Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Det är vad jag förstår den formella ansvarsfördelningen - men uttagningarna lär ske i dialog.
Det kan alltså vara så (men jag tror det inte) att landslagslednigen diskuterat med SOK om att ta med Hagström som sprintreserv men fått nobben på det förslaget. Som sagt så tror jag inte på det - utan såväl landslagsledning som SOK hoppas nog att Kalla gör ett lyft som hon gjort till de flesta mästerskapen i sin karriär. Största skillnaden den här gången är dock att vi har gott om bra åkare till stafetten och Kalla inte på något sätt är självklar i laget, inte ens om hon är i toppform. Jag gissar att det slutar med att hon får köra skiatlon och tremil. Men troligen presterar för dåligt i skiatlon (placerar sig kring 8 - 16) för att egentligen motivera fler starter om övriga är i form.
Jag är inte alls säker på att Kalla kör Skiathlon.
Det borde vara helt avhängigt hur andra och för Sverige viktigare åkare ställer sig till att deltaga i grenen.
Skall inte Moa Olsson åka Skiathlon så fattar jag inte varför.Med Frida och Ebba självskrivna så återstår en enda plats.
Vill nu någon av Maja,Jonna eller Emma åka Skiathlon då det tycker att detta blir positivt inför deras kommande tävlingar så måste de ha klart företräde framför Kalla.
Det är ju bara Frida och Ebba som realistiskt kan ta medalj på Skiathlon.Övriga är därför av mindre intresse.Samtliga av Maja,Jonna och Emma kan förväntas bidra till medaljer längre fram i spelen.
Det kan sannerligen inte förväntas av gamle Kalla.
Det är som i stafetten.Det finns sex stycken åkare som är bättre än Charlotte.
Det borde visa sig i uttagningen till Skiathlon redan.