborg, men træffes om natten på en bodega i Vordingborg”, siger Claus Birkelyng."

Hittade bla dessa länkar. Om Stockholm skall klara detta tar det 2 mandatperioder.

Politinyheter
https://www.politinyheder.dk/politi/...ner-og-forbud/

BT
https://www.bt.dk/politik/ny-lov-i-n...attelivsforbud
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-07-02 kl. 20:07.
Citera
2021-07-02, 20:04
Medlem
Vaxads avatar
Även fast jag generellt är pro frihet osv. så tycker jag detta är bra.

Kriminella/klaner/gäng m.m. inskränker på vanliga människors frihet genom sitt våldskapital, så det är inte mer än rätt att man tar bort deras frihet och morot i form av att visa upp sig och leva "the good life"
Citera
2021-07-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Så hur funkar det? Hur länge varar det? Vad, om det är för alltid, är ett fängelsestraff i så fall? (börjar misstänka att Danmarks rättsäkerhet och kritiken runt det har nån form av tyngd bakom sig).
I Sverige har vi enormt strikta regler för vad staten får eller inte får göra mot dig. Så kommer kräva en del problematiska saker för att få igenom.

Om det är ett del i ett straff så måste det tidsbedömmas - vad händer om säg Kulturmarxist döms för detta felaktigt? Hans fria rörelse är plötsligt satt ur spel - "allmän plats" existerar inte som begrepp osv.

Jag tror det är ett populistiskt slag i luften för den naiva väljarkåren så antar att det var därför dom genomförde det.

Det borde funka i Sverige som blivit mer och mer Europeiskt för varje dag och mer och mer lättlurade med "starka tag populismen" ... många politiker gnuggar nog händer just nu åt hur dom ska fiska röster av plattnackade naiva hemmarunkare.

Sverige bygger en polis och kontrollstat och lovar "10 000 nya poliser" mer avlyssning mer övervakning och idag om man går på ICA i Malmö är det alltid vakter med stilettbatonger, går man i folkets park vakter med batonger, badhuset osv. Du kan inte mena att Sveriges väg är den rätta. Om man känner sig mer trygg bara för att polisen ser ut som milit'ärer och det är vakter i inne i alla livsmedelsbutiker non stop så är svaret att alla mår dåligare. Det fungerar inte. Tvärtom. Det blir bara värre. Se på GBG tex.

Kriminella i Danmark vräks från deras boende. Gängmedlemar får inte bo nära varandra eller i samma område/stad. Det räcker med att de "skapar oro"
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-07-02 kl. 20:24.
Citera
2021-07-02, 20:28
Medlem
Citat:
Såg det på danska TV2. Det är redan beslutat. Inget snack. Bara verkstad. Det blir inte ens rättegång. Kriminella som uppehåller sig i nattelivet ryker direkt.

"”Det betyder, at møder vi en person, der er idømt et nattelivsforbud på et værtshus eller i en nattelivszone, falder hammeren med det samme – og det uanset om vedkommende eksempelvis er dømt for vold i nattelivet i Viborg, men træffes om natten på en bodega i Vordingborg”, siger Claus Birkelyng."

Hittade bla dessa länkar. Om Stockholm skall klara detta tar det 2 mandatperioder.

Politinyheter
https://www.politinyheder.dk/politi/...ner-og-forbud/

BT
https://www.bt.dk/politik/ny-lov-i-n...attelivsforbud
Herregud!

Bästa jag läst på länge - inget snack, bara verkstad som sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in