Mycket hackande på Ebba och Frida denna säsong. Tidigare gnälldes det ju en hel del på att svenska sprintåkare medvetet förstörde för varandra men inte så mycket denna säsong när andra svenska åkare har stått i fokus (för missriktad uppmärksamhet).
I en intervju med SVT kommenterar Frida incidenten med Diggins, nu inför att Frida skall åka sprint i Falun. Frida tar på sig all skuld för det som inträffade, det är första gången jag ser att Frida så tydligt säger att det är hennes fel (men jag kan ha missat liknade uttalanden tidigare). Bra att hon gör det, men också bra att hon har gjort en analys av situationen och att hon dragit lärdomar av det som inträffade:
Citat:
– Det var ju mitt fel helt och hållet. Jag var ju sen i tanken. Det brukar kunna vara så om man inte är riktigt i form, att man inte är steget före och kan ha scenarion framför sig. Alla incidenter, fall och brutna stavar, händer det flera gånger på rad, då är det inte en slump.
Inför sprinten idag säger hon också:
Citat:
Försöka åka smart, åka med lite mer marginaler än vad jag kanske gjorde då.
https://www.svt.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-har-lagt-diggins-incidenten-bakom-sig-vi-ar-kompisar