Citat:
Ursprungligen postat av
ensam87a
Ja ska du ha svar på alla de frågorna får du nog kontakta honom. När vi pratar om just Burman visar han ju som sagt mycket i sin vlogg. Om du har sådan lång erfarenhet bör du väl veta att det finns ingen människa på jorden som vet exakt hur träningsupplägget ska se ut för varje individ. Man anpassar väl träningen efter forskning, erfarnhet och "vad man tror på". Eller? Jag gissar ju att Burman och hans tränare gör det de tror är bäst. Eller menar du han har fel tid i vilan mellan intervallerna och misslyckas pga av det?
Jag frågade om upplägget men för att förtydliga då så räcker det med i stora drag.
Men , visst, jag kan droppa in på hans vlog o fråga där.
Jag har alltid planerat allt i minsta detalj och då har man även med "omfall", dvs, om något inte blir som man tänkte sig, dvs förutsättningar ändras.
Ingen konst att planera så om man vill engagera sig på rätt sätt.
Man gör alltid screening/tester regelbundet för att se om man ligger rätt med träningen. Och i screeningen ingår självklart att hela tiden prata med individen som människa och att denne inte är en "robot".
Utan att veta ett dugg om JB:s upplägg, så skulle jag faktiskt kunna föreslå minskning av träningsmängd med 10 % och lägga in vila där, sysselsätta sig med vara med i vallningsteamet som "praktikant" samt yoga.
Yoga är jävligt underskattat. Kalla det gärna mental träning om du vill.