2022-05-31, 11:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Om du inte förstod "de stora tävlingarna" så menar jag VC, VM och så småningom OS.

OS i Milano är först 2026 och att de skulle stå utanför landslaget så länge är knappast troligt. Kalla körde väl sin egna satsning i drygt två år.
Citera
2022-05-31, 11:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
OS i Milano är först 2026 och att de skulle stå utanför landslaget så länge är knappast troligt. Kalla körde väl sin egna satsning i drygt två år.

Dags att lägga ner landslaget som träningsorganisation och låta klubbarna sköta det. Det råder ju ändå hegemoni på klubbsidan. Landslaget får blir representationsinriktat i stället.
Citera
2022-05-31, 11:53
Medlem
Citat:

Vad jag förstod av ett radioinslag för en stund sedan kommer dom att träna tillsammans med tyska landslaget. Vilka svikare. Till OS har dom förhoppningsvis bytt medborgarskap också.
Citera
2022-05-31, 11:58
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Frida får ju (snarare mer) sparring nu när hon flyttat till Östersund.
Vet du om hon tränar med t ex Linn och Ebba i Östersund? Att det finns bra sparring är ju ingen garanti för att hon faktiskt får bra sparring.
Linn tränar väl dessutom lite speciellt pga skadan så jag kan tycka att de inte bör träna så mycket ihop.
Citera
2022-05-31, 12:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Vad jag förstod av ett radioinslag för en stund sedan kommer dom att träna tillsammans med tyska landslaget. Vilka svikare. Till OS har dom förhoppningsvis bytt medborgarskap också.

Men då kan ju inte Maja träna på hemmaplan. Förstår nada.

Eller är det tänkt att Granath skall följa med ned till Tyskland?
Senast redigerad av Alkibiades 2022-05-31 kl. 12:10.
Citera
2022-05-31, 12:07
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Vet du om hon tränar med t ex Linn och Ebba i Östersund? Att det finns bra sparring är ju ingen garanti för att hon faktiskt får bra sparring.
Linn tränar väl dessutom lite speciellt pga skadan så jag kan tycka att de inte bör träna så mycket ihop.

Frida har ju precis flyttat dit. Jag är då inte bekymrad så länge det inte är några personliga sprickor åkare emellan.
Citera
2022-05-31, 12:08
Medlem
Citat:
Utgår från att det är Ebba hon vill träna med.
Citera
2022-05-31, 12:08
Medlem
katws avatar
Citat:

De är välkomna ner men det är inget som är bestämt. En win-win för alla parter.
Citera
2022-05-31, 12:21
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Frida har ju precis flyttat dit. Jag är då inte bekymrad så länge det inte är några personliga sprickor åkare emellan.

Håller med, men jag uppfattar Linn, Ebba och Frida som tre väldigt starka viljor som inte alltid har så lätt att anpassa sig till en grupp på gott och ont. Jag hoppas verkligen att Ebba och Frida kör en del ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Jag inbillar mig att media slår ihop Maja och Frida till ”personen” MDFK lite för mycket.
Troligen även så att Maja och Frida nog gärna beskriver allt som gemensamt även när det inte är det. Maja lär väl vilja träna med USA en del och framförallt ha flexibilitet kring var hon tränar för att få ihop privalivet.
Citera
2022-05-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Fridas tränare Per Nilsson är ju numera tränare för tyska landslaget. Hur Granath gör vet jag ej.
Citera
2022-05-31, 12:39
Medlem
Ja, inte blir det lättare för skidlandslaget att skaffa sponsorer när tre av världsstjärnorna inte är med i landslaget längre. Landslagets nya satsning med ”sommarcupen på rullskidor” verkar också bli ett rejält fiasko. Varken Linn, Frida eller Maja ställer upp. Dessutom ställer ingen av A-lagsåkarna upp i sprinttävlingen i Falun. Expressen verkar ha köpt ”grisen i säcken”. Vem betalar för att se detta? Inte jag i alla fall.
Citera
2022-05-31, 12:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag inbillar mig att media slår ihop Maja och Frida till ”personen” MDFK lite för mycket.
Troligen även så att Maja och Frida nog gärna beskriver allt som gemensamt även när det inte är det. Maja lär väl vilja träna med USA en del och framförallt ha flexibilitet kring var hon tränar för att få ihop privalivet.

Men USA tränar väl inget i Europa förrän de kommer hit i november. Jag trodde poängen var att träna i närheten av sin tränare.

Citat:
Fridas tränare Per Nilsson är ju numera tränare för tyska landslaget. Hur Granath gör vet jag ej.

Jo, jag vet att Per Nilsson har blivit tränare för de tyska damerna. Men jag uppfattade att han skulle ansluta till tyska landslaget först i augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in