2022-03-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Nu fick Rainbowias tråd mig att tänka på Emma Wikén. Var har hon hållit hus i vinter egentligen? Står fortfarande som aktiv hos FIS men har inte tävlat alls denna säsong. Kan tycka att media borde snappat upp om hon bestämt sig för att lägga av även fast hon nog är ganska bortglömd i nuläget.
Tyckte mig i en trailer att hon var med i ett lekprogram och där sa att hon lagt av.

Edit: Hittade https://www.hant.se/nyheter/emma-wikn-lagger-ner-karriaren-tararna-efter-beslutet-i-superstars/8271247
Senast redigerad av Ahmed945 2022-03-09 kl. 23:24.
Citera
2022-03-09, 23:38
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Nu fick Rainbowias tråd mig att tänka på Emma Wikén. Var har hon hållit hus i vinter egentligen? Står fortfarande som aktiv hos FIS men har inte tävlat alls denna säsong. Kan tycka att media borde snappat upp om hon bestämt sig för att lägga av även fast hon nog är ganska bortglömd i nuläget.

Såg superstars och enligt programmet så bestämde hon sig där och då att avsluta sin skidkarriär, med obligatoriska tårar. Alltså i Sommar på Gotland, om man nu ska tro på det 😏
Citera
2022-03-09, 23:40
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Såg superstars och enligt programmet så bestämde hon sig där och då att avsluta sin skidkarriär, med obligatoriska tårar. Alltså i Sommar på Gotland, om man nu ska tro på det 😏

Sorry missa att Ahmed redan svarat,
Citera
2022-03-10, 00:14
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tyckte mig i en trailer att hon var med i ett lekprogram och där sa att hon lagt av.

Edit: Hittade https://www.hant.se/nyheter/emma-wikn-lagger-ner-karriaren-tararna-efter-beslutet-i-superstars/8271247

Citat:

Tack för svar, då blev det inget riktigt avsked i längdspåren alltså.
Citera
2022-03-10, 01:00
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Berättade hon något om sin resultatutveckling, om ups & downs?
Citera
2022-03-10, 11:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ribom tillbaka (trodde hon inte skulle vara tillbaka så snabbt då hon såg ut att var rejält sjuk)

Tyvärr inte:

Citat:
Emma Ribom missar världscupavslutningen i Falun.
24-åringen är sjuk i covid och ersätts av Moa Hansson i sprint och Maja Dahlqvist i distans.

--------
George Ersson missar också avslutningen i Falun på grund av sjukdom. Gustaf Berglund tar hans plats i landslagstruppen.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/ribom-missar-varldscupavslutningen
Citera
2022-03-10, 11:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Stenseth har också fått Covid och ersätts av Hedie Weng.
Citera
2022-03-10, 12:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Lika bra att säsongen avslutas tidigare. Det har varit och är en parodi där de inte kunnat hantera den överdrivna jakten på C19.
Citera
2022-03-10, 14:06
Medlem
FNLSs avatar
Sprintstafettkvalet ska tydligen köras precis innan finalen. Så det blir sju varv på kort tid. Jag trodde de flrst skulle köra kvalet, sedan distansstafetten och efter det sprintstafett finalen.
Citera
2022-03-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Svahn brukar ha full koll på vad hon gör och säger så var nog rimligt att skjuta på Ebba som förmodligen också hade lucka fram till Sorina. Jag tror inte hon sagt att det varit Ebbas fel om det inte varit så. Men visst inget hade kanske inte hänt om inte Svahn skjutit på staven, men då kan man lika gärna sagt att inget hänt om Diggins flyttat på sig innan Frida körde över henne senast.

Och vad gäller Frida under VM så är det precis som vanligt hennes fel. Jag gillar Frida men hon är otroligt vårdslös. Tillskillnad från Ebba kan hon åka skidor utför men hon kör många gånger på ett sätt som kräver att motståndarna flyttar på sig. På VM så tryckte hon till Johaugs skida så den fick ett slag och fällde båda.

Varför är Svahn inblandad i så många incidenter om hon har full koll?

Liknelsen mellan Svahn och Diggins saknar logik.

Du verkar ha bestämt dig för att Ebba är klumpig och Frida vårdslös oavsett situation.

Det syns tydligt hur Johaug driver ut i kurvan jämfört med Ebba som ligger bakom.

https://amp.svt.se/sport/langdskidor/kaos-i-skiathlon
Citera
2022-03-11, 00:33
Moderator
Schlesiens avatar
Colin Barbe på Rossignol säger att han fått Bolle Bolsjunov att radera en sovjetpatriotisk instagrambild.
Citera
2022-03-11, 07:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Mycket hackande på Ebba och Frida denna säsong. Tidigare gnälldes det ju en hel del på att svenska sprintåkare medvetet förstörde för varandra men inte så mycket denna säsong när andra svenska åkare har stått i fokus (för missriktad uppmärksamhet).

I en intervju med SVT kommenterar Frida incidenten med Diggins, nu inför att Frida skall åka sprint i Falun. Frida tar på sig all skuld för det som inträffade, det är första gången jag ser att Frida så tydligt säger att det är hennes fel (men jag kan ha missat liknade uttalanden tidigare). Bra att hon gör det, men också bra att hon har gjort en analys av situationen och att hon dragit lärdomar av det som inträffade:
Citat:
– Det var ju mitt fel helt och hållet. Jag var ju sen i tanken. Det brukar kunna vara så om man inte är riktigt i form, att man inte är steget före och kan ha scenarion framför sig. Alla incidenter, fall och brutna stavar, händer det flera gånger på rad, då är det inte en slump.

Inför sprinten idag säger hon också:
Citat:
Försöka åka smart, åka med lite mer marginaler än vad jag kanske gjorde då.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-har-lagt-diggins-incidenten-bakom-sig-vi-ar-kompisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in