Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Beror lite på hur man väger samman olika prestationer och resultat. Själv har jag ingen klar uppfattning om vem som bör bli uttagen. Men uppenbarligen tycker man inte att Hagströms prestationer/resultat utöver hennes två världscupsprintar i fristil denna säsong är tillräckligt för att bli uttagen (särskilt som man varit tydligen med att man vill ta ut så många som möjligt nu i december för att ge de så bra möjlighet att förbereda sig).
Jag tycker det är rimligt att ge Dyvik en ny chans. Men för att hon ska få köra sprint i OS kommer det förmodligen krävas en pallplats.
Citat:
Vet inte om man kan säga att Dyvik blev åtta för hon var dålig.
Det är givetvis inte dåligt att komma 8:a utan jag menar snarare att hon fick stryk av Ribom mfl för att de var bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Det är lite märkligt att Dyvik har klar plusstatistik på Hagström (och Dyvik har väl vunnit varje gång de varit i samma heat) samtidigt som Johanna har klart bättre resultat. Tur för Johanna att de inte lär mötas i OS
Dyvik får se till att kvala bättre än Hagström i Lenzerheide så kan hon välja samma heat. Hon hade chansen i Davos men gjorde inte det.