2022-03-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag har aldrig hört talas om att någon ramlat av blivit påskjuten av staven så låter snarast som någon vanlig Ebba-bortförklaring som hon alltid kör med likt att det var vindens fel att hon missade medalj. Jag tror helt enkelt Svahn när hon lugnat ned sig beslutat sig för att sluta bråka om detta då det uppenbart inte går att resonera med Ebba om att hon gjort något fel. (Förmodligen därför att alla ALLTID gullar med henne).
OK.

Du har bestämt dig för att det var Ebbas fel.

Många andra inklusive åkare är av en annan uppfattning.

Nu avslutar vi denna fruktlösa diskussion.
Citera
2022-03-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
OK.

Du har bestämt dig för att det var Ebbas fel.

Många andra inklusive åkare är av en annan uppfattning.

Nu avslutar vi denna fruktlösa diskussion.
Ja för mig tyder allt på att det var Ebbas fel. Som sagt det var den dagen som fick mig att börja tröttna på henne. Och har ju inte blivit bättre med den ständiga övertro och envisa bortförklaringar man får höra i alla medier och forum.
Citera
2022-03-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ja för mig tyder allt på att det var Ebbas fel. Som sagt det var den dagen som fick mig att börja tröttna på henne. Och har ju inte blivit bättre med den ständiga övertro och envisa bortförklaringar man får höra i alla medier och forum.
Hon är helt enkelt inte tillräckligt bra. Men det är väl ingen grund för att inte kunna uppskatta henne för det?
Hellre Ebba än någon som kommer på plats 18.
Citera
2022-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Hon är helt enkelt inte tillräckligt bra. Men det är väl ingen grund för att inte kunna uppskatta henne för det?
Hellre Ebba än någon som kommer på plats 18.
Jag har inget emot Ebba. Hon är en duktig skidåkare som nått framgångar trots att hon haft vissa svårigheter. Däremot kan jag störa mig lite på hennes bortförklaringar men framförallt stör jag mig på den enorma övertro folk har.
Citera
2022-03-09, 17:18
Medlem
en förklaring av en åkare efter ett lopp kan nog både tolkas som en klockren analys och som en bortförklaring.. vissa åkare har fått säga att dom hade dåliga skidor genom åren medans när andra gjort det har det kunnat vara en bortförklaring
Citera
2022-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
Jag har inget emot Ebba. Hon är en duktig skidåkare som nått framgångar trots att hon haft vissa svårigheter. Däremot kan jag störa mig lite på hennes bortförklaringar men framförallt stör jag mig på den enorma övertro folk har.
Det ligger i idrottares personlighet att skylla på andra saker än dem själva. På gott och ont. Man får inte intala sig själv att man är dålig, ett bra självförtroende är extremt viktigt. Samtidigt är det bra att reflektera och vara självkritisk så man kan förbättra sina svagheter.
Reflektion och självkritik hör inte hemma direkt efter en misslyckad insats och man står där med intervjuvmicken i ansiktet. Då är det bättre att skylla på något annat än sin egen insats.
Citera
2022-03-09, 19:17
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det ligger i idrottares personlighet att skylla på andra saker än dem själva. På gott och ont. Man får inte intala sig själv att man är dålig, ett bra självförtroende är extremt viktigt. Samtidigt är det bra att reflektera och vara självkritisk så man kan förbättra sina svagheter.
Reflektion och självkritik hör inte hemma direkt efter en misslyckad insats och man står där med intervjuvmicken i ansiktet. Då är det bättre att skylla på något annat än sin egen insats.
Dessutom är ju inte tankeverksamheten på topp när man är fysiskt utmattad och har starka känslor utifrån hur loppet gått - de som tror att de tänker bra i just det läget behöver nog tänka om
Citera
2022-03-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Dessutom är ju inte tankeverksamheten på topp när man är fysiskt utmattad och har starka känslor utifrån hur loppet gått - de som tror att de tänker bra i just det läget behöver nog tänka om
Fast jag har ju skrivit flera gånger att det inte är det jag klagar på utan att hon långt efteråt fortfarande gnäller om obetydliga saker. Men klart att hon säger ju något i frustration efter loppen som sedan alla tränare och ”experter” upprepar, så blir väl en ”sanning”.
Citera
2022-03-09, 21:53
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Fast jag har ju skrivit flera gånger att det inte är det jag klagar på utan att hon långt efteråt fortfarande gnäller om obetydliga saker. Men klart att hon säger ju något i frustration efter loppen som sedan alla tränare och ”experter” upprepar, så blir väl en ”sanning”.
Fast min kommentar var helt generell och oberoende av vad du skrivit
Vad en trött eller t o m utmattad och besviken person säger ska alltid tas men stor skopa salt
Sen kan jag hålla med om att det mesta som skrivs/sägs om Ebba (och i ärlighetens namn de flesta andra i landslaget) är alltför inställsamt - där undantaget är de ofta småkorkade intervjuerna direkt efter målgång. Som jag tidigare skrivit skulle det vara intressant med lite mer djuplodande intervjuer och analyser med respektive åkare efter säsongens slut. Jonna har redan börjat analyseras, jag hoppas det kommer liknande analyser av övriga om en månad eller två
Citera
2022-03-09, 22:24
Medlem
bajjenns avatar
Kevin Bolger har covid - Maja i farozonen
Citera
2022-03-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
Kevin Bolger har covid - Maja i farozonen
Har de fortfarande de där töntiga reglerna även om det är i Sverige nu?
Citera
2022-03-09, 23:04
Moderator
Hjv9s avatar
Nu fick Rainbowias tråd mig att tänka på Emma Wikén. Var har hon hållit hus i vinter egentligen? Står fortfarande som aktiv hos FIS men har inte tävlat alls denna säsong. Kan tycka att media borde snappat upp om hon bestämt sig för att lägga av även fast hon nog är ganska bortglömd i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in