2021-12-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Helt enligt min uppfattning hur SOK tänker.

Krävs enormt mycket för att bevisa detta. Gissar på en topp-8 eller två stycken topp-15.

men två topp 15 ska väl inte vara långt borta. en topp 10 en bra dag kan också finnas och då borde man vara med i leken speciellt om det händer på 10 k med individuell start.
Citera
2021-12-21, 21:16
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
men två topp 15 ska väl inte vara långt borta. en topp 10 en bra dag kan också finnas och då borde man vara med i leken speciellt om det händer på 10 k med individuell start.

Jag tror det är relativt långt borta. Vad har hon gjort på distans tidigare i världscupen? Inte så mycket. Det är nog en glädjekalkyl. Tror det är större chans att Kalla gnistrar till.
Citera
2021-12-21, 21:22
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Jo, fast samtidigt inte - isåfall så borde de väl redan vara klara? Hagström har dock "problemet" att hennes VM-fyra (och Ruka) var i fel stil. Men, som sagt, det gör väl åtminstone att de två har försprång vid likvärdiga resultat. Kalla tycker jag bara egentligen behöver visa att det går åt rätt håll, men jag är inte SOK och det har visat sig genom åren att jag inte har samma syn som de.

Jag bara menar att det måste finnas nåt läge där Dyvik tar en plats, annars hade truppen väl varit spikad nu. För Lundgren/Lindström har vi väl räknat bort?
Jag tror att Charlotte får plats om hon gör ett hyfsat lopp i touren mycket pga hennes tidigare resultat och hennes rutin och ledaregenskaper i denna unga trupp där bara Ebba varit i OS tidigare.
Sen behöver Hagström nog bara göra ett hyfsat resultat om man väljer 8 deltagare.
Dyvik behöver nog göra nåt otroligt för att kvalificera sig.
Citera
2021-12-21, 21:42
Medlem
Citat:
Jag tror det är relativt långt borta. Vad har hon gjort på distans tidigare i världscupen? Inte så mycket. Det är nog en glädjekalkyl. Tror det är större chans att Kalla gnistrar till.

Nog kan det kanske vara en glädjekalkyl men ska nog inte uteslutas helt i min bok. i Ruka hade hon nog presterat minst lika bra eller bättre än Moa utan fallet. tappade otroligt mycket på ett pari i det loppet antar att fallet kom där. tycker jag såg lite positivt i det loppet avslutningen var också rätt bra har jag för mig
Citera
2021-12-21, 22:01
Medlem
rainbowias avatar
Tour de Ski

Italien
Citat:
Federico Pellegrino
Francesco De Fabiani
Giandomenico Salvadori
Maicol Rastelli
Paolo Ventura
Davide Graz
Michael Hellweger
Alessandro Chiocchetti
Martin Coradazzi

Greta Laurent
Caterina Ganz
Lucia Scardoni
Anna Comarella
Cristina Pittin
Martina Di Centa

Martin C har en 62a plats som bäst i världscupen. Det kommer att förbättras helt klart.

Schweiz
Citat:
Nadine Fähndrich
Laurien van der Graaff
Lydia Hiernickel
Nadja Kälin
Alina Meier (nur Sprint Lenzerheide)
Lea Fischer (nur Sprint Lenzerheide)
Désirée Steiner (beide Rennen Lenzerheide)

Dario Cologna
Jonas Baumann
Candide Pralong
Jason Rüesch
Beda Klee
Roman Furger
Cyril Fähndrich
Roman Schaad (nur Sprint Lenzerheide)
Janik Riebli (nur Sprint Lenzerheide)
Valerio Grond (nur Sprint Lenzerheide)
Erwan Käser
Jovian Hediger

Hur lyckas Schweiz mygla till sig 12 herråkare?
Citera
2021-12-21, 22:04
Medlem
katws avatar
Citat:

För att de är inledande värdland?
Citera
2021-12-21, 22:10
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
För att de är inledande värdland?

Borde vara så, fast tror regelverket säger max 10 inkl nationella åkare.

Franska truppen
Citat:
BENTZ Coralie – Argentière (Mont-Blanc)
CLAUDEL Delphine – ARMEES La Bressaude (Massif des Vosges)
DOLCI Flora – Association Sportive Edelweiss (Alpes Provence)
QUENTIN Léna – Le Grand Bornand (Mont-Blanc)

Hommes :

BACKSCHEIDER Adrien – DOUANES Gerardmer (Massif des Vosges)
CHANAVAT Lucas – ARMEES Le Grand Bornand (Mont-Blanc)
COLLET Martin – Chamonix (Mont-Blanc)
JAY Renaud – DOUANES Les Ménuires (Savoie)
JOUVE Richard – ARMEES Méribel (Savoie)
LAPALUS Hugo – ARMEES La Clusaz (Mont-Blanc)
LAPIERRE Jules – ARMEES Ski Nordique Chartreuse (Sports de Neige du Dauphiné)
MANIFICAT Maurice – DOUANES Agy (Mont-Blanc)
PARISSE Clément – DOUANES Megève (Mont-Blanc)

Lena Q, Jay, Jouve och Chanavat enbart i Lenzer.

Edit. onödigt vetande, Frankrike har även en Martin C. Kampen i kampen dessa två emellan.
Edit 2. Den franska versionen har månne ett mentalt övertag. 3a i söndagens masstart (alpcup) mot italienarens 6e plats.
Senast redigerad av rainbowia 2021-12-21 kl. 22:21.
Citera
2021-12-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hon är en mycket stark reserv att ha tillgång till när det gäller sprintstafetten

What?

Maja, Jonna -> Emma och sen Frida. Sannolikheten att Johanna skulle få åka en sprintstafett för Sverige är <1%
Citera
2021-12-21, 22:52
Medlem
Hoppas Johanna Hagström blir uttagen. Känns ju som att hon nästan alltid har finalkapacitet, och dessutom kom hon ju fyra på VM ifjol.
Citera
2021-12-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Sen behöver Hagström nog bara göra ett hyfsat resultat om man väljer 8 deltagare.
Dyvik behöver nog göra nåt otroligt för att kvalificera sig.
Beror på hur du definierar "nåt otroligt" men i min bok ser det ut något sånt här vad det gäller resultatet för TdS-fristilssprinten och OS:

Dyvik final och kommer 1-3:a och bättre än Hagström -> Dyvik till OS
Dyvik final och kommer 4-6:a och Hagström missar final -> Dyvik till OS

I övriga fall tycker jag att Hagström ska ha platsen baserat på tidigare resultat.

Hoppas för övrigt det blir ett klart och tydligt resultat som visar vem som ska ha platsen. Det är nog lättare att acceptera även för den som missar OS.
Citera
2021-12-21, 23:20
Medlem
Citat:
Tour de Ski

Italien

Martin C har en 62a plats som bäst i världscupen. Det kommer att förbättras helt klart.

Schweiz

Bra fråga. De myglade till sig 12 platser förra året med. Vis av erfarenhet letade jag efter en 13:e norsk åkare i Lillehammers sprintkval men icke. Måste vara nationell kvot. Bara 10 svenskar i kabinen till Grann Kanaria. 4 toppdrinkare och 6 Storchar.
Senast redigerad av ccnut 2021-12-21 kl. 23:24.
Citera
2021-12-21, 23:22
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Beror på hur du definierar "nåt otroligt" men i min bok ser det ut något sånt här vad det gäller resultatet för TdS-fristilssprinten och OS:

Dyvik final och kommer 1-3:a och bättre än Hagström -> Dyvik till OS
Dyvik final och kommer 4-6:a och Hagström missar final -> Dyvik till OS

I övriga fall tycker jag att Hagström ska ha platsen baserat på tidigare resultat.

Hoppas för övrigt det blir ett klart och tydligt resultat som visar vem som ska ha platsen. Det är nog lättare att acceptera även för den som missar OS.
Instämmer i allt.
Citat:
Edit. onödigt vetande, Frankrike har även en Martin C. Kampen i kampen dessa två emellan.
Edit 2. Den franska versionen har månne ett mentalt övertag. 3a i söndagens masstart (alpcup) mot italienarens 6e plats.
Underbar värdelöst vetande - mer sånt tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in